תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי טרייטון פרו – נהיגה ראשונה

    מיצובישי

    אחרי שפרצה את הסכר עם חבילת הפרו לפאג'רו וראתה כי טוב, עברה מיצובישי לטפל בטרייטון. יואב יצא לפגוש אותו ב...שטח, הטבעי שלו

    • 15-06-2020
    • מאת: יואב פולס | צילום: רונן טופלברג

    בחטיבת מיצובישי בכלמוביל יושבים אנשים לא רגועים. חודשים ספורים אחרי שהושק הטרייטון החדש והמצוין לכשעצמו, במקום לשבת ולעשות מניקור תוך שהם מתכננים איך לשווק עוד טרייטונים מכל הסוגים, הם קיבלו החלטה לבנות עבור הלקוחות 'טרייטון פרו'. מי שזוכר, בשלהי השיווק של הפאג'רו האחרון, יצאה כלמוביל עם גירסת 'פרו' לפאג'רו שאיפשרה ללקוח הקצה לקבל את הרכב 'מוכן לשטח'.

    הסבר קצר למי שלא חיי את סצינת השטח: לרוב אתה מוציא רכב שטח מהיבואן, ואם אתה מתכנן באמת לרדת איתו לשטח, מאולם התצוגה אתה מיד נכנס לסדנה מקצועית, ממגן את גחון הרכב, מוסיף מדרגות צד קשיחות שמגינות על ספי המכונית, ומאפשרות הרמה של הרכב מהצד באמצעות כלים יעודיים (היי ליפט). הלקוח לרוב יחליף את הצמיגים המקוריים המותאמים בעיקר לכביש בצמיגי AT המותאמים יותר לשטח, הן במבנה סוליית הצמיג והן בדופן הצמיג שתהיה עמידה יותר. כמובן שגם מחליפים את סט הבולמים והקפיצים לסט ייעודי שבדרך גם יגביה את הרכב בכמה סנטימטרים קריטיים, וירשמו את ההגבהה ברישיון הרכב בהליך מסודר.

    מיצובישי טרייטון פרו

    מחלקת ה 'בואו נתפרע' בכלמוביל הציעה ללקוחותיה לקנות את הפאג'רו החדש כאשר הוא כבר עם כל התוספות הנדרשות לשטח. תוספת המחיר היתה אטרקטיבית מאוד בהשוואה לרכישה עצמית של אותם אביזרים בדיוק, והלקוחות אהבו את האופציה. זה היה פעם, ועכשיו שוב, אותו הדבר, עם הטרייטון החדש.

    שוב יצאה מחלקת 'בואו נתפרע' לחשיבה מאוד מקצועית של 'מה צריך להוסיף לטרייטון?' ואחרי חודשים של פיתוח והתאמות יחד עם חברת 'אספיר' יצאה עם ה'טרייטון פרו'. כאן חשוב לציין כי למרות שהמטרה היתה לייצר גירסת שטח קרבית יותר של הטרייטון, הרכב עדיין נועד להיות רכב עבודה לחקלאים, קבלנים, ובעלי מקצוע, כך שלעיתים יש דרישות מנוגדות. לא מדובר כאן בהתאמה שנועדה רק לאנשי שטח, אלא להמשיך ולהיות רכב עבודה יעיל ונוח.

    מיצובישי טרייטון פרו

    חבילת ה'פרו' המוצעת רק בדגמי ה-4X4 של הטרייטון מטפלת בשלושה מרכיבים עיקריים – מרכיבים דינאמיים, מרכיבי מיגון ומרכיבי עיצוב.

    על הפן הדינמי החשוב כל כך אחראים סט קפיצים ובולמים שהותאמו וכויילו על ידי אספיר עד שנחה דעתם של אנשי 'בואו נתפרע' בכלמוביל. הקפיצים המקוריים הוחלפו בקפיצי פדרס (PEDDERS) והבולמים המקוריים הוחלפו בבולמי בילשטיין איכותיים. הסט 'פרו' מגביה את הרכב בחמישה ס"מ המותרים בחוק, וההגבהה נרשמת כמובן ברישיון. הצמיגים המקוריים הוחלפו בסט צמיגי AT של פירלי בעלי סולייה אגרסיבית יותר לעבודת שטח. על המיגון אחראית חליפת מיגון ייעודית בעלת שישה חלקים, הממגנת למעשה את כל גחון הרכב, לרבות שני מיגונים קטנים שנועדו למנוע פגיעה בצינורות הבלמים האחוריים. למיגון זה נוספו מדרגות צד ייעודיות שמחליפות את המדרגות הדקורטיביות המקוריות.

    מיצובישי טרייטון פרו

    על מרכיבי העיצוב אחראים צביעה מיוחדת ויקרה של הג'אנטים בשחור, צביעה של הגריל הקדמי בשחור לקבלת מראה 'קרבי' וקשת אלומיניום אחורית, שכמובן גם צבועה בשחור ובעלת הכנה למיתקונים בהתאם לרצון הלקוח. עוד נוסף לוגו PRO, בדיוק כמו בפג'רו, להשלמת המראה.

