תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

בנטלי פליינג ספור החדשה בישראל

בנטלי משיקה בישראל את הדור החדש והשלישי (בערך) של הפליינג ספור, ספינת הפאר ואחת ממכוניות היוקרה הנחשבות והיקרות בעולם. 10 כבר הוזמנו במחיר של החל מ-1.9 מיליון שקל

  • 30-06-2020
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

הדור השלישי של הפליינג ספור (Flying Spur, או דורבן מעופף אם אתם ממש בקטע של עברית תקנית), הוא סיפור מעניין. לא רק בגלל שזו הפעם היחידה (או לפחות היחידה שמצאתי לה תיעוד) שבנטלי לא משנה את שמה של מכונית הסלון שלה בכל דור חדש, אלא גם בגלל שהמילה "קונטיננטל", שהושמטה מהשם במעבר לדור השני, כבר עיטרה בעבר לא פחות משלושה דגמים של היצרנית.

יחד עם זאת, למרות שהמילה הושמטה, המכונית עדיין חולקת את הפלטפורמה עם דגם הקופה, הקונטיננטל GT. אבל הדבר המעניין (תלוי איך אתם מגדירים את המילה) ביותר הוא כנראה העובדה שהמכונית – יחד עם הפנאמרה של פורשה – מבוססת על פלטפורמה שנקראת "פולקסווגן MSB", אבל אף דגם של פולקסווגן לא עושה בה שימוש.

בנטלי פליינג ספור 2020

היום נחתה הפליינג ספור בישראל באופן רשמי, למרות שבפועל, אורכיד ספורטס קארס, היבואנית, רשמה כבר 10 הזמנות למכוניות שצפויות להגיע לישראל בחודשים הקרובים. גם באירוע ההשקה שהתקיים הבוקר אנשי היבואנית הפגינו אופטימיות זהירה על כך ששתי מכוניות התצוגה עשויות להימכר במהלך ההשקה ללקוחות.

בנטלי פליינג ספור 2020

הסיבה לרשימת ההזמנות הארוכה (יחסית) היא המחיר האטרקטיבי (יחסית) של הרכב בהשוואה לייבוא אישי מאירופה. מחירה של הספור יתחיל ב-1.9 מיליון שקלים עבור הגרסה הרגילה (כי ההיגיון לא מאפשר לקרוא לה "בסיסית") שמונעת ע"י מנוע 6.0 ליטר W12 שמפיק 635 כ"ס ו-92 קג"מ שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמדים של ZF. הביצועים לא רעים, בלשון המעטה, עם מהירות מקסימלית של 333 קמ"ש ותאוצה של 3.8 שניות למאה קמ"ש.

בנטלי פליינג ספור 2020

כמובן שלא ניכנס לרשימות אבזור, כי אני לא רוצה לסתום את כל המקום שיש באינטרנט עם מילים, אבל אנשי היבואן אמרו חד-משמעית: אם אתם רוצים, וזה חוקי ואפשרי טכנית, תקבלו מה שתרצו. כל עוד תהיו מוכנים לשלם על זה. ואתם יכולים להיות בטוחים שכל רעיון הכי הזוי שיעלה לכם, כנראה יעבור בלי יותר דרמה אצל היצרנית כי לא מן הנמנע שהם כבר שמעו (ועשו) דברים הרבה יותר מוזרים.

בנטלי פליינג ספור 2020

אבל אם אתם לא רוצים להשתגע ומעדיפים לבחור אחת מחבילות הגימור, תוכלו לבחור בין המולינר שתעלה לכם 2.3 מיליון שקלים, או ה-1st אדישן שתדרוש מכם להיפרד מ-2.4 מיליון. עכשיו נשארת רק השאלה – זה, או עוד דירת שלושה חדרים ברמת-גן...

dddd