תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

כרמלה, סינים נוספים הגיעו. סרס 3 בישראל

חברת טלקאר, יבואנית קיה, התחילה בשיווק מותג סיני חשמלי משלה. הדגם הראשון יהיה ה-3ev, קרוסאובר בגודל בינוני-קטן עם 163 כ"ס וטווח של 301 ק"מ שיעלה לכם 140,000 ₪

  • 27-04-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג, יצרן

שטף הדגמים הסיניים החשמליים לא מפסיק, ועכשיו גם טלקאר, יבואנית קיה, רוצה פיסה מהעוגה הזו. לשם כך היא משיקה היום את המותג סרס (Seres) ואת הקרוסאובר החשמלי שלו – ה-EV 3. אבל לפני שנעבור על המפרטים והמחירים ושאר החומר השיווקי – כרגיל עם מותגים סיניים, צריך להתחיל במחקר מייגע כדי להבין מה בדיוק המותג והדגם שעומדים לפנינו.

המותג סרס הוקם בשנת 2016 בקליפורניה כ-SF מוטורס, חברת בת של חברת Sokon הסינית ומותג שיתמקד בייצור של כלי רכב חשמליים. מאז ועד היום צבר לעצמו קורות חיים די עמוסים, עם גיוסו של מרטין אברהארד – אחד ממקימי טסלה; רכישת המפעל בו הורכב ה-H2 של האמר, והקמה של לא פחות משבעה מרכזי מו"פ. אבל בקורות החיים האלה יש גם כמה שורות פחות סימפטיות, בהן סבב פיטורים עליו החברה הודיעה לאחרונה, עיכוב בהרכבת ומכירת דגמים, דיווחים על לקיחת צעד אחורה ומעבר להתמקד באספקת חלקים. בשבוע האחרון השיק המותג את הדגם השני שלו שעושה שימוש נרחב בטכנולוגיה של יצרנית הטלפונים והטכנולוגיה וואווי – כך שנראה שסרס אכן ממשיכה בקו של שיתופי פעולה.

סרס 3

הדגם שמושק בישראל הוא כאמור ה-EV 3. אבל כמו שכבר למדנו, אצל המותגים הסיניים זה ממש לא נגמר ב"זה הדגם הזה, וזהו". מדובר במיתוג אחר ל-Fengon 3, דגם שהושק ב-2019 ע"י דונגפנג – ענקית ייצור רכב סינית עם שיתופי פעולה (כפויים, בגלל דרישה חוקית) עם כמעט כל מותג חיצוני שפועל בשטחה של סין. בניגוד לגרסה של סרס, הפנגון משווק גם עם מנוע בנזין, כך שהוא לא לגמרי יכול להיחשב רכב חשמלי "ייעודי".

הגרסה החשמלית שמושקת אצלנו מונעת ע"י מנוע חשמלי אחד שמפסק 163 כ"ס ו-30.5 קג"מ. לסוללה שלו קיבולת של כ-53 קוט"ש והיא אמורה להספיק לטווח של 301 ק"מ (לפי תקן WLTP) ולתאוצה של 8.9 שניות למאה קמ"ש. הטעינה של ה-3 יכולה להתבצע כמקובל, מעמדת AC (ביתית או "איטית" ציבורית) תוך 8 שעות או מעמדת DC (ציבורית "מהירה") שתאפשר טעינה של 80% מקיבולת הסוללה תוך 30 דקות.

סרס 3

המידות של ה-3 מעט גדולות יותר מאלה של MG SZ המוכר, עם אורך של 438.5 ס"מ (431.4 ב-ZS), רוחב של 185 ס"מ (180. אם כי בשני המקרים לא מצוין אם מדובר ברוחב עם מראות מקופלות, פתוחות, או בלעדיהן) וגובה של 165 ס"מ (164.4). בכל הנוגע למרווח לנוסעים, ה-3 "לוקח בהליכה" עם בסיס גלגלים של 265.5 ס"מ לעומת 258 בלבד ב-MG. מאידך הוא מפסיד בנפח תא המטען בפער משמעותי עם 318 ליטר בלבד, 130 ליטר (שזה קצת פחות מכל הנפח בטויוטה אייגו לדוגמא) פחות מאשר ב-ZS.

רשימת האבזור של ה-3 EV מאוד דלילה, במיוחד בכל הנוגע לבטיחות אקטיבית שם מקבל הרכב רק התראות על סטיה מנתיב ואי שמירת מרחק. רשימת אבזור הנוחות קצת יותר ארוכה וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך 10 ורבע אינץ', ריפודים דמוי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בלם יד חשמלי ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

טלקאר תבקש על הסרס 3 EV מחיר של 140,000 ₪, וקצת קשה להגיד שהאבזור, הביצועים, הטווח, ובאופן כללי החבילה המוצעת, מרשימים במיוחד למול החלופות הלא מעטות בשוק.

סרס 3

בהמשך צפויה טלקאר להשיק את שני הדגמים האחרים של סרס – SF5 שהוצג לראשונה ב-2018 לצד ה-SF7 הגדול יותר והחל להימכר בסין ב-2019, אבל התוכניות לשיווק בארה"ב בפרט ומחוץ לסין בכלל הושהו מעט לאחר מכן. לפי טלקאר, ה-SF5 יתחיל להיות משווק מחוץ לסין לקראת סוף השנה הנוכחית, וטלקאר מציינת כי הוא יוצע עם 2 מנועים חשמליים בהספק כולל של 684 כ"ס וטווח נסיעה של כ-500 אם כי במספר אתרים הדגם מופיע כזמין לרכישה ומוצע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 112 כ"ס. אך אלו אתרים שנראים לא כמו אתרי צד שלישי ולא אתר היצרנית הרשמי. דגם עתידי נוסף הוא SF7 שיהיה הגדול מהשלושה והוא נראה עד כה רק בתצורת קונספט אז עדיין לא ידוע איך ייראה הדגם הסופי.  

סרס 3

dddd