    מכאנית, מדובר באותו טרייטון עדכני, עם מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל המספק 150 כ"ס וכמעט 41 קג"מ מרשימים. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים אחראית על העברת כל הטוב הזה לתיבת ההעברה המתוחכמת של מיצובישי super select II. בדגמי Dakar I Dakar SE יש בנוסף בורר מצבי שטח – חצץ, חול, סלעים ובוץ ושלג.

    מיצובישי טרייטון פרו

    ברשותכם אני מדלג על סעיף מערכת המולטימדיה 7'' קונקטד קאר, אני מוכן לקבל את הרכב הזה גם עם רדיו-טייפ רודסטאר.

    את יום ההתנסות בגירסת הפרו אנחנו מתחילים בחניון הנתיב המהיר, בו ממתינים לנו צי של טרייטונים. חלק בגרסת 'פרו' וחלק רגילים, כדי שנוכל לחוש את ההבדלים. על הכביש ההבדלים לא גדולים אם כי גירסת ה'פרו' המושחרת בהחלט נראית מעולה בין עדר המכוניות הרגילות.

    עם הירידה לשטח אנחנו מתחילים בנסיעת שבילים לכיוון הר מונטר. השבילים יחסית טובים, וניתן לפתח מהירות גבוהה, הפרו מתנהג למופת אולם כמו בכל סט בולמים וקפיצים שנועד לעבודת שטח אתגרית יותר, במהירויות נמוכות הוא אכן מרגיש קשיח יותר. בזכות ההגבהה הפרו עובר בקלות מעל אבנים וסלעים בשטח, כאשר הצמיגים תורמים רבות לאחיזה גבוהה גם במקומות קשים יותר. אחרי כמה קילומטרים בשטח הורדנו אוויר בצמיגים מ-34PSI להרבה פחות. הורדת האוויר סייעה רבות לאחיזה בשטח, ותרמה גם לנוחות משופרת בתא הנוסעים. ההפתעה הגדולה היתה דווקא הטרייטונים המקוריים שלא זכו לשידרוגי ה'פרו' ונשארו על הבולמים והקפיצים המקוריים. איכות הנסיעה על הסט המקורי הפתיעה מאוד לטובה. ככל שהמהירות עלתה, באו לידי ביטוי סט הבולמים והקפיצים של הפרו, שאיפשרו נסיעה במהירות גבוהה. גם במעברים בהם הרכב נכנס להצלבות פוטוגניות, גירסת הפרו איבדה אחיזה בשלב מאוחר יותר מהגירסה הרגילה. שתיהן אגב הסתדרו בשטח ללא כל קושי.

    מיצובישי טרייטון פרו

    בשורה התחתונה, כלמוביל מאפשרים ללקוחות ליהנות מערכת שטח מצויינת בתוספת מחיר של 20,000 ₪ (בתקופת ההשקה). לפי נציגי כלמוביל, מדובר בערכה שעולה להם אלפי שקלים יותר, ומחירה הרגיל עומד על 35,000 ₪.

    דעתי בנושא חלוקה. מחד – התמורה לתוספת הכסף היא מעולה. ככל הנראה בחיים לא תצליחו לקבל את השדרוגים האלה, במחיר כזה. מאידך, אחרי למעלה מ-20 שנים בשטח (דווקא הייתי בטוח שיש לך בית. העורך), יש לי סדרי עדיפויות אחרים, ועל חלק מהשדרוגים הייתי מוותר. בנוסף, כלקוח פרטי אין לי את המגבלות שעומדות בפני יבואן גדול שנותן אחריות למוצריו, ואני חופשי לבחור את הרכיבים שמתאימים לי בדיוק, ולוותר על אחרים. גם אז, אגב, לא בטוח שהייתי מצליח להוציא פחות מ-20,000 ₪, ואם כן, הפער היה זניח, אז בכל זאת, העסקה היא עסקה פצצה. דיל קרוקודיל.

    מחיר הטרייטון, אגב, אם אתם חפצים באחד כזה מתחיל ב-190,000 ₪ לגירסת 2X4 ידנית. גירסת דזרט 4X4 תעלה לכם 235,000 ₪, ולזה יש להוסיף 19,900 ₪ לערכת ה'פרו'. הדקר המפנקת תעלה לכם כבר 245,000 ₪ והגירסה החביבה עלי עד מאוד – הדקאר SE תעלה 256,000 ₪ והיא כבר מפנקת עד מאוד.

    בשורה התחתונה אפשר להגיד בבטחון שחבילת הפרו נותנת ללקוח הרבה יותר ממה שהוא צריך, בהרבה פחות ממה שיעלה לו לשדרג את הרכב לבד לאותה הרמה.

    מיצובישי טרייטון פרו

    dddd