תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס UX
  • לקסוס UX300e בישראל

    לקסוס UX

    לקסוס משיקה בישראל את ה-UX300e, הדגם החשמלי הראשון שלה שמבוסס על הקרוסאובר העירוני החדש יחסית שלה. המחיר יתחיל ב-258 אלף שקלים

    • 11-11-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בכל הנוגע לחישמול מכוניות, לקסוס יצאה ציפור קצת מוזרה אני מוכרח להגיד. כחברת בת של יצרנית הרכב הראשונה שהביאה מכונית היברידית להמונים, כמותג שבעצמו התגאה – ובצדק – על ליין המכוניות ההיברידיות הענף שלו, בשנתיים-שלוש האחרונות לקסוס נותרה מאחור. כל יצרניות היוקרה וכמה יצרניות עממיות – בהן גם טויוטה, החברה האם של לקסוס – נכנסו בכל הכוח לתחום הפלאג-אין הייבריד וגם לתחום ההנעה החשמלית. לקסוס, משום מה, סירבה להיכנס לתחרות הזו. הטענה שהושמעה ע"י בכירים ביבואנית וביצרנית הייתה, בגדול, "אנחנו לא חושבים שפלאג-אין הייבריד זה צעד מספיק משמעותי ואנחנו מעדיפים לבצע ישר את הקפיצה למכונית חשמלית מלאה".

    לקסוס UX300e

    את המשפט הזה שמעתי לראשונה לפני כמה שנים. כשמכונית חשמלית הייתה בעיקר פנטזיה של איזה דרום אפריקאי מטורלל אחד שחשב שליישב את מאדים זה הרעיון הכי מגניב מאז הלחם הפרוס. בינתיים הדרום אפריקאי השיק ארבעה דגמים ועוד שניים בדרך, אבל זה מילא. מה שקרה היה שגם המתחרות של לקסוס עשו צעדים כבירים לקראת חשמול והשיקו ליין שלם של מכוניות פלאג-אין הייבריד ודגם אחד חשמלי לפחות, שגרמו למכוניות של לקסוס שנחשבו עד אז לחדשניות ביותר בשוק, להפוך לאנדר-דוגיות בכל הנוגע לקידמה.

    לקסוס UX300e

    עכשיו כל זה משתנה, לפחות קצת, עם השקת ה-UX300e, המכוניות החשמלית החדשה, והראשונה, של לקסוס. נכון, אמנם לא מדובר במכונית חדשה לחלוטין שתוכננה מההתחלה כחשמלית לחלוטין וכל כולה כזו, אבל זה גם ממש לא איזה פארטאץ' שכולל הוצאת קרביים ושתילה של מנוע חשמלי וסוללה קטנה רק כדי לסמן "וי" על סעיף "יש לנו רכב חשמלי". ה-UX300e מקבלת יחידת הנעה עם מנוע בהספק נאה של 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ (שכידוע, זמינים במלואם כל הזמן), וסוללה עם קיבולת מאוד מכובדת של 54.3 קילו-וואט שמספיקה לטווח של 315 ק"מ לפי תקן WLTP. הביצועים כמובן הרבה יותר טובים ממה שנדרש בכזו מכונית עם 7.4 שניות למאה קמ"ש.

    לקסוס UX300e

    בזכות העובדה שהסוללה ב-UX300e מותקנת ברצפה (כמו, למען הצדק ההיסטורי, ברוב המכוניות החשמליות מהשנתיים-שלוש האחרונות) היא למעשה מצליחה לפנות עוד 47 ליטרים בתא המטען ביחס למה שתקבלו במקבילה ההיברידית שלה, ה-UX250h, לסך של 367 ליטר.

    בנוסף, לקס מוטורס היבואנית, לוקחת עמוד מהספר של חברת האם שלה – יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה (לא, גם אותנו זה לא מפתיע), ומציעה אחריות מאוד ארוכה על הסוללה. כמה ארוכה? תוכלו להאריך אותה עד 10 שנים או מיליון ק"מ. כן, קראתם נכון. מיליון. אם תחליטו שלא לרכוש את ההארכה, שכרוכה בביצוע בדיקה שנתית (במסגרת הטיפול השנתי) בעלות שעדיין לא הוחלטה סופית אך נאמר כי תעמוד על "כ-500-600 שקלים", תקבלו אחריות על הסוללה "רק" ל-160 אלף ק"מ ו-8 שנים. שאר רכיבי המכונית מקבלים אחריות יותר סטנדרטית עם 3 ו-5 שנים למכונית כולה ולמערכת ההנעה בהתאמה או 100,000 ק"מ בשני המקרים.

    לקסוס UX300e

    ה-UX300e תוצע בשתי רמות גימור – לקשרי שתעלה 258,000 ₪ ופרימיום שתעלה 293,000 ₪. רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מושבים חשמליים, מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' ושיקוף טלפון מלא (אנדרואיד ואפל), חישוקי 17 אינץ' ועוד. גרסת פרימיום תוסיף בין היתר גם ריפודי עור, חלון שמש, אוורור במושבים הקדמיים ומשטח טעינה אלחוטי. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

     

    dddd