תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קורסה החדשה בישראל – רנסנס?

    אופל

    היבואנית החדשה של אופל משיקה את הדור החדש של הקורסה עם רשימת אבזור מרשימה ותג מחיר יומרני

    • 13-02-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי, יצרן

    ההיסטוריה של מותג אופל בישראל, באופן די מעניין, לא שונה מאוד מההיסטוריה שלו בעולם. מאז שאני זוכר אותו, לפחות מאמצע שנות ה-90, היה אופל שק החבטות של קונצרן האם שלו – GM. תקציבים נמוכים, מעט מאוד זהות עצמאית, ולמרות שהמכוניות עצמן היו לא רעות בכלל, הן הצליחו להיבלע בתוך ערמות הפוליטיקה התוך-קונצרנית ומעולם לא הצליחו לזרוח. מחוץ לאנגליה ואוסטרליה לפחות, שם באופן אירוני משהו, המכוניות נמכרו תחת מותגים אחרים – ווקסהול והולדן בהתאמה.

    ביחס הזה לאופל עבר גם ליבואנים הישראלים, UMI, שהייתה יבואנית כל מותגי GM, בדיוק כמו הברה שהיא ייצגה, לא בדיוק ידעה מה לעשות עם תפוח העץ האירופאי הזה בתוך סל תפוחי האדמה האמריקאים. אז הם מכרו אותו, לחברת שלמה, שהשתמשה במותג כ"משאבת שווי" שבעזרתה היא קבעה מחירי מחירון גבוהים, ובכך העלתה את שווי הגרט של הצי ובמקביל "מכרה" את המכונית לעצמה, ככל הנראה בהנחות מפליגות, על מנת להראות רווחיות. אבל הטריק הזה לא החזיק מים, ואפילו לא עזרה השיטה של רשימת מכוניות הדגמה מאובזרות לעילא, כשבמקביל המכוניות שנמכרו בכלל לא הוצעו עם חלק מהאופציות.

    אופל קורסה 2020

    המכירה של מותג אופל לקונצרן PSA, או פיג'ו-סיטרואן בעברית, ועקב כך מעבר זכויות היבוא לחברת לובינסקי, יהיו לדעתי אחד משתיים – או רנסנס מופלא למותג שמאז ומעולם סבל (לטעמי שלא בצדק) ממוניטין הרבה פחות טוב משהגיע לו, או ניסיון נואש אחרון לפני שמכבים את האורות. ע"ע סאאב עליה השלום.

    הדגם הראשון שמושק "על אמת" תחת המטריה של לובינסקי הוא הקורסה. את המפרט המלא שלה תוכלו לקרוא כאן ואת כל הפרטים על האירוע וההשקה אני בטוח שתמצאו באחד מעשרות אתרים אחרים. אני רוצה להתייחס למה שההשקה הזאת אומרת, מה אנחנו לומדים ממנה, ולמה אפשר לצפות.

    קודם כל, הקורסה מגיעה בשני גרסאות שונות די משמעותית אחת מהשניה. הראשונה מציעה 100 כ"ס ואבזור נאה לכל הדעות ותדרוש מכם להיפרד מ-106,000 ₪ גבוהים אבל לא מאוד חריגים לקטגוריה (פולו, יאריס, 2, קליאו, 208, לכולן יש גרסאות במחירים דומים), והיא הגרסה שאתם צריכים להתעלם ממנה לחלוטין, כי תמורת 13 אלף שקל נוספים תוכלו לקבל את ה-GS ליין שמוסיפה לא רק 30 כ"ס, אלא גם בקרת שיוט עם מצב זחילה, ניטור שטחים מתים ובתוספת של כ-4000 שקלים נוספים גם פנסי לד מטריקס שהקורסה היא היחידה להציע אותם לא רק בקטגוריה הזו, אלא גם עד סביבת ה-300 אלף שקלים.

    אופל קורסה 2020

    וכאן אנחנו נכנסים לעניין המחיר, כי בואו, 120 אלף שקל לסופר מיני לא ספורטיבית ולא יוקרתית? זה משהו שצריך הרבה מאוד מים כדי לבלוע. לובינסקי מכוונת גבוה מאוד עם הקורסה בפרט ועם אופל בכלל, גם המחירים של דגמי אופל האחרים שעברו "לובינסקיזציה" לא נמוכים, אבל הם שיפרו באופן מהותי את רשימות האבזור והצעת הערך שלהם.

    מאידך, אני לא יכול להסתכל על המפרט של הקורסה ועל המכונית עצמה (אותה, אגב, שלומי כבר פגש בהשקה העולמית) ולא להגיד לעצמי "היא שווה את זה". תא הנוסעים איכותי מאוד, לא נופל משום מכונית אחרת בקטגוריה שלא לומר מתעלה עליהן, המנוע – יחד עם זה של הקליאו - הוא החזק ביותר בקטגוריה (אחרי שהאיביזה 1.5 נעלמה מאתר היבואן) ורשימת האבזור גם היא משווה או מעלה ביחס לפחות או יותר כל דבר אחר בקטגוריה.

    אני לא יודע לנבא את העתיד, וכנראה שגם אם הייתי יודע, לא הייתי מסוגל או אפילו רוצה לנסות לנבא האם הקורסה תצליח בארץ והאם המותג יצליח סוף סוף לגרור את עצמו החוצה מהחשכה שהוא שרוי בה כבר לפחות שלושה עשורים ויצליח להביא את עצמו לקדמת הבמה ולקבל את המוניטין שתכלס, די מגיע לו.

    אופל קורסה 2020

    dddd