תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

MG EHS פלאג-אין הייבריד בישראל

MG משיקה את הג'יפון השני והגדול יותר שלה, עם יחידת הנעה היברידית נטענת, כ-260 כ"ס, ומחיר שאי אפשר לתאר אחרת מ"שובר שוק"

  • 14-01-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

כשחברת לובינסקי השיקה את ה-MG ZS היא עשתה את זה במחיר אטרקטיבי למדי, אבל אם לשפוט לפי נתוני המסירות, זה לא היה זול מספיק ביחס לג'יפונים קטנים אחרים ומבוססים יותר. אלה גם היו הרשמים שלנו כשבחנו אותו. שהוא לא רע, אבל המחיר שלו מרגיש "ראוי" לתמורה שהוא נותן אבל אין כאן איזה דיל מטורף שטרם ראינו. השקת ה-ZS החשמלי כבר שינתה את התמונה, עם מחיר מעולה ותמורה מצוינת ביחס למתחרות שלה, שנתנו ברובן טווח קצר יותר, תא נוסעים מרווח פחות או דרשו מחיר גבוה הרבה יותר.

היום מודיעה לובינסקי על תחילת שיווק ה-EHS, האח הגדול של ה-ZS. ונראה שהיא מגבירה את ה"ווליום" עוד יותר בכל הנודע לכדאיות בכך שהיא מצמידה לו תג מחיר של 158,000 שקלים. אמנם עדיין קשה מאוד לשפוט, וכולנו יודעים שלא פעם מוצרים של יצרניות סיניות (פחות או יותר בכל תחום) תמיד יראו ממש טוב על הנייר אבל לא בהכרח יצליחו להרשים גם בפועל. אז עם פסק הדין הסופי נמתין עד אחרי נסיעת מבחן, אבל על פניו נראה שיש פה מוצר שיכול די בקלות "לשבור" את שוק רכבי ה-PHEV בישראל.

MG HS

מדובר על קרוסאובר "קומפקטי", "משפחתי", קטגוריה C או איך שלא תקראו לו. השורה התחתונה היא שהוא מתחרה ברכבים כמו קיה ספורטאז', מיצובישי אאוטלנדר (בגרסת PHEV) וגם שני שחקנים חדשים בליינאפ של לובינסקי עצמה – פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד PHEV, שיקרים ממנו ב-60 ו-45 אלף שקלים בהתאמה (וחלשים ממנו בגרסאות האלה).

המחיר הוא לא הדבר היחיד שמעניין ב-EHS. כי לפי המפרט (אותו תוכלו לקרוא כאן) לא רק שנראה שאין לו שום חסרון מהותי, אלא הוא גם מצויד ביחידת הנעה מעניינת למדי. מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין שמשודך לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית פלנטרית, מנוע חשמלי הנעה קדמית, ונתוני הספק ומומנט מרביים של 258 כ"ס ו-48.9 ק"מ. נתוני הביצועים המוצהרים עומדים על 6.9 שניות ל-100 קמ"ש, טווח חשמלי מרבי של 52 ק"מ, 130 קמ"ש מקסימליים על חשמל בלבד ו-190 קמ"ש מרביים כלליים.

MG HS

גם המידות שלו מבורכות, גדולות מלא מעט ממתחריו. האורך הכללי עומד על 457 ס"מ, אורך בסיס הגלגלים הוא 272 ס"מ, והרוחב הוא 187.6 ס"מ, שניהם ארוכים מהמקובל בקטגוריה. תא המטען מאידך, צנוע יחסית, עם 463 ליטר של נפח בלבד, אם כי זה תלוי בגובה המדף וייתכן שבפועל הוא לא יהיה קטן יותר מהמתחרים.

בניגוד ל-ZS, שהושק בזמנו עם רשימת אבזור דלה למדי שהייתה סבירה ביחס למחיר, ה-EHS מיישר קו עם היקרים שברכבי הקטגוריה. הוא כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא, סט מערכות בטיחות אקטיבית מקיף כולל בלימת חירום עד 150 קמ"ש, מצלמות חניה היקפיות, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים כולל תיקוני היגוי (בכל המהירויות), תאורת לד מלאה, מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', חימום מושבים, פתיחת תא מטען חשמלית ועוד.

MG HS

בנוסף, היבואנית גם הודיעה כי בהמלך תקופת ההשקה שתימשך עד סוף פברואר (או עד שיימכרו 500 רכבים) היא תעניק לרוכשים עמדת טעינה והתקנה בסיסית ללא עלות, וגם מימון עד 100 אלף שקלים ללא ריבית והצמדה או טרייד אין במחיר מחירון. לקוחות חוזרים לא יצטרכו לבחור בין מימון לטרייד ויקבלו את שניהם (לרכבים בשנתונים 2016-2019). אם כל זה לא שכנע אתכם להעיף על ה-EHS מבט, תשמחו לדעת שהוא יימכר גם עם אחריות מלאה של 5 שנים, ו-8 שנים על הסוללה (או 150,000 ק"מ בשני המקרים).

כאמור, עדיין מוקדם להכריע שכאשר יתחילו המסירות זה יהיה – מה שנקרא – הרכב לנצח בקטגוריה. אבל הדבר היחיד שימנע את זה ממנו יהיה כשלון קולוסאלי ברמות שאני לא זוכר במבחן. או במילים אחרות, זה יהיה הרכב ששאר המותגים יצטרכו לנצח בחודשים, שלא לומר שנים, הקרובות.

dddd