מאז החל משבר הקורונה, תחום הרכב עצר כמעט לחלוטין (חוץ מאשר מסירת רכבים חדשים). המפעלים שלא הפסיקו את הייצור עברו לייצר מכונות הנשמה, ובגלל חוסר הוודאות הכלכלית אנשים לא בדיוק צובאים על אולמות התצוגה. אבל פיג'ו ישראל לא נותנת למצב לעצור אותה ומשיקה היום את הדור השני של פיג'ו 2008, ועל הדרך מגדילה לעשות ומציעה ללקוחות המעוניינים לקבל את הרכב לנסיעת מבחן עד הבית.
הדור השני של ה-2008 הוצג לראשונה לפני כחצי שנה והוא מבוסס על ה-208 החדשה שטרם הגיעה ארצה כמו גם על האופל קורסה ששיווקה בישראל החל בפברואר האחרון. מבחינת מידות, ה-2008 החדש הוא אחד הרכבים הארוכים יותר בקטגוריה עם 430 ס"מ בין הפגושים, אך בסיס הגלגלים שלו – 260 ס"מ, אמנם עדיין גדול למדי אך פחות יוצא דופן וקצר יותר משל כמה מהרכבים האחרונים שנחתו בארץ בחודשים האחרונים (סקודה קאמיק – 265, ניסאן ג'וק – 263). תא המטען שלו, עם נפח של 405 ליטר, ממוצע יחסית למתחרים.
ה-2008 מושק בישראל עם שני מנועים, וכמיטב המסורת של לובינסקי, היבואנית, גם כאן היא אינה מוותרת על דגם דיזל. שני המנועים הם המנועים המוכרים של הקונצרן – מנוע הבנזין הוא ה-1.2 ליטר 130 כ"ס המוכר, וכנ"ל ה-1.5 ליטר דיזל, גם הוא עם 130 כ"ס, אך עם מומנט גבוה יותר של 30.6 קג"מ לעומת 23.4 במנוע הבנזין. שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים פלנטרית של אייסין והביצועים דומים למדי עם 9.3 שניות למאה קמ"ש ו-195 קמ"ש מרביים ל-2008 מונע הדיזל, ו-9.1 שניות ו-198 קמ"ש מרביים לדגם הבנזין.
הרכב ישווק בשתי רמות גימור, אקטיב שתוצע עם שני המנועים, ופרימיום שתהיה בלעדית למנוע הבנזין. גרסת אקטיב תעלה 128,000 ₪ עם מנוע הבנזין ו-130,000 ₪ עם מנוע הדיזל. רשימת האבזור שלה תכלול בלימת חירום אוטונומית עד 85 קמ"ש (רכב בתנועה. רכב עומד עד 80 קמ"ש, הולך רגל עד 60 קמ"ש), תיקון סטיה מנתיב, מנופי העברת הילוכים, בקרת שיוט, חיישני חניה אחורית, מצלמת רוורס עם פונקציית להדמיית תצוגת 360 מעלות, חיישני אורות וגשם ועוד.
דגם פרימיום שיעלה 135,000 ₪ יוסיף לרשימה בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה, לוח מחוונים דיגיטלי, בלימת חירום עד 140 קמ"ש, שמירת מרכז נתיב, התנעה ללא מפתע, תאורת לד פנימית, שלושה מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי 17 אינץ', בלם יד חשמלי ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.