תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט בלייזר בישראל

    שברולט

    שברולט בלייזר החדש נוחת בישראל עם ממדים, מנוע, ורשימת אבזור שגדולים במידה לא טבעית על המחיר שלו. האם היבואנית תצליח להשיג את צפי המכירות שלה?

    • 02-09-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לא, אתם לא מתבלבלים. לשברולט כבר היה פעם משהו כזה. לא, לא טרייל בלייזר. כלומר, גם כזה היה, אבל פעם מזמן, עוד לפניו, גם היה "בלייזר" בלי "טרייל". הוא היה רכב שטח קשוח ולא מתפשר (כלומר כן מתפשר, אבל על שטויות כמו נוחות ואבזור, לא על דברים חשובים כמו עבירות), והיום הוא חוזר ארצה בדמות – איך לא – קרוסאובר מעוצב ומגניב, ששם את השטח במראה האחורית ומחליף אותו בעירוניות מסוקסת (אם יש דבר כזה) ואולי, מקסימום, שבילים.

    אם מסתכלים על הבלייזר דרך הפריזמה המקובלת של "על הנייר" – כלומר: מחיר, ממדים, אבזור ומנוע. מגלים עוף קצת מוזר.

    שברולט בלייזר 2019

    הממדים שלו, 486 ס"מ לאורך, 165 ס"מ לרוחב, 170 לגובה ובסיס גלגלים באורך 286 ס"מ, כמו גם נפח תא מטען של 864 ליטר (כאשר המושבים האחוריים מוסטים קדימה על מסילתם) שמים אותו עמוק בתוך קטגוריית רכבי השבעה מושבים. אבל הבלייזר יכול להושיב רק חמישה, ולמען הכנות, קצת קשה לי לחשוב על משפחה שצריכה יותר מ-850 ליטרים בתא המטען כדרך