תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • מיצובישי ספייס סטאר – מיני מבחן

    מיצובישי ספייס סטאר

    יוליאן ממשיך במסורת המיני-מבחנים שלו והפעם הוא יוצא לפגוש את מיצובישי ספייס סטאר המחודשת. האם מתיחת הפנים טיפלה בחולשות או שהיא רק עוד שכבת איפור?

    • 12-04-2020
    • מאת: יוליאן פרייליך | צילום: יוליאן פרייליך

    מיצובישי ספייס סטאר היא כבר שחקנית ותיקה בשוק. למעשה, כל המתחרות מקטגוריית המיני כבר הוחלפו בדגמים חדשים, והספייס סטאר? מקבלת מתיחת פנים שלישית במחזור חייה. האם זה מספיק לה כדי להישאר רלוונטית?

     

    מגיעה לפה הרבה?

    מתיחת הפנים הנוכחית של ספייס סטאר מציגה את החזית החדשה של מיצובישי. כמו בשאר רכבי החברה, מאחור הפנסים מזכירים את הפנסים של הגיפון ASX לאחר מתיחת פנים, פגוש אחורי חדש ורק מהצד זאת אותה ספייס הישנה. מתיחת פנים זו לדעתי מצליחה לגרום למיצובישי להיות עדיין עדכנית במיוחד בצבעים חיים יותר מאשר לבן או אפור.

    פנים הרכב לעומת זאת כבר נראה מיושן. נכון, יש מולטימדיה חדשה, ריפוד רך מסביב למשענת היד בדיפון הדלתות הקדמיות (חבל שאין גם מאחור) ומושבים משולבי עור ברמת האבזור הבכירה, אבל כל אלו לא עוזרים והסלון מרגיש מיושן. מרווח הברכיים מאחור, אגב, עדיין הטוב בקטגוריה (אם משווים למכוניות מיני).

    מיצובישי ספייס סטאר 2020

     

    פינוקים ובטיחות

    ספייס סטאר מגיעה בשלוש רמות אבזור: אינסטייל הבסיסית אשר כוללת בין היתר בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, הגה וידית הילוכים מצופים עור, ותוספת חשובה בדמות בלימה אוטונומית והתרעה על סטיה מנתיב. עלותה 78,000 ₪.

    גרסת סופרים מוסיפה חישוקים קלים, מצלמת רוורס, מעבר אוטומטי מאור גבוה לנמוך, מערכת מולטימדיה, צמיגים רחבים יותר בקוטר 15 אינץ'. עלותה 85,000 ₪.

    רמת האיבזור הבכירה, פרמיום, מוסיפה ריפוד משולב עור, פנסי חזית לד, פנסי ערפל, כניסה והנעה ללא מפתח ואיתות במראות צד. עלותה 86,000 ₪.

    מיצובישי ספייס סטאר 2020

     

    טרקטור רוכן?

    בין הבעיות המרכזיות של הספייס סטאר הקודמת היו רכינה מוגזמת בפניות, ורעש מהמנוע. וכיוון שמדובר על מנוע בעל שלושה צילנדרים אז היו גם רעידות בעמידה.

    מניעים את הרכב ומרגישים שהרעידות חלשות יותר, אמנם לא ברמת מנוע TSI אך משמעותית חלשות יותר ולמעשה לא מפריעות. יציאה מהסוכנות בחיפה ובכלל נסיעה בכבישים המשובשים של חיפה מגלה שהמיצובישי עדיין נוחה אך פחות מהדגם טרום מתיחת פנים. המושבים עדיין נוקשים עם תמיכת צד לא מספקת וההרגשה היא עדיין של ישיבה "על המושב" ולא בתוכו.

    המנוע בהאצות שקט יותר אך עדיין לא מדובר על רכב שקט במיוחד. בעליות, חודר רעש מנוע לתוך תא הנוסעים, אמנם פחות מבעבר, אבל הוא עדיין מורגש. השיפור המשמעותי הוא בכיול המתלים, תשכחו את הרכינה המוגזמת, במיוחד בדגמים הראשונים. הספייס סטאר מתוחת הפנים לא נופלת בתחום משאר הרכבים בקטגוריה. אבל אל תטעו, כניסה מהירה מידי יכולה להוביל לתת היגוי. וכדאי שתשימו לב לזה כי היא נותנת תחושה שהיא יכולה להיכנס לפניות מהר יותר ממה שהיא באמת יכולה. אחרי שזה נאמר, בסך הכל, בכל הנוגע לשימוש היומיומי השיפור עצום.

    מיצובישי ספייס סטאר 2020

     

    סיכום

    מתיחת הפנים השניה היא לא רק פנים יפות שעדיין גורמות לה להיות עדכנית. מיצובישי שומרת על היתרונות שהיו לספייס סטאר טרום העדכון, כמו צריכת דלק מצוינת, סלון מרווח, תא מטען בעל סף טעינה נמוך ופרקטי. היא גם מוסיפה איבזור בטיחותי  חשוב ( האיבזור מגיע בכול רמות האיבזור). וחשוב לא פחות, ואולי אף יותר, היא משפרת כמעט את כול את החסרונות שהיו בדמות רעש מנוע, ויברציות בסרק, וכיול מתלים לא מוצלח.

    מנגד, הסלון מרגיש כבר מיושן, המושבים עדיין קשיחים, היא מעט פחות נוחה מבעבר ורעש המנוע, למרות השיפור, עדיין מורגש. אך הדבר שיכול להחזיר אותה לקידמת זה דווקא משהו שלא קשור למיצובישי וזה מעבר של שני המתחרות המובילות שלה, קיה פיקנטו (בעתיד) ויונדאי i10, לתיבות הילוכים רובוטיות חד-מצמדיות.

    יש לכם שאלות ליוליאן? רוצים לספר לנו מה דעתכם על מיצובישי ספייס סטאר המחודשת? הצטרפו לדיון בפורום.

     

    dddd