דאצ'יה דאסטר הוא ג'יפון בגודל בינוני בעל מימדים דומים לאלו של קיה ספורטאז', סובארו XV וכו'. הדאסטר מציע עיצוב חיצוני רבוע וקשוח, שגם מגובה ביכולת שטח מפתיעה לטובה (בגרסת ההנעה הכפולה בעיקר). הדור הנוכחי של הדאסטר מציג קפיצה משמעותית מקודמו מבחינת איכות החומרים ובידוד הרעשים, שכעת נמצאים ברמה טובה יחסית לקטגוריה. הדאסטר מציע מרווח טוב הן לנוסעים והן למטען (478 ליטר), לצד נוחות נסיעה טובה. החסרון המהותי ביותר של הדאסטר הוא דירוג הבטיחות הנמוך שלו, אשר עומד על 3 כוכבים בלבד במבחני הריסוק האירופאים, ונובע בין היתר בשל המחסור במערכות בטיחות מתקדמות.
מחיר, יכולת שטח בגרסת ההנעה הכפולה, צריכת דלק בדיזל.
רמת בטיחות נמוכה.
ג'יפון אטרקטיבי עם יכולת שטח, אך עם פשרה גדולה בנושא הבטיחות.
אחרי שגרסאות ההנעה הקדמית קיבלו את מנועי ה-1.33 ליטר של מרצדס באפריל האחרון, כעת גם גרסאות ההנעה הכפולה מקבלות את המנוע החדש. גם כאן - כרגע רק עם תיבה ידנית
דאצ'יה דאסטר מקבל את זוג מנועי ה-1.3 ליטר החדשים עם 131 ו-150 כ"ס. החל מ-95,000 ₪
הדור השני של דאצ'יה דאסטר הוא לא "דור חדש" במלוא מובן המילה, ועכשיו הוא נחת בישראל ולקחנו אותו לנהיגה ראשונה כדי לראות אם השינויים בכל זאת מצדיקים את התואר