תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מרצדס E קלאס המחודשת בישראל

מרצדס E קלאס מתוחת הפנים מגיעה לישראל כרגע רק בגרסה ההיברידית ובמחירים שיתחילו ב-510,000 ₪

  • 10-12-2020
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

מתיחת הפנים של מרצדס E קלאס היא מקרה די חריג בהיסטוריה של מרצדס. לרוב – לפחות מאז שאני זוכר את עצמי – מרצדס לא ממש טרחו לעדכן את העיצוב של הדגמים שלהם במסגרת העדכונים שלהם. הוסיפו איזה פס לד, החליפו את חתימת האור, והזיזו או שינו טיפה את פתחי היניקה בפגוש ואת הגריל. עיקר השינויים שמרצדס הטמיעו במכוניות שחודשו ועודכנו היו עדכונים טכניים. מנועים חדשים, טכנולוגיות משופרות, רשימות אבזור ארוכות יותר ועוד. אבל כדי למצוא את ההבדלים בעיצוב, הייתם צריכים להתמצא בהיצע.

מרצדס E קלאס 2021

ואני חייב להגיד שאני מודה להם על זה. ה-E קלאס הקודמת הייתה אלגנטית ורצינית וכל זה, אבל היא הייתה אנמית מדי מאחור, ומלפנים עיצוב הפנסים – שהיה אחד הדגשים של מרצדס לפני שהוצגה – גרם לה להיראות כאילו היא פוזלת. וזה לא בדיוק משדר יוקרה או פרימיום.

ה-E קלאס החדשה מתקנת את כל הדברים האלה לחלוטין. הפנסים הקדמיים החדשים נראים הרבה יותר טבעיים, ובזכות הזווית ההפוכה בחלקם הפנימי מרצדס הצליחה להתקין בטבעיות בחזית את גריל ה-AMG החדש והאגרסיבי במקום הגריל המחוייך של הדגם הקודם. מאחור ה-E קלאס גם מקבלת פנסים חדשים, עם חזרה לפנסים רחבים שזולגים אל דלת תא המטען, אחד מסימני ההיכר של הדגם שמשום מה נעלם בדגם היוצא. בפנים השינויים קטנים משמעותית, ומסתכמים פחות או יותר בהגה החדש עם מערך שליטה חדש שמחליף עוד כפתורים פיזיים במשטחי מגע. נקווה שהפעם התפעול שלהם יהיה קצת יותר אחיד וצפוי.

מרצדס E קלאס 2021

מרצדס ישראל משיקה את ה-E קלאס המחודשת בגרסת מנוע אחת בשלב זה – E300e ההיברידית-נטענת. היא עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר בנזין ומנוע חשמלי עם הספק כולל של 320 כ"ס ו-71 קג"מ – בדיוק כמו בשאר דגמי ה-300e של מרצדס. כאן ההספקים האלה מתבטאים בתאוצה של 5.7 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של כ-62 ק"מ. מיותר לציין שלנתון הזה אין באמת שום אחיזה במציאות שכן צריכת הדלק ברכבי פלאג-אין הייבריד תלויה באופן בלעדי באורך הנסיעות שאתה מבצעים בין טעינות. היא יכולה להגיע לכל דבר בין צריכה אפסית לחלוטין - אם תסתפקו בטווח החשמלי שעומד על "עד 57 ק"מ" - ועד פחות מ-10 ק"מ לליטר בנסיעה ארוכה ואינטנסיבית במידה והסוללה ריקה.

המכונית תוצע בשלוש רמות גימור – אדישן, פרימיום, ו-AMG אדישן. הראשונה תעלה 510,000 ₪ בעוד השתיים האחרות יעלו 560,000 ₪. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן, ולכן גם לא נשווה את רשימות האבזור שורה-שורה (ובכלל לא כי זה יקח חודשיים), אבל לפי ההודעות לעיתונות נראה שבניגוד למה שעשתה עם עיצוב החוץ, כאן מרצדס העדיפה לא להוסיף יותר מדי דברים, אלא לשפר, להדק ולמטב את האבזור הקיים – כך למשל בקרת השיוט האדפטיבית כבר לא צריכה שתזיזו את ההגה כדי לדעת שאתם עדיין בהכרה, כעת – בזכות "יכולת חישה" (ככל הנראה מספר משטחי מגע המפוזרים על גלגל ההגה) – המערכת תסתפק באחיזה בהגה. בנוסף עודכנה מערכת בלימת החירום כדי לתמוך בבלימה בכניסה לצמתים, ונוספה התראה על עצמים בשטחים המתים של הרכב על הדלתות כדי למנוע פתיחת הדלת לתוך רוכב אופניים או קטנוען חסרי מזל.

מרצדס E קלאס 2021

dddd