תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה טייקן בישראל

    פורשה

    פורשה טייקן, החשמלית-יוקרתית-ענקית-ספורטיבית הראשונה בעולם נוחתת בישראל. החל מ-875,000 ₪

    • 18-06-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: איתן קג'יה

    טסלה תפסה את עולם הרכב, בהיעדר ביטוי מוצלח יותר, עם המכנסיים למטה. אחרי עשרות שנים בהן המכוניות החשמליות היחידות שקיבלנו היו כל מיני שיקוצים איומים כמו ה-Revai ההודית (שיותר מוכרת כ-Gee Wiz) או מכוניות שצריכות טעינה פעמיים בדרך למכולת השכונתית כמו שברולט וולט.

    ואז הגיעה טסלה והראתה לכל העולם שאפשר גם אחרת. מהר מאוד אחרי שהבין שאפשר אחרת, העולם החליט שהוא רוצה גם, ו-7 שנים אחרי שהוצגה הטסלה מודל S, המכונית ששמה את החברה הקליפורניאנית על המפה, פורשה הציגה את הטייקן, הפרשנות שלה למכונית נוסעים חשמלית עם הספקים הזויים וטווחי נסיעה שלא יגרמו לאף אחד להתכווץ מפחד ולחשוב על איזו מערכת ברכב אנחנו הכי פחות צריכים שתפעל. פורשה, כהרגלה בקודש, פיזרה לתוך המתכון הרבה מאוד מתבלין הבית שלה, וייצרה מכונית שאמורה לתת למודל S פייט לא רק בביצועים ובשימושיות, אלא גם להראות לה מאיפה הדג מצבע את צרכיו בכל הנוגע לאיכויות גימור ויוקרה.

    פורשה טייקן

    היום נוחתת הטייקן בישראל וכמיטב המוסרת של היבואנית אורכיד ספורטס קארס, היא תציע את הטייקן בכל הגרסאות שלה. כאן ישנן ארבע. 4S שתוצע עם סוללה רגילה או משופרת, טורבו ו-טורבו S. כן, הם שמו את המילה טורבו במכונית עם מנוע חשמלי. כן, כולנו כבר צחקנו על זה. בואו נתקדם.

    מבחינת מידות, הטייקן דומה למכוניות הסלון של יצרניות היוקרה כגון A6 או E קלאס עם אורך כללי של 496 ס"מ ואורך בסיס גלגלים של 290 ס"מ, אך היא רחבה מהאחרות בכ-10 ס"מ עם רוחב כללי של 197 ס"מ. במקרה, או שלא, הטסלה מודל S מתהדרת בממדים מאוד דומים, גם במימד הרוחב.

    פורשה טייקן

    הטייקן מגיעה כאמור בארבע גרסאות. ה-4S ה"בסיסית" מפיקה 435 כ"ס ו-65 קג"מ משני מנועים חשמליים שמקבלים את החשמל שלהם מסוללת 79.2 קילו-וואט. מחיר גרסה הזו יעמוד על 875,000 ₪ כאשר יהיה אפשר לקבל אותה גם עם סוללה משופרת עם קיבולת של 93 קילו-וואט שמעלה את ההספק ל-490 כ"ס ו-66 קג"מ בעלות של 73,000 שקלים נוספים (או 948,000 בסך הכל). גם טווח הנסיעה עולה עם שדרוג הסוללה, מ-333-407 ק"מ עם הקטנה ועד 386-463 עם הגדולה. הביצועים נותרים ללא שינוי – ככל הנראה בגלל תוספת המשקל של הסוללה, ובשני המקרים תצטרכו להסתפק ב-4 שניות ל-100 קמ"ש.

    פורשה טייקן

    שתי הגרסאות האחרות הן המעניינות יותר – שתיהן מקבלת כסטנדרט את הסוללה הגדולה, ומנועים חזקים אפילו יותר. הטורבו מפיקה 625 כ"ס ו-87 קג"מ או 680 כ"ס במצב "אוברבוסט", והטורבו אמנם S מנפקת במצב רגיל את אותם 625 כ"ס, אך עם אוברבוסט משגרת לא פחות מ-761 כ"ס ו-107(!) קג"מ לכל ארבעת הגלגלים. זמני התאוצה בהתאם, עם 3.2 ו-2.8 שניות למאה קמ"ש. הטווח של הטורבו ארוך יותר עם 381-450 ק"מ כאשר הטורבו S מסתפקת בטווח מקסימלי של 412 ק"מ. שתי אלה ידרשו מכם להיפרד מסכומי כסף שיגרמו כנראה גם לידיים הכי יציבות לרעוד מעט – 1.3 ו-1.6 מיליון שקלים לטורבו ולטורבו S בהתאמה.

    פורשה טייקן

    מבחינת אבזור נוחות ובטיחות, אין סיבה אפילו לטרוח לכתוב מה יש ומה אין, כי יש פחות או יותר כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו, כמה דברים שלא חשבתם עליהם, וכמובן רשימת אופציות באורך מגילת העצמאות – כולל אופציה לבלמים קראמיים (או אפילו כסטנדרט בטורבו S), כיוונון חשמלי לכל דבר אפשרי, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד שני מסכים נוספים לשליטה על המולטימדיה והמיזוג ועוד ועוד ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

     

    dddd