תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פוקוס החדשה בישראל – כרגע רק "אקטיב"

    פורד

    אחרי שנים מתחת לרדאר, דלק מוטורס מחזירה את פורד לקדמת הבמה ומתחילה עם השקת הפוקוס החדשה בגרסת אקטיב מוגבהת ובמחיר שיתחיל ב-132,000 ₪

    • 07-05-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן, גדי סיירה

    פורד ישראל מחזירה את הפוקוס ל...פוקוס (הייתי חייב, מבטיח שזו בדיחת האבא האחרונה) ומשיקה את הדור הרביעי בגרסת אקטיב מוגבהת. היא מגיעה כקדימון לתוכנית של פורד לחזור לתודעה הציבורית ולטפס חזרה במעלה טבלת המסירות עם עוד שלל השקות נוספות בתקופה הקרובה בהן פומה, ברונקו ספורט, וגם שתי המוסטאנגים – ה"מקורית" והקרוסאובר החשמלי.

    הפורד פוקוס אקטיב מתחילה להימכר היום בשתי גרסאות – אקטיב X, האצ'בק "רגילה", ואקטיב טורר שהיא למעשה גרסת סטיישן (בדומה לאאוטבק של סובארו, רק בקטן יותר). ההבדלים בין השתיים הם – בגדול – תא המטען – כאשר ל-X נפח צנום יחסית של 341 ליטר, ולטורר 575 ליטרים. שתיהן יוצעו, לפחות בשלב הזה, בגרסה אחת כל אחת.

    פורד פוקוס אקטיב

    השתיים יקבלו את המנוע החזק ביותר שמוצע עם הפוקוס בחו"ל – 1.5 ליטר עם 182 כ"ס (ככל הנראה אותו מנוע של הפיאסטה ST) שמשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ומאפשר ניתוק של אחד משלושת הצילינדרים בשיוט על מנת לחסוך בדלק. המנוע מפיק 24.5 קג"מ – מספר יותר מקובל בקטגוריה מאשר זה של ההספק, אותו חולקות משפחתיות בודדות, וגם אז מדובר על מנועים חזקים שלא מגיעים בגרסאות הבסיסיות. התוצאה היא תאוצה טובה של 8.4 שניות מאפס למאה (8.6 שניות בסטיישן) מחד, וצריכת דלק מוצהרת לא רעה של 18.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    אל המנוע משודכת גם מערכת לבחירת מצבי נהיגה שכוללת לא רק את ה"ספורט/אקו/נורמל" הרגילים שכולנו מכירים (אבל פה משפיעים גם על אופי פעולת בקרת השיוט האדפטיבית ובקרת האקלים) אלא גם שני מצבי "שטח". דלק בחרה להשיק את הפוקוס אקטיב ולכוון אותה לאנשים שלא רק אוהבים את הישיבה הגבוהה, אלא גם יקחו את הרכב מדי פעם לאיזה שביל כורכר. לצורך כך מקבלת הפוקוס אקטיב גם צמיגי 215/55R17 עם חתך גבוה יחסית (נכון לזמננו). וכאמור, גם שני מצבי הנהיגה הנוספים – חלקלק ו"שביל". הראשון אמור לשמש לבוץ או כבישים מושלגים, מה שכנראה הפוקוסים האלה לא יראו, והשני לשבילים עם אחיזה נמוכה. לפי פורד, מצבי השטח אמורים להקל על הנהיגה בתנאים מאתגרים ע"י שינוי ההתנהגות של דוושת התאוצה ואופי פעולת בקרת היציבות והמשיכה.

    פורס פוקוס אקטיב

    דלק מוטורס, יבואנית פורד, מודעת היטב וזוכרת טוב את מקרה תיבת ההילוכים של הפוקוס הקודמת (עד 2016) והתגובה של הציבור אליו. וכדי לעזור לה להיכנס לתודעה של ציבור הרוכשים ובסופו של דבר גם להביא אותם לאולמות התצוגה, החליטה היבואנית להציע את הפוקוס אקטיב עם רשימת אבזור ארוכה לצד מחירים תחרותיים. מחיריה של הפוקוס אקטיב יעמדו על 132,000 ₪ לדגם ההאצ'בק ו-4,000 שקלים נוספים לסטיישן. עשיתי בשבילכם את החישוב, 28 שקל לליטר.

    לצד המחירים הנמוכים, דלק החליטה לא לחסוך באבזור ודווקא להציע את השתיים עם רשימות ארוכות יחסית. אבזור הבטיחות האקטיבית מלא וכולל לא רק את הסט הרגיל של בלימה, תיקון ושיוט, אלא גם תאורת לד, מערכת לשמירת מרכז נתיב שפועלת יחד עם מצב הזחילה בפקקים ומאפשרת סוג-של נהיגה חצי-אוטונומית (ט.ל.ח, בכפוף לתקנון, אין הכותב אחראי לנזק שייגרם וכו') וגם מערכת התחמקות שתעזור לכם לא להיכנס ברכב ההוא שעצר בדיוק כשקראתם בדיחה ממש ממש מצחיקה בפייסבוק.

    פורד פוקוס אקטיב

    אבזור הנוחות פחות יוצא דופן ומקביל להרבה מהמתחרות של הפוקוס אקטיב (שהן כשלעצמן מעטות ונדירות). כאן תמצאו דברים כמו בקרת אקלים מפוצלת, מערכת עם מסך 8 אינץ' וקישוריות קארפליי ואנדרואיד אוטו, משטח הטענה אלחוטי, ועיטורי פנים ייחודיים שיבדלו (יחד עם הפלסטיקה השחורה מבחוץ והגובה) את דגמי האקטיב מהפוקוס הרגילה שצפויה להגיע "ממש בשבועות הקרובים". את המפרטים המלאים תוכלו לקרוא כאן: פוקוס אקטיב X, פוקוס אקטיב טורר.

    לפי דלק, הפוקוס אקטיב היא רק הסנונית הראשונה למה שצפוי להיות צונאמי של דגמים שיכה את אולמות התצוגה שלה בחודשים הקרובים. אני לא יודע מה מהתוכנית הבאמת גדולה ומרשימה הזו אשכרה יקרה, ואם יקרה אז מתי, אבל לפי החבילה שהיא מציעה עם הסנונית הראשונה הזו, נראה שדלק לקחה את כל הקטע הזה של "לחזור לעניינים" ברצינות והיא לא הולכת לשחק משחקים.

    פורד פוקוס אקטיב

    dddd