תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 1 החדשה בישראל

    במוו

    במוו סדרה 1 נוחתת בישראל עם הנעה קדמית וכפולה, ארבע גרסאות לשוק הפרטי ובשלב זה עם שני מנועים. החל מ-199,000 שקלים

    • 06-11-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשנה האחרונה במוו על הגל ברמה כזו שנראה שהיא פשוט לא מסוגלת לעצור, ומסתמן שהשקת הסדרה 1 היום היא ממש לא המילה האחרונה בשטף הדגמים שמשיקה היצרנית – ובתורה, גם היבואנית, דלק מוטורס. הפעם תורה של הסדרה 1 החדשה, שיותר מכל דבר אחר, מסמנת את סופו של עידן. מהיום, אי אפשר יותר לקנות בישראל האצ'בק משפחתית חדשה עם הנעה אחורית. פשוט אי אפשר (אלא אם כן נשארו לדלק כמו יחידות של ה-1 הקודמת במלאי).

    הסדרה 1 החדשה נבנתה על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של היצרנית, שמשמשת בין היתר גם את הסדרה 2 גרנד אקטיב טורר ספייס (או משהו כזה... נו, המיניוואן ההוא שלהם) ואתם יכולים לקנות אותה עם הנעה קדמית או הנעה כפולה, ובשלב זה (נחזור לזה מאוחר יותר) רק עם מנועי 3 או 4 צילינדרים.

    במוו סדרה 1 2020

    מאידך, נראה שזה גם סופו של עידן איכות החומרים הלא תחרותית שאפיינה את הדורות הקודמים של ה-1, הן בהשוואה למתחרות הישירות שלה (על אחת כמה וכמה ה-A קלאס החדשה של מרצדס) והן בהשוואה לדגמי במוו האחרים. תא הנוסעים של ה-1 החדשה (לפחות בגרסאות היקרות יותר) נראה, מרגיש, מורכב, ומאובזר לא פחות מזה של הסדרה 3 ואפילו משלב דברים שלא קיימים באף מכונית אחרת של במוו כמו גימורי פנים מוארים (שקשה לי מאוד להחליט אם זה יותר דבילי או מגניב. אני נוטה למגניב). על הסדרה 1 אתם יכולים לקרוא עוד כאן, בידיעה על השקתה.

    במוו סדרה 1 תוצע בישראל בחמש גרסאות, כאשר הגרסה הבסיסית ביותר ככל הנראה מיועדת לציי רכב ומחירה לא פורסם. שאר המחירים מתחילים ב-199 אלף שקלים – עלייה של 4,500 שקלים מהדגם היוצא, עם שיפורי אבזור שמצדיקים את הפער הזה לכל הדעות. בין ההבדלים בין דגם הכניסה היוצא לזה הנוכחי אפשר למצוא חישוקי 17 אינץ', מסך 8.8 אינץ', פנסי לד מלאים, בלם יד חשמלי, חיישני אור וגשם, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.

    במוו סדרה 1 2020

    גם בגרסאות האחרות מורגש שיפור ניכר באבזור, אם כי עדיין יש כמה דברים שגורמים להרים גבה. כך למשל רק גרסת ה-135 (370,000 ₪) תוצע עם פתחי מיזוג למושב האחורי, לוח מחוונים דיגיטלי וקישוריות אפל קאר פליי (אנדרואיד אוטו לא קיים בכלל, באף דגם של במוו באף מקום בעולם); כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים ובקרת שיוט אדפטיבית יגיעו רק החל מדגם ה"סופריור" (239,000 ₪), וגרסת ה-M ספורט (214,000 ₪) תוסיף על אותה Vibe בסיסית נגיעות עיצוב ומושבי M שהם אמנם מדהימים בעיצובם, בנוחותם ובאחיזתם (כנראה המושבים הכי טובים של במוו שישבתי בהם אי פעם שלא במכונית M אמיתית), אבל עדיין – אלה רק נגיעות עיצוב ומושבים.

    גרסת הביזנס שמופיעה במפרט הטכני המלא של סדרה 1 כנראה תופנה לאפיקי שיווק אחרים כמו ליסינג ו-0 ק"מ, ועל אחת כמה וכמה היות שמחירה לא פורסם, אין באמת סיבה להתייחס אליה או לעובדה שהיא מגיעה עם פנסי הלוגן, כיסויי פלסטיק לגלגלים, מערכת עם שישה רמקולים בלבד, בלי תאורת אווירה, ועוד. אבל, כאמור, היא פחות (אם בכלל) רלוונטית לשוק הפרטי.

    זוכרים שבהתחלה הבטחתי שנחזור ל"בשלב הנוכחי"? אז הסדרה 1 עם שני מנועים: 1.5 ליטר עם 140 כ"ס שיגיע בכל הגרסאות להוציא ה-135, שתקבל מנוע 2.0 ליטר עם 306 כ"ס ו-46 קג"מ שמביא אותה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בעזרת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, מה שיהפוך אותה לגרסה החזקה ביותר בהיצע בשלב זה.

    במוו סדרה 1 2020

    מאוחר יותר, יגיעו גם מנועים נוספים, בהם מנוע 2.0 ליטר חלש יותר שיותקן בחזיתה של גרסת 120, וגם – וזה החלק המעניין יותר – "היות ובמוו ידועים במסורת מנועי השישה צילינדרים הטוריים שלהם ומחויבים אליה" כך נאמר לנו, "לא מן הנמנע שנראה גרסה כלשהי שתעשה שימוש במנוע שכזה". שזה, במילים אחרות, הצגה צפויה וגם ייבוא לישראל של יורשת לסדרה 1 M קופה, אחת המכוניות היחידות בהיסטוריה של במוו שנמכרות כמשומשות במחירים גבוהים יותר משהן נמכרו כחדשות מבלי להגיע לסטטוס אספנות.

    dddd