תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ג'יפ גלדיאטור הגיע לישראל

שנתיים לאחר שהחל להימכר בארה"ב ושנה אחרי שהגיע לכאן בייבוא מקביל, ג'יפ גלדיאטור מתחיל להימכר בישראל ע"י היבואן הרשמי. המחירים: החל מ-420,000 ₪

  • 22-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

הצגתו של הג'יפ גלדיאטור החדש באפריל 2018 הייתה מעוד מעניינת. מצד אחד, זה היה חתיכת דבר – לא רק החייאת השם המיתולוגי, אלא גם שבניגוד למקובל בשנים האחרונות לא כאיזה חיקוי עלוב שמקסימום מקבל עיצוב דומה, אלא כגרסה טהורה אפילו יותר של המתכון המקורי (שהיה מבוסס על הווגוניר ולא על ה-CJ, קודמו של הרנגלר).

מצד שני, את השמועות הראשונות על כך שג'יפ עובדת מאחורי הקלעים על הרכב הזה כנראה סיפר שמעון פרס בבית הספר היסודי, אז קשה להגיד שמישהו באמת הופתע כשהוא הוצג רשמית.

ג'יפ גלדיאטור

לישראל הגיע הגלדיאטור די מהר דרך מסלול הייבוא המקביל. וכעת מתחיל השיווק שלו גם דרך סמלת, היבואנית הרשמית. הוא יוצע בשלוש גרסאות, כולן כמובן מ"סדרת" רוביקון הקשוחה ומוכוונת השטח. גרסת הכניסה, רוביקון, תעלה 419,000 ₪; אחריה תגיע רוביקון S שתעלה 449,000 ₪ ובראש הרשימה תוצע הרוביקון S סייפטי עבורה תדרשו להוציא 464,000 ₪. כמו שניתן להבין מהשם, גרסה זו היא היחידה שתוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. אך בגלל שהרכב אינו מיוצר עם התרעת סטיה מנתיב מקורית, מערכת מובילאיי עדיין תהיה חייבת להיות מותקנת בכל הגרסאות. את רשימת האבזור המלאה תוכלו לקרוא במפרט הטכני, כאן.

הגלדיאטור הוא למעשה גרסה מוארכת של הרנגלר עם חלק אחורי שאי אפשר לסגור (או במילים אחרות – טנדר). אורכו הכללי הוא 554 ס"מ, ארוך בכמעט מטר (76 ס"מ אם אתם רוצים להיות קטנוניים) מהרנגלר הארוך, וב-131 ס"מ תמימים מהגרסה הקצרה. מתוך זה, 48 ס"מ (ביחס לגרסה הארוכה) הלכו אל בסיס הגלגלים, שהתארך עד ל-349 ס"מ תמימים.

בניגוד לרושם שמתקבל מהתמונות, הארגז של הגלדיאטור בכלל לא קטן (פשוט מדובר ברכב די עצום) אלא דיי מקביל במידותיו לזה של טויוטה היילקס קבינה כפולה (מעט ארוך וצר יותר). הוא טנדר לא רק בתור גימיק שיווקי, אלא גם מבחינת שימושיות. המקום היחיד בו הארגז של הגלדיאטור נופל מאלו של רוב מתחריו הוא בכך שהוא רדוד יחסית.

כמו הרנגלר עליו הוא מבוסס, גם הגלדיאטור מגיע כשהוא חמוש פחות או יותר בכל כלי שטח שאתם יכולים לחשוב עליו – סרנים חיים עם דיפרנציאלים ננעלים, ניתוק חשמלי של המוטות המייצבים הקדמיים, הילוך כוח עם הפחתה של 4 ל-1, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, מרווח גחון של מעל 28 ס"מ, חישוקי 17 אינץ' עם צמיגי 255/75 שיאפשרו המון גמישות בשטח, עומק צליחה של 76 ס"מ ועוד.

ג'יפ גלדיאטור

 

dddd