תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ספורטאז'
  • גרסה חדשה ומוזלת לקיה ספורטאז' טורבו

    קיה ספורטאז'

    קיה מוסיפה גרסה חדשה ומוזלת עם של הספורטאז' הטורבו להיצע של הספורטאז'. הפעם במחיר של החל מ-160,000 ₪

    • 03-11-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מתיחת הפנים של קיה ספורטאז', שהושקה בתחילת השנה, ראתה גם את היעדרותה של גרסת הטורבו הפופולרית. והאמת היא שזה נעשה במידה מסוימת של צדק – כי למרות הפופולריות, הנעה כפולה ואבזור עשיר הרבה יותר משל הגרסאות האחרות דחק את מחירה של הגרסה הזו גבוה מאוד ורחוק מהגרסאות האחרות. ועם כמה שספורטאז' שעולה כמעט 190 אלף שקל זה נחמד בתור סמל סטטוס, אותם 190 אלף שקלים שהפכו אותו לכזה, הרחיקו את יחידת ההנעה המודרנית היחידה (לפחות עד שהגיע הטורבו-דיזל עם מתיחת הפנים) בהיצע של הספורטאז' מהישג ידם של יותר מדי רוכשים.

    קיה ספורטאז 2020

    אחרקי שבחודש מאי החזירה היבואנית את מנוע הטורבו בגרסת פרימיום, היום מודיעה טלקאר, יבואנית קיה, על תחילת שיווק הספורטאז' המחודש עם מנוע הטורבו כשהוא למעשה מחליף את מנוע ה-2.0 ליטר גם בגרסת טופ הזולה יותר.

    המנוע, כמו בגלגול הקודם וכמו בדגמים נוספים המצויידים בו (יונדאי קונה, טוסון) מפיק 177 כ"ס (5500 סל"ד) ו-27 קג"מ (1500-4500 סל"ד) מנפח של 1.6 ליטר, והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. המיאוץ ל-100 קמ"ש, לפי הערכות (כי קיה משום מה אף פעם לא מפרסמת את הנתון הזה), עומד על 8.3 שניות והמהירות המרבית (אותה היא כן מפרסמת) עומדת על 201 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    קיה ספורטאז 2020

    רשימת האבזור כאמור זהה לזו של דגם ה-2.0 ליטר המוחלף. בגרסת טופ החדשה היא כוללת מערך בטיחות אקטיבית מלא בו אפשר למצוא תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, והתרעת עייפות. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' (עם קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו), מצלמת רוורס, חלון גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצל ועוד. בגרסת פרימיום ששיווקה החל במאי האחרון מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, מושבים בריפוד עור משולב בד עם כוונון חשמלי וכוונון גובה לנוסע, וכניסה והנעה ללא מפתח. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    קיה ספורטאז 2020

    מחיריהן של גרסאות הטורבו של הספורטאז' עומדים על 160,000 ₪ לגרסת טופ ו-170,000 ₪ לגרסת פרימיום, מה שהופך אותה לאחת המכוניות הכי אטרקטיביות בסגמנט – כאשר המתחרה הכי קרובה היא יונדאי טוסון שמחירה עומד על מעל 180,000 ₪, ושחקניות אחרות דוגמת פיג'ו 3008, סיאט אטקה, הונדה CRV ומאזדה CX-5 יקרות יותר או מציעות מנועים חלשים יותר. עם המנוע החדש והמחירים האטרקטיביים, סיכוייו של הספורטאז' לצמצם את הפער (כ-300 מסירות) מהטוסון ולתפוס את המקום הראשון בטבלת המכירות של הסגמנט נראים טובים מאוד.

    dddd