אני לא אאשים אתכם אם השם "ניסאן אלטימה" לא מצלצל לכם מוכר מאוד, גם אני הייתי צריך לבדוק שוב אם היא עדיין נמכרת בישראל. ואנחנו לא לבד – מתחילת 2018 ועד היום נמכרו בישראל בסך הכל 174 אלטימות. לצורך ההשוואה, טויוטה קאמרי מכרה בכל אחת מהשנים האלה יותר מ-174 יחידות.
כדי לשפר את הסיכויים של האלטימה בפלח השוק של המשפחתיות הגדולות שאמנם מצטמצם עם כל יום שעובר אך עדיין נהנה מלא מעט לקוחות קבועים שלא מוכנים להחליף את רכב המנהלים שלהם בשום דבר אחר, משיקה ניסאן גרסה חדשה ומאובזרת יותר של האלטימה.
הגרסה החדשה, SL, תעלה 182 אלף שקלים. כמו גרסת SV הבסיסית גם ה-SL מקבלת את אותו מנוע ה-2.5 ליטר עם 188 כ"ס ו-25 קג"מ, ותיבה רציפה שמותקנות בגרסה הבסיסית. הביצועים לא רעים עם 8.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וצריכת הדלק המוצהרת של הגרסה הזו משמעותית פחות טובה מזו של הדגם הפשוט ועומדת על 11.4 ק"מ לליטר (בהשוואה ל-13.5).
בכל הנוגע לאבזור, מעבר לזה הקיים ב-SV הבסיסית, התוספת העיקרית ב-SL היא בטיחות אקטיבית שמחליפה את מערכת המובון המקומית. המערכות שהיא מקבלת כוללות התרעה ותיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, בלימת חירום אוטונומית ומערכת עזר לחניה. מבחינת אבזור נוחות מוסיפה ה-SL בין היתר מערכת ניווט (שתי הגרסאות כוללות שיקוף טלפון), מערכת שמע עם 9 רמקולים, חימום הגה, זכרונות למושב הנהג וחימום מושבים. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
מחירה של ניסאן אלטימה SL יעמוד על 182,000 ₪, 12 אלף שקלים יותר מגרסת SV, מקביל למחיריהן של פולקסווגן פאסאט (החל מ-183,000 ₪), מאזדה 6 (החל מ-176,000 ₪) וסקודה סופרב (החל מ-174,500 ₪).