תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

גונבים מכוניות? אתם עובדים חיוניים

חברת פוינטר מפרסמת את נתוני גניבות כלי הרכב ברבעון השלישי של 2020, מהם עולה כי המצב הכלכלי הקשה מוביל אנשים לשתף פעולה לכאורה עם גנבי מכוניות

  • 14-10-2020
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פוינטר

מגפת הקורונה השפיעה על חייהם של כולם, גם אלו שלכאורה לא הושפעו והמשיכו לעבוד כרגיל, נפגעו – או נהנו – ממנה. אבל לפי נתונים שמפרסמת היום פוינטר, חברת איתור והשבת כלי רכב גנובים, עולה כי המצב הכלכלי הלא פשוט גרר כמות אנשים בלתי מבוטלת למצוא פתרונות מקוריים ליצירת הכנסה כלשהי.

בימים כתיקונם, 13% ממקרי הגניבות מקוטלגים כ"גניבה ע"י משתמש מורשה", כלומר מקרים בהם – עפ"י מספר נרחב של פרמטרים שלא ניתן לפרסם – עולה חשד סביר כי הגנבים קיבלו את המפתח ו/או הקוד של הרכב ישירות מהבעלים על מנת להונות את חברת הביטוח. המספרים שמפרסמת פוינטר על הרבעון השלישי של 2020 מראים כי המספר עלה ל-19% ממקרי הגניבות. עליה של 46%.

מיותר לציין כי המספרים האמיתיים של "גניבות" בהן הבעלים משתפים פעולה גבוהים יותר בפועל, אבל שאר המקרים כנראה "מוצלחים" יותר ולא עולים ברשת של חברת האיתור. הנתון עליו מדווחת פוינטר הוא רק של המקרים בהם היא העלתה את החשד כי מדובר בשיתוף פעולה בין הבעלים לגנבים בפני חברת הביטוח, שלרשותה עומדים מגוון כלים נוספים כדי לא ליפול קורבן להונאה.

בקיצור, אם אתם מחפשים איך להגדיל את ההכנסות בתקופת הקורונה, יש סיכוי יותר גבוה שחשבתם על הונאת ביטוח השנה מאשר בשנה שעברה, אבל זה עדיין לא רעיון כזה מוצלח. ואם אתם בכל מקרה חושבים "ללכת על זה", כדאי לכם שתהיו מאוד מאוד יצירתיים, כי אותם "פרמטרים שלא ניתן לפרסם", הם מאוד מגוונים ורחבים, וסיכוי טוב שלא חשבתם על חלקם או כולם.

מכוניות גנובות
למצולמות אין קשר לכתבה. אנחנו מקווים...

אבל לא רק בעלי המכוניות שינו את אפיקי ההכנסות שלהם, גם הגנבים עצמם שינו את דפוסי הפעולה שלהם. בגלל הצמצום המשמעותי בנפחי התנועה, במיוחד בלילות, שעות הגניבה שהיו פופולריות ביותר – 22:00 עד 5:00, פינו את מקומן לשעות אחה"צ והערב המוקדמות בהן התנועה בכבישים ערב יותר ולא כל אדם שנמצא מחוץ לביתו "מדליק" את כל כוחות האכיפה ברדיוס של 400 קילומטר.

בשאר התחומים הגנבים נוקטים בשיטת "אם זה לא שבור, אל תתקן את זה". שכפול מפתח היא עדיין שיטת הגניבה הנפוצה ביותר עם כ-47% מסך הגניבות (לעומת 45% ברבעון הקודם), "תקיפה אלימה" ע"י החלפת מחשב הרכב תופסת את המקום השני עם 22% (25%), וגניבת המפתח במסגרת פריצה לבית סוגרת את ה"שלישיה הפותחת" (תרתי משמע) עם 10% מסך הגניבות. כאן ניכרת ירידה משמעותית, מ-15% אשתקד, כי כולנו שורצים בבתים, ואף פורץ לא רוצה להשקיע ממיטב זמנו ומאמציו רק כדי להשלים את הפרצה ולגלות אתכם שרועים על הספה בגופיה מוכתמת שלא החלפתם כבר שבוע. ובואו, אף אחד לא רוצה - או צריך - לראות את זה. לא משנה כמה גדולים הפשעים שלו.

dddd