תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קיה פיקנטו המחודשת בישראל

אחרי שהצטיידה במלאי ארוך של הדגם האוטומטי, יבואנית קיה מודיעה על תחילת שיווק הדגם מתוח הפנים שקיבל תיבה רובוטית, מנוע חדש ושיפור של אבזור הבטיחות

  • 24-05-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

הדבר הראשון, כך נראה, שעשתה טלקאר - יבואנית קיה – כאשר פורסם כי תיבת ההילוכים האוטומטית של הפיקנטו ושל יונדאי i10 עומדת לפנות את מקומה לתיבה "ידנית-ממוכנת", Automated-Manual הידועה כאן יותר כ"רובוטית חד-מצמדית", היה להצטייד במלאי גדול ככל האפשר של הדגם היוצא. הניסיון של השוק הישראלי עם תיבות רובוטיות, אתם בטח יודעים, הוא לא מי יודע מה, בלשון המעטה.

קיה פיקנטו 2021

ה-i10 כבר הספיקה להגיע לכאן בדור חדש עם התיבה (וגם המנוע החדש אליו היא משודכת) הזו ואפילו נפגשנו איתה במסגרת אירוע מובילי דעה שערכנו במקביל לדיווחים משונים ברדיו על איזו מחלה דמוית-שפעת שהחלה להתפשט כבר גם באירופה.

ובכן, כמו כל דבר טוב בחיים, גם המלאי של הפיקנטו היוצאת נגמר, ולמרות שלדעתי האישית התיבה הרובוטית של קיה-יונדאי לא כ-ז-ו נוראית, השוק חושב אחרת, עם נתוני מסירות לא מאוד מרשימים של ה-i10. עקב כך, כעת מודיעה היבואנית על תחילת שיווק הדגם מתוח הפנים של הפיקנטו.

קיה פיקנטו 2021

אבל תיבת ההילוכים היא ממש לא הדבר היחיד שהשתנה. הפיקנטו המחודשת מקבלת פגושים ופנסים חדשים בהם, בדומה לפס הלד על ישבנו של הספורטאז', רואים השראה מהעיצובים של פורשה בדמות ארבע נורות תאורת יום שתוחמות את הנורה הראשית. מאחור מקבלת הפיקנטו תאורת לד מלאה עם חתימת אור חדשה. בפנים השינויים כוללים מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' (7 בדגם היוצא) ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כפתור התנעה (בכל הגרסאות חוץ מ-LX הבסיסית), וריפודים דמויי עור בחלק מהגרסאות. אבזור הבטיחות שופר גם הוא וכולל כעת תיקון סטיה מנתיב ושמירת מרכז נתיב ובלימת חירום אוטונומית. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

מנוע ה-1.25 ששירת את הפיקנטו מאז הדור הקודם הוחלף במנוע 1.2 ליטר מסדרת SmartStream שמפיק את אותם 84 כ"ס כמו המנוע היוצא והמומנט ירד מעט, מ-12.4 ל-12 קג"מ. ההבדל הגדול הוא שבגלל פעולתה האיטית יותר של התיבה, הזינוק ל-100 קמ"ש נפגע קשה עם תוספת של לא פחות מ-3.7 שניות ביחס לדגם הקודם (12 לעומת 15.7). מאידך, המנוע החדש פחות מזהם וצריכת הדלק שלו – על הנייר לפחות – טובה משמעותית, עם 17.2 ק"מ לליטר (15 ק"מ/ל בדגם היוצא).

מחיריה של קיה פיקנטו עלו ב-1,000 שקלים לכל גרסה.
גרסת LX תעלה 84,500 ש"ח
גרסת EX תעלה 84,900 ש"ח
גרסאות GT ליין ו-X ליין יעלו 86,900 ש"ח

קיה פיקנטו 2021

 

dddd