תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מזארטי
  • מזארטי גיבלי
  • מזראטי גיבלי מקבלת גרסת כניסה היברידית-זעירה

    מזארטי גיבלי

    מזראטי גיבלי מקבלת גרסת 48 וולט היברידית-זעירה והיבואנית מחליטה "לעשות סוזוקי" ולשווק אותה כ"גרסה היברידית". שלכם תמורת החל מ-550 אלף שקלים

    • 17-01-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשנים האחרונות החלו המון יצרניות להציע גרסאות היברידיות-זעירות, או "Mild Hybrid", של המכוניות שלהן. מדובר בהוספת מצבר מעט גדול יותר ואלטרנטור חזק יותר, לעיתים על מערכת חשמל 48 וולט, שמאפשרים עמידה עם מנוע כבוי לזמן ארוך יותר ובחלק מהדגמים גם כיבוי שלו ב"שיוט ללא גז". אבל לא מדובר בשום צורה במערכת היברידית כמו שאנחנו מכירים – כזו שמאפשרת נסיעה, אפילו לקילומטרים בודדים, על המנוע החשמלי בלבד, ובעולם האמיתי לא באמת משפיעה בצורה מהותית (אם בכלל) על צריכת הדלק.

    מזראטי גיבלי MHV

    הסיבה שהן עושות את זה היא כי מדובר בפתרון קל, מהיר וזול להורדת נתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר בברושורים. זה מאפשר להן להמשיך למכור את אותן מכוניות חזקות ובזבזניות שמתמחות בהפיכת בנזין לכיף ורעש (הסוג האהוב עלינו) ובמקביל "לוותר" על תשלום המס הדרקוני שקובע האיחוד האירופאי. ושלא תבינו לא נכון, אנחנו בעד כל פתרון שמאפשר להמשיך למכור מכוניות חזקות ומהירות, גם אם זה אומר קצת "מריחה" של הנתונים, במיוחד במקרים שהחסכון של היצרניות בעליות מגולגל לצרכן.

    הבעיה מתחילה כשאותן יצרניות מנסות למרוח גם את הלקוחות שלהן ומחליטות להציג את אותן מכוניות כהיברידיות מלאות ו"שוכחות" לציין את העובדה שהחלק ההיברידי הוא לא באמת מערכת הנעה נוספת שיכולה להניע את הרכב בעצמה. לאחרונה ראינו את סוזוקי עושה את זה, ועכשיו נראה שמזראטי והיבואנית שלה החליטו גם הן לרכב על הגל הזה ולהציג את גרסת הכניסה החדשה של הגיבלי פשוט כ"היברידית".

    מזראטי גיבלי MHV

    בכל מקרה... נשים את התלוננויות בצד. הגרסה החדשה של הגיבלי נכנסת בתחתית ההיצע לצד הגרסאות האחרות, עם מנוע ארבעה צילינדר בנפח 2.0 ליטר שמפיק 330 כ"ס,ולא V6 בנפח שלושה ליטר עם 350 כ"ס כמו במי שהייתה גרסת הכניסה עד כה. תיבת ההילוכים גם כאן היא אוטומטית פלנטרית עם שמונה יחסי העברה של ZF.

    יחד עם זאת, יחידת ההנעה החדשה עדיין לא חלשה כשלעצמה ומביאה את הגיבלי למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות (5.5 שניות ב-V6). באשר לתוספת החשמלית אין יותר מדי מה להרחיב – כמו במכוניות היבירידיות-זעירות אחרות, גם כאן מתווספת סוללת 48 וולט ואלטרנטור חזק יותר. היצרנית מציינת כי צריכת הדלק של הדגם ההיברידי עומדת על 11.4 ק"מ לליטר, נמוכה ב-20% מזו של דגם הכניסה הקודם, אבל קשה לדעת מה מזה ניתן לשייך לחישמול ומה למנוע הקטן יותר. גם לא ניתן להשוות לדגמי עבר, שכן זו הפעם הראשונה שמזראטי מציעה את הגיבלי עם מנוע 2.0 ליטר.

    מזראטי גיבלי MHV

    כדי למקסם את ה"היברידיות" של הגרסה החדשה, מזארטי – עפ"י צו האופנה – הוסיפה נגיעות כחולות  בשלושת פתחי האוורור על הכנפיים הקדמיות, הסמל על קורה C, וסמלי המותג התפורים לתוך משענות הראש.

    האבזור כאן זהה לגרסאות המנוע האחרות וכולל בגרסת הכניסה חישוקי 19 אינץ', מושבי עור חשמליים, מערכת מולטימדיה עם מסך 10.1 אינץ' ועוד. גרסת גראנספורט הבכירה מוסיפה אינץ' ועיצוב שונה לחישוקים, מתלים בכיול ספוקטיבי יותר, מצלמות חניה היקפיות, מושבים והגה ספורטיביים ועוד.

    מזראטי גיבלי MHV

    הגרסה החדשה זולה מהאחרות, ותוצע עם תג מחיר של 550 אלף שקלים, או 610 אלף ₪ לגרסת גראנספורט המאובזרת יותר, 25,000 פחות מגרסאות הדיזל הקבילות, שהיו הזולות ביותר עד עכשיו. ביחס לדיזל, אגב, הגרסה החדשה מציעה ביצועים טובים משמעותית, עם קיזוז של 6 עשיריות השניה מהמיאוץ ל-100 קמ"ש, 55 כ"ס נוספים ו-5 קמ"ש נוספים למהירות המרבית שעומדת על 255 קמ"ש. אז כאמור, אנחנו לגמרי בעד. אבל תעשו טובה ואל תמרחו אותנו. במיוחד לא במותג ספוקטיבי, סקסי ולא מתנצל כמו מזראטי, ש"חסכון" ו"סביבה" הם הדברים האחרונים שהוא צריך לשווק. 

    מזראטי גיבלי MHV

    dddd