תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי סוויפט
  • אמת בפרסום? סוזוקי סוויפט מקבלת גרסה "היברידית"

    סוזוקי סוויפט

    סוזוקי ישראל משיקה גרסת Mild-Hybrid של הסוויפט, ומציגה אותה כ"סוזוקי סוויפט הייבריד". האם היא באמת היברידית? והאם צריך להטעות את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם במקום לשחק על החוזקות הקיימות?

    • 22-11-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני מספר שבועות נחתה בתיבת המייל שלי הודעה לעיתונות על "תחילת השיווק של סוזוקי איגניס הייבריד". מיד עלתה לי המחשבה "יכול להיות שפספסתי משהו? הרי לסוזוקי אין דגמים היברידיים". בדיקה של המפרט אכן העלתה שהסוזוקי הזו היא הייבריד כמו שאני גבר שרמנטי חסון ומסוקס. נכון, אני גבר, וביחס לאנשים מסוימים אני אולי מסוקס, אבל די ברור שזו הגזמה פראית. אי אפשר להגיד שזה שקר, כי מיד תגיע השאלה "ביחס למי", אבל בואו, זה וואחד שקר. בגלל ה... נקרא לזה "הצגה מאוד מתירנית של העובדות" החלטתי שלא לכתוב על האיגניס החדשה. זאת למרות שהאיגניס היא מכונית שמאוד מצאה חן בעיני. אם אתם רוצים לקרוא עליה, אני בטוח שתוכלו למצוא את המידע באחד האתרים האחרים.

    כעת הגיעה הודעה על תחילת שיווק ה"סוויפט הייבריד" והפעם אני כבר לא יכול להתאפק וחייב להגיד על זה משהו. למען הסר ספק, הסוויפט (והאיגניס לפניה) אכן קיבלה מערכת "היברידית", אולם מדובר במנוע חלש מאוד (3 כ"ס) שעובד רק במקביל למנוע הבנזין ונמצא שם בעיקר לטובת הפחתת נתוני זיהום האוויר. לצד הוספת ה"מערכת ההיברידית", קיזזה סוזוקי מהמנוע 50 סמ"ק לנפח כולל של 1200 סמ"ק. למרות התוספת של "מנוע חשמלי" הנתונים הטכניים של הסוויפט בכל מה שנוגע לשימוש בבנזין והמרתו לתנועה – שימו לב – הורעו.

    סוזוקי סוויפט 2020

    הסוויפט הקודמת הגיעה ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות, החדשה עושה זאת תוך 12.2; לקודמת היה הספק של 90 כ"ס, הנוכחית מסתפקת ב-83; גם המומנט, למרות "תוספת של 107 ניוטון-מטר (כ-11 קג"מ)", המומנט המרבי שמפיקה כל יחידת ההנעה כולה הוא אותם 107 ניוטון-מטר (לא אכנס לחישוב כדי לא לחפור יותר מדי, סמכו עליי); גם המהירות המרבית קוצצה בקמ"ש אחד – מ-176 ל-175 קמ"ש. ואם חשבתם ש"זה בכלל לא הקטע בהיברידי, הרעיון הוא צריכת הדלק", אתם בוודאי "תשמחו" לשמוע שכאן הסוויפט "הייבריד" – שוב – פחות טובה מהרגילה, עם 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לעומת 21.2 בדגם היוצא. נכון, הדגם הקודם נבדק לפי תקן ה-NEDC והחדש לפי WLTP המחמיר יותר, אבל גם לפי החישובים המחמירים יותר הנתונים מתיישרים לטובת המנוע החדש רק בפערים מזעריים של כ-1-2 ק"מ לליטר, שלא מן הנמנע יצטמצמו עוד יותר בעולם האמיתי.

    לא ברור מאיפה הגיעה ההוראה לשווק את המכונית הכיפית, מעוצבת ומגניבה הזו, שכבודה במקומו מונח, כמכונית היברידית, כשהיא במקרה הטוב "היברידית-קלה" כמו הונדה אינסייט עליה השלום ובמקרה היותר מציאותי "היברידית-זעירה" כמו עשרות דגמים שכבר מסתובבים על כבישי ישראל. לא ברור מה האינטרס של סוזוקי (העולמית או המקומית) לנסות "לשחק" על יתרונות לא להם במקום להתמקד ביתרונות האמיתיים של הסוויפט ולשווק אותה כמי שהיא באמת – מכונית קטנה, כיפית, מגניבה ומעוצבת, ואחת המכוניות היחידות בישראל שמוצעות עם תיבת הילוכים ידנית באותה רמת גימור כמו האוטומטית ולא כזו שמאלצת את רוכשיה לוותר על הכל חוץ מהאוויר בתא הנוסעים כדי לזכות "לבחוש" בהילוכים בעצמם. חבל שסוזוקי לא בחרה להתמקד באבזור הבטיחות שהמכונית מקבלת, במערכת המולטימדיה המשופרת ושאר הדברים שהביאה עמה מתיחת הפנים שגרסת ה"הייבריד" הייתה חלק מהם.

    סוזוקי סוויפט 2020

    אם ההוראה הגיעה מהיצרנית – מה שלא יפתיע אותי שכן הסוויפט הזו מוצגת כ"הייבריד" גם במספר שווקים אחרים – הייתי מצפה מהיבואנית שלא תשתף פעולה עם מצג הבערך-שווא הזה. אבל היות שהיא בחרה כן להציג את המציאות המעוותת הזו, אי אפשר שלא לנסות ליישר אותה, ולו במעט.

    את המפרט הטכני המלא ורשימת המחירים של סוזוקי סוויפט לא-באמת-הייבריד תוכלו לקרוא באתר של סוזוקי, או באתרים שהחליטו לשתף פעולה עם הפרסום הזה.

    dddd