לאדה סמרה הגיעה ארצה בשנות השיא של העלייה מברית המועצות לשעבר, בתחילת שנות ה-90. היא פנתה בעיקר לעולים מאותן המדינות שהכירו אותה היטב ולא ממש הכירו את התוצרת האירופאית או היפנית שהיו נפוצות אז בישראל. גם המחיר הנמוך קרץ ללא מעט לקוחות, במיוחד עם הקלות המיסוי שקיבלו בזמנו העולים החדשים. מדובר במכונית משפחתית קומפטית די בסיסית שהייתה אחת מהמכוניות הראשונות שהציגה לאדה והתבססה על פלטפורמה מתכנון עצמאי, ולא על מכלולים ישנים של פיאט. לאדה סמרה הגיעה ארצה עם מבחר של שני מנועים - 1.3 ליטר עם 65 כוחות סוס ו-1.5 ליטר עם 75 כוחות סוס. הביצועים היו טובים יחסית אבל איכות החומרים הייתה נמוכה יחסית וגם איכות הגימור הנמוכה לא תרמה לנושא. מלבד זאת סבלה המכונית משלל תקלות חשמל, פח באיכות נמוכה שסבל מחלודה ושלל תקלות מוזרות נוספות. לא סתם היא נעלמה מהר יחסית מכבישי ארצנו.
ביצועים; מחיר זול;
כל השאר;
מכונית שהייתה צריכה להישאר ברוסיה;