על כך שיגואר F-Type היא המכונית היפה בתבל תמצאו מעט מאוד אנשים שיחלקו. אני לחלוטין לא ביניהם. יורשת העצר הרוחנית של ה-E-Type, שבעצמה נחשבה לאחת המכוניות הנאות בהיסטוריה של העולם, הצליחה בעיניי רבים גם ללכוד את הרוח של מכונית הספורט הדו-מושבית משנות ה-60, וגם ליצוק אותה באופן מושלם לתוך פרשנות מודרנית.
וכמו עם כל מכונית טובה במיוחד או יפה במיוחד, גם כאן, עם השנים מאז חשיפתה – 7 ליתר דיוק – התחילו החששות שמא הנה, אוטוטו היא תוחלף באיזו "מוסטנג מאך E" או איזה שקר חשמלי-קרוסאוברי-מחומרים-ממוחזרים אחר. ובכן, החששות האלה, לפחות בינתיים, יכולים לחזור למגירה. כי יגואר שחררה פרטים אודות מתיחת פנים ל-F-Type. אמנם באיחור ניכר, שכן בדרך כלל מתיחות פנים באות אחרי 3-4 שנים, אבל היי, זה עדיף בהרבה על פני חלופות הבלהות.
מתיחת הפנים שמציגה יגואר די מקיפה מבחינה טכנית, קצת פחות בפן העיצובי, אבל היא מצליחה להפוך את מי שלדעתי הייתה עד היום המכונית הכי יפה בעולם, ליפה עוד יותר. וזה לא עניין של מה בכך. הפרונט החדש מקבל פנסים (לד מלא, בכל הגרסאות) שיוצרים מראה שבכל רגע שאני מסתכל עליו אני לא יכול להפסיק למלמל "ככה הייתה צריכה להיראות מזראטי GT". הפרופורציה בין הרוחב לגודל הפנסים ולגודל הגריל פשוט מושלמת, וגם המיקום של כל אלה ביחס לגובה של מכסה המנוע ולגובה הכולל של הרכב לא פחות מ"בול בפוני".
באשר העיצוב החיצוני יגואר כמעט ולא נגעו. מצד אחד טוב שכך, כי הוא מעולה; מצד שני, תראו מה הם עשו לפרונט. השינויים העיקריים הם אגזוזים טיפה שונים, חתימת אור אחרת ואלמנטים תלת מימדיים בפנסים האחוריים וחישוקים שונים.
גם בפנים יש כמה שינויים, אבל אלה כוללים בעיקר דברים שהם כורח המציאות כמו מערכת מולטימדיה חדשה (שבתקווה תהיה מהירה ואינטואיטיבית יותר מזו הנוכחית), לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודים חדשים עם תפירת מעויינים בדיפוני הדלתות ובגב המושבים.
גם יחידות ההנעה עברו שדרוגים ועכשיו כל הגרסאות יקבלו – כסטנדרט או כאופציה - מערכת אגזוז אקטיבית עם אפשרות להפיק צליל חזק או חלש יותר. הגרסה החזקה ביותר אפילו תקבל פיצ'ר שנקרא "הנעה שקטה" שמאפשר לבטל את הנביחה בהנעה קרה, כדי שהשכנים שלך ישנאו אתכם קצת פחות.
דבר אחד שמאבדת ה-F-Type הוא תיבת ההילוכים הידנית, ומעתה כל הגרסאות ישודכו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם "מצב ידני מלא" שיתכן וימנע מהמחשב להעביר הילוך גם אם הוא ממש ממש חושב שצריך.
היצע המנועים ימשיך להיות רחב מאוד, עם הספקים שינועו בין 300 כ"ס בדגם הבסיס עם מנוע ה-2.0 ליטר ועד 575 כ"ס במנוע ה-V8 החזק שיותקן בדגם R – הספק זהה לגרסת ה-SVR של הדגם הקודם. כל המנועים יקבלו אופציה להנעה כפולה, ואילו המנוע החזק יקבל אותה כסטנדרט. כך או כך, בכל הגרסאות כפולות ההנעה, רוב הכוח ישלח ברוב הזמן לגלגלים האחוריים כדי לא לפגוע באופי של המכונית, והצד הקדמי יקבל כוח רק כשהוא יצטרך להציל את הנהג מהחלקה.
בצעד לא נפוץ, יגואר החליטה להציג את ה-F-Type המחודשת וכבר לפתוח את ספרי ההזמנות באירופה. אלינו, היא צפויה להגיע לקראת הקיץ בשנה הבאה.