רנו 21 הופיעה לראשונה בשנת 1986 כמחליפת הרנו 18 והרנו 20. למעשה מדובר במכונית מנהלים גדולה (יחסית) אך לא גדולה במיוחד, בשביל זה היה לרנו את ה-30. כרגיל אצל רנו מאותם השנים ה-21 הייתה מכונית מוזרה ומסובכת למדי, לא רק למראה אלא גם מבחינה מכאנית. היצע המנועים כלל מנועי 1.7 ו-2.0 ליטר בנזין לצד 2.1 ליטר דיזל, כאשר ה-1.7 הורכב לאורך תא המנוע והשאר לרוחב. המבנה המיוחד הזה אילץ את רנו לשנות את תא המנוע לחלוטין ואף להגדיל את בסיס הגלגלים בדגם עם המנוע האורכו. באופן לא ממש מפתיע רנו 21 לא זכתה להצלחה גדולה בישראל בתחילת דרכה, גם בגלל הסיבוך המכאני וגם בגלל העדרה של תיבת הילוכים אוטומטית. זו הצטרפה להיצע רק בתחילת שנות ה-90 ואז החלו המכירות לגדול. אך עדיין מדובר במכונית נדירה למדי, על אחת כמה וכמה כיום, למעלה מ-30 שנה לאחר שהופסק ייצורה. את ה-21 החליפה הרנו לגונה, שגם היא לא זכתה להצלחה בישראל.
מרווח פנים;
מסובכת מידי; נדירה מידי;
למה רנו אף פעם לא מצליחה לייצר מכונית גדולה מוצלחת?