תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דייהטסו
  • דייהטסו חיה ונושמת, במזרח

    דייהטסו

    היצרנית מציגה בתערוכת הרכב של אינדונזיה שלל דגמי קונספט חדשים ומחזקת את אחיזתה בשוק זה

    • 21-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    מאז תחילת השנה נעדרת דייהטסו באופן רשמי מהשוק המקומי, לאחר שהנהלת המותג העולמית החליטה להפסיק לשווק מכוניות באירופה. אך אין הדבר אומר שהיצרנית חדלה מלפעול, נהפוך הוא. בזמן שרוב יצרניות הרכב הגדולות מתרכזות בתערוכת הרכב של פריז, שתיפתח בסוף החודש, מתרכזת דייהטסו בתערוכת רכב אחרת, קטנה הרבה יותר, שנפתחת בצד השני של כדור הארץ. תערוכת הרכב של ג'קרטה, אינדונזיה, נבחרה לארח כמה מדגמי דייהטסו העתידיים.

    דייהטסו D-R

    שני דגמי הקונספט המעניינים ביותר, לפחות לדעתנו, הם דגמי הרודסטר מסדרת ה-D של דייהטסו. מדובר בשני רכבי קונספט, D-R ו-D-X, המבוססים על אותה הפלטפורמה ומציגים פרשנות שונה לאותה המכונית. ה-D-R מעוצבת ואלגנטית יותר, ל-D-X עיצוב אגרסיבי הרבה יותר. החלק המעניין - בדייהטסו מסבירים כי הלקוח יוכל להחליף את חלקי המרכב החיצוניים ולהפוך את ה-D-R ל-D-X (או להפך) ובכך ליהנות משני העולמות. שני הרכבים עושים שימוש במנוע בנזין מוגדש בתצורת 2 צילנדרים שנפחו 0.66 ליטר. שני הרכבים הללו הוצגו בשנה שעברה ביפאן וכרגע לא ידוע מתי, אם בכלל, יגיעו לייצור סדרתי.

    דייהטסו D-X

    קונספט נוסף שמציגה דייהטסו הוא ה-Ultra Functional Compact, או UFC בקיצור. מדובר במיניוואן קומפקטי עם סידור מושבים ייחודי שנועד להדגים כיווני מחשבה חדשים בכל הנוגע לשדרוג מרווח הפנים של רכבים קומפקטיים, תחום ההתמחות העיקרי של דייהטסו. ל-UFC שלוש שורות מושבים, עם שני מושבים בכל שורה. המושבים בשורה האמצעית נעים חשמלית על מסילה ויכולים "להיצמד" למושבים הקדמיים בעוד המושבים בשורה האחורית מתקפלים אל תוך רצפת הרכב. כך יכול להפוך הרכב במהירות ממיניוואן עם 6 מקומות ישיבה למסחרית קלה עם נפח הטענה מכובד.
    גם קונספט זה לא צפוי להגיע לייצור, אך הוא מרמז על הדור הבא של המיניוואנים הקומפקטיים של דייהטסו ואולי גם של יצרנית האם, טויוטה.

    דייהטסו UFC

    dddd