תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס LC
  • לקסוס LC קבריולט בישראל

    לקסוס LC

    גרסת הקבריולט של לקסוס LC נוחתת בישראל ותציע את אותו עיצוב מפיל לסתות, אך תנסה גם לא לפגום בניהוג. החל מ-920,000 ₪

    • 21-01-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    המקרה של לקסוס LC הוא נדיר מכל כיוון שתסתכלו עליו. היא מכונית דגל של אחד המותגים שהכי מזוהות עם הנעה היברידית וחסכונית, אבל היא היחידה בקטגוריה שמציעה מנוע אטמוספרי עתיר נפח. היא פסגת ההיצע של היצרנית, אבל היא סבלה מ"יישון יתר" בלא מעט מקומות, היא מכונית שחוותה כשלון קולוסאלי במכירות (עם פחות מעשרת אלפים יחידות בכל צפון אמריקה), אבל היצרנית בכל זאת המשיכה לשווק אותה ואפילו השיקה מתיחת פנים.

    לקסוס LC קבריולט

    מבחינת שינויים, גם אם ממש, אבל ממש, תתאמצו, לא תראו הבדלים חיצוניים, כי מלבד שני צבעים ועוד עיצוב גלגלים שהתווספו כאחת האופציות, אין כאלה. כל השינויים שלקסוס השקיעה בשדרוג ה-LC נמצאים מתחת לפני השטח. הם כוללים כיול משופר של בולמי הזעזועים והרחבת טווח הקשיחות שלהם, הורדה של כ-10 ק"כ מהמשקל הבלתי מוקפץ (חישוקים, בלמים, משולשים ושאר החלקים שאינם "יושבים על" בולמי הזעוזעים) והקשחת המייצבים האחוריים כדי לשפר את יכולת הטרן-אין.

    לקסוס LC קבריולט

    כל השינויים האלה, כפי שבטח כבר הבנתם, נשמעים כמו רשימה של שינויים שאמורים להקשיח ולחדד את התנהגותה של ה-LC. ובגלל שאותה מתיחת פנים הייתה גם ההזדמנות של לקסוס להשיק גרסת קרביולט של הטריז הממונע והמשגע הזה, שדרוגי ההתנהגות – פרמטר בו גרסאות קבריולט כמעט תמיד נופלות מאחיותיהן קשיחות הגג – היו הכרח.

    לקסוס LC קבריולט

    היום משיקה לקסוס את אותה LC קבריולט בישראל ומבטיחה שלמרות שהגג המתקפל משפיע לרעה על הקשיחות המבנית של המרכב, היא הוסיפה מספיק חיזוקים ועשתה שימוש נרחב באלומיניום כדי לספק את אותה קשיחות כמו בדגם הקופה.

    בהודעה לעיתונות השקיעה יבואנית לקסוס קרוב ל-300 מילים לתאר רק את הגג המתקפל, אבל לדעתי אפשר לחסוך כמעט את כל המילים האלה ולהסתפק בתמונה. המילים שכן צריך לומר הן חמש-עשרה, שש-עשרות וחמישים – שניות לפתיחה וסגירה, ומהירות מרבית לתפעול, בהתאמה.

    לקסוס LC קבריולט

    שדרוג נוסף שעברה ה-LC הוא במערכת המולטימדיה שלה. לא, לצערי היא לא הוחלפה לחלוטין והיא עדיין אותה מערכת מיושנת ובסיסית למדי. אך החדשות הטובות הן שהיא קיבלה קישוריות אנדרואיד אוטו וכאשר הגג נפתח או נסגר היא גם מציגה אנימציה של הפעולה שלו עם המיקום שלו בזמן אמת.

    לקסוס LC קבריולט

    כמו בגרסת הקופה, גם על תזוזת הקבריולט אחראי מנוע V8 בנפח 5 ליטר שמעביר 477 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת עשרה הילוכים אוטומטית פלנטרית, ומביא את ה-LC ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות.

    כדי לא לבלגן לכם את הפריזורה ולהמעיט את ההפרעות של רעשים במהלך נסיעה עם גג פתוח, לקסוס שמה דגש על תנועת האוויר סביב תא הנוסעים והוסיפה – כמקובל – מסיט רוח בין המושבים האחוריים. בנוסף, היא גם הטמיעה ברכב מערכת נטרול רעשים אקטיבית, שיהיה מעניין מאוד איך היא תצליח להתמודד עם הרעשים הבלתי מבוטלים שהם מנת חלקן של מכוניות עם גג נפתח.

    לקסוס LC קבריולט

    לקסוס LC קבריולט תעלה החל מ-920,000 ₪ ואת המפרט הטכני ורשימת האבזור המלאה תוכלו לקרוא כאן.

    dddd