תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i10 החדשה בישראל

    יונדאי

    יונדאי i10 החדשה נוחתת בישראל בארבע גרסאות עם מחירים שיתחילו ב-70,000 ₪ ומקריבה את הגיר האוטומטי לטובת רובוטי עם צריכת דלק משופרת

    • 16-02-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    באנגלית יש מונח, Flash fire – שריפה שמתלקחת במהירות, בוערת בטמפרטורה גבוהה במיוחד, ודועכת מהר מאוד. באותו מונח אפשר לתאר את קטגוריית המכוניות הקטנות – מיני – בשוק הרכב הישראלי. הן פרצו לתוך השוק בסערה של ממש, הפכו במהרה לאחת הקטגוריות הנמכרות ביותר במדינה וכמעט לכל יבואנית הייתה שחקנית בקטגוריה. 10 שנים אחרי ההתפרצות, השינויים בתחשיב המס הירוק הובילו לכך שכיום נותרו בקטגוריה בקושי שלוש-ארבע שחקניות. בדיוק לתוך הדעיכה הזו, יונדאי ישראל משיקה את ה-i10 איתה היא רוצה להחזיר עטרה לסוג-של-יושנה (כי אחרי הכל, 10 שנים זה לא מי-יודע-מה ישן).

    יונדאי i10 2020

    ה-i10 החדשה מגיעה כשהיא חמושה בממדים גדולים למדי ביחס לקטגוריה – עם בסיס גלגלים של 242.5 ס"מ (4 ס"מ יותר מהדגם הקודם) על אורך כללי של 367 ס"מ (1+), תא מטען בנפח 250 ליטר (ללא שינוי) ורוחב של 168 ס"מ (2+). ההבדלים אולי נראים זניחים על הנייר, אבל בפועל ה-i10 מציגה תא נוסעים מאוד מרווח ועם מרווח ברכיים מרשים מאוד (ביחס לקטגוריה, כן?) במושב האחורי ואין לה שום בעיה לאכלס ארבעה מבוגרים בגודל ממוצע.

    יונדאי i10 2020

    חלקו הקדמי של תא הנוסעים נראה מצוין עם מסך מולטימדיה 8 אינץ' (סטנדרט בכל הגרסאות) ועיצוב רענן ומעניין, אבל איכות החומרים שלו נמוכה ובמהלך אירוע ההשקה לא הצלחתי לאתר אפילו פיסת פלסטיק רכה אחת. מאידך, ריפוד המושבים נעים מאוד ואיכות ההרכבה מוצקה ונראה שסביבת הנהג תמשיך להיראות טוב למשך שנים ארוכות.

    אבל עם כל הכבוד לממדים, הבשורה הגדולה במיוחד ב-i10 החדשה היא אבזור הבטיחות. אתם יכולים לקרוא את המפרט המלא כאן, אבל חובה לציין גם כאן את העובדה שכל הגרסאות (כולל הגרסה הידנית שעולה 70,000 ₪) של המכונית מגיעות עם בלימה אוטונומית, שזה לא חריג בקטגוריה; אבל גם עם עמעום אוטומטי של האורות הגבוהים, התרעת עייפות, התרעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים (בפקק או ברמזור, כשאתם מסמסים – המערכת הזו תתריע ואז לא יצפרו לכם מאחור) ותיקון סטיה מנתיב – דברים שלא קיימים באף מכונית אחרת בקטגוריה הזו.

    יונדאי i10 2020

    מהצד השני, בחדשות הלא-כל-כך-טובות, כדי לעמוד בתקני זיהום אוויר שהולכים ומחמירים, יונדאי שידכה למנוע ה-1.2 ליטר של ה-i10 (גם הוא חדש) תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים. השיפור בצריכת הדלק דרמטי, עם צריכת דלק עירונית שנמוכה בכמעט 15% מזו של הדגם היוצא (14.7 מול 17.2 ק"מ לליטר).

    גם המנוע עצמו הצטמק – עם נפח שירד מ-1.25 ליטר (1248 סמ"ק) ל-1.2 ליטר (1197 סמ"ק), הספק שירד מ-87 ל-84 כ"ס ומ-12.2 ל-12 קג"מ, ותאוצת 0-100 שהתארכה מ-13.8 שניות ל-15.8 בגרסה הרובוטית. בגרסה הידנית המצב טוב משמעותית עם 12.6 שניות למאה קמ"ש.

    יונדאי i10 2020

    יונדאי i10 תוצע בארבע גרסאות, מתוכן שלוש מיועדות לשוק הפרטי ואחת לשוק המוסדי. הגרסה הידנית תוצע ברמת גימור אינטסנט ותעלה 69,900 ₪, והאוטומטית תוצע ברמת גימור אינספייר (79,900 ₪) וסופרים (83,990 ₪). גרסת הציים תקרא "פריים" והיא תעלה 83,900 ₪. ההבדל ביניהן, למי שתוהה, שווה הרבה יותר מ-90 שקלים. דווקא ההבדל בין גרסת אינספייר לגרסת פריים זניח והוא מסתכם בחישוקי 15 אינץ' קלים לעומת חישוקי 14 אינץ' מפלדה עם חיפויי פלסטיק.

    יונדאי i10 2020

    לצד ה-i10, משיקה כלמוביל מסלול ליסינג פרטי גם ביונדאי, כפי שעשתה עם מרצדס. במסגרת המסלול הזה תציע יונדאי מסלול שיורכב ממקדמה של 7,500 ₪ ו-36 תשלומים חודשיים של החל מ-969 ₪ תמורתם יקבלו הרוכשים גם 3 טיפולים בחינם והרכב ירשם על שמם כך שבמידה והם ירצו לקנות אותו בסיום העסקה, לא תתווסף יד ו"כתם" של רישום ליסינג.

     

    dddd