תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה נירו
  • קיה נירו פלאג אין המחודש בארץ עם מחיר אטרקטיבי במיוחד

    קיה נירו

    קיה נירו פלאג אין נוחת בישראל בגרסה מתוחת הפנים, ומקבל – לצד כל החידושים הנדרשים – גם מחיר נמוך מהגרסה הקודמת. מהלך שהופך אותו לגרסה הנכונה ביותר של הנירו

    • 20-05-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    נראה שהמסע של טלקאר, יבואנית קיה, אל עבר ה"רכב המשפחתי המושלם" עשה עוד צעד גדול קדימה עם השקת הגרסה המחודשת של הנירו פלאג אין. מכוניות פלאג אין הייבריד, אם לא הכרתם, הן הגרסאות המושלמות של מכוניות (רגילות, לא ספורטיביות) – הן מאפשרות למעשה כמעט את כל היתרונות של מכונית חשמלית בלי אף אחד מהחסרונות. נסיעה ארוכה למדי על חשמל בלבד, זיהום נמוך, ומס מופחת, לצד אפס חרדת טווח, טווח לא מוגבל ומשקל נורמלי של מכונית ולא של ירח קטן.

    קיה נירו, מלבד היותו רכב היברידי, הוא גם רכב היברידי. תנו לי להסביר. הוא גם קצת ג'יפון – עם תנוחת ישיבה מעט מוגבהת, גם משפחתי – עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ שמאפשר די והותר מרווח, גם האצ'בק עם תא מטען גדול. הוא גם, כאמור, היברידי, אז הוא לא סובל מצריכת דלק נמוכה יותר – מחיר שמשלמים רכבים גדולים וכבדים יותר ופחות אווירודינמיים. בקיצור, הרכב המושלם למי שרוצה הכל ולא מוכן לוותר על כלום (שוב, לא כולל ביצועים או התנהגות ספורטיבית, אבל זה בכל מקרה לא היה חלק מרשימת הקניות, אז זה נסלח).

    קיה נירו פלאג אין

    הבעיה של גרסת הפלאג אין של הנירו הייתה מחיר גבוה יחסית שהפך אותה לרלוונטית למעט מאוד אנשים. פער של 15,000 שקלים, בהינתן נסועה ממוצעת, הניב חישוב שהראה כי הנירו פלאג אין יחזיר את ה"השקעה" אחרי כשלוש עד שלוש וחצי שנים. שזה פחות או יותר הזמן הממוצע שבני אדם נוטים להחליף רכב, בטח אחד חדש (מפתיע... סתם, לא באמת. לא מפתיע בכלל).

    כשקיה השיקה בישראל את מתיחת הפנים של הנירו, היא השאירה את גרסת הפלאג אין בחו"ל, מה שהעלה חשש שהוא אולי מצליח מדי באירופה ואנחנו כבר לא נזכה לראות אותו כאן.

    אלא שהיום בדיוק מודיעה קיה על תחילת שיווק הגרסה המחודשת של הנירו פלאג אין. היא גם הופכת אותו לגרסה היחידה שהגיוני לקנות בזכות פער מחירים של 7,000 שקלים בלבד בינו לבין הדגם ההיברידי הרגיל (בהשוואה של רמות גימור מקבילות). LX תעלה לכם 150,000 ₪, ו-EX המאובזרת יותר תעלה 153,000 ₪. הקטנת הפער במחירים התאפשרה מצד אחד בגלל עליה מתונה יותר של המס על רכבי פלאג אין, שאפשרה אפילו להוריד את מחירו של הנירו (מ-155,000 ₪) ומאידך עליית מחירי הדגם היברידי הרגיל שהתחיל להימכר בישראל במחיר של פחות מ-140,000 ₪, והיום הגיע אל מעל 145,000 ₪.

    קיה נירו פלאג אין

    האבזור של הנירו פלאג אין זהה לאבזור של הדגם ההיברידי ותוכלו לקרוא את כולו במפרט המלא. פריטים ראויים לציון הם לוח מחוונים דיגיטלי (בדגם EX בלבד) ובקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים (בכל הגרסאות, דבר שלא היה בדגם היוצא).

    מבחינת יחידת ההנעה אין הבדלים והנירו ממשיך להיות משווק עם מנוע 1.6 ליטר בנזין שמשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים, ומנוע חשמלי עם סוללה של 8.9 קילו-וואט. ההספק המשולב המרבי עומד על 141 כ"ס ו-27 קג"מ, הטווח החשמלי הוא כ-49 ק"מ (תלוי באופי הנהיגה כמובן), וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על נתון חסר משמעות של כ-76 ק"מ לליטר. במציאות צפו למספרים שישתנו בצורה דרסטית בתלות בכמות הסוללה שעומדת לרשותכם. ייתכן שתראו מספרים של 100 ומעלה ק"מ לליטר ומאידך יכול מאוד להיות שתרדו גם למספרים שיותר קרובים ל-25. בכל מקרה אין בכך להפחית מהעובדה שהנירו הוא רכב חסכוני במיוחד, אפילו ביחס למכוניות פלאג אין אחרות.

    dddd