את ההודעה על השקת מיצובישי טרייטון המחודש פותחת דוברות מיצובישי ישראל בהתייחסות לטרייטון המחודש כ"דור שישי". בפועל מיצובישי העולמית לא מספקת די פרטים כדי להכריע בשאלה הזו, אבל מהסתכלות על ממדי השלדה שנותרו זהים (בסיס גלגלים – 300 ס"מ, מפשקי סרנים – 152 ס"מ מלפנים, 151.5 ס"מ מאחור) עולה שמדובר על מתיחת פנים, אבל אפשר להבין את הבחירה במינוח "חדש" כי גם באין ספור מקורות אחרים מתייחסים אל הטרייטון המחודש בתור דור שישי או רכב חדש לחלוטין.
אבל זו לא הפעם הראשונה בה יצרנית מבססת דור חדש של רכב על פלטפורמת הדור הקודם – מההיסטוריה הקרובה אפשר להצביע על סקודה פאביה דור 3 ואופל קורסה E שמבוססות שתיהן על פלטפורמות של הדורות הקודמים שלהן. כמו עם הקורסה והפאביה, גם הפעם למרות השימוש באותה פלטפורמה עבר הרכב רשימה ארוכה שלי שינויים – 2400 במקרה של הטרייטון. לכן, נזרום הפעם עם מיצובישי ונתייחס גם אנחנו לטרייטון כ"חדש".
מיצובישי טרייטון החדש נוחת היום בישראל באותו מפרט גרסאות כמו של הדגם הקודם – חמש גרסאות, ידנית ואוטומטית עם הנעה אחורית ברמת גימור אינסטייל, ושלוש אוטומטיות עם הנעה כפולה ברמות גימור דזרט, דקאר, ודזרט SE. המחירים נעים בין 199,000 ₪ לדגם הידני ו-225,000 ₪ לדגם האוטומטי ועד 256,000 ₪ לגרסת דקאר SE.
שני החידושים העיקריים בטרייטון הם המנוע ומערכות הבטיחות שמקבלות שתי הגרסאות הבכירות. המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר (2.4 בדגם הקודם) ומפיק 150 כ"ס (154 ו-181 בדגם היוצא) ב-3,500 סל"ד (זהה) ו-40.8 קג"מ (38.8 ו-43.8) ב-1,750 סל"ד (1500-2,500 ו-2,500). המנוע החדש מצויד גם בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים (חמישה בדגם הקודם) ובמערכת אוריאה והוא עומד בתקני זיהום מחמירים יותר מאלו של הדגם היוצא. משום מה, למרות הקטנת הנפח, ההילוך הנוסף והוספת מערכת האוריאה, נתוני צריכת הדלק של הטרייטון החדש פחות טובים מאלו של הדגם היוצא עם צריכה משולבת של 13.7 ק"מ לליטר בדגם הידני, 13 ק"מ לליטר באוטומטי-הנעה-קדמית ו-12.7 באוטומטי הנעה כפולה (לעומת 14.9-13.3 בדגם הקודם).
אבזור הבטיחות החדש כולל בלימת חירום והתרעה על סטיה מנתיב בגרסת דקאר (245,000 ₪) ואורות גבוהים אוטומטים, מניעת האצה פתאומית וניטור שטחים מתים עם התרעת תנועה חוצה בדקאר SE. שאר הגרסאות יסתפקו במערכת של מובילאיי. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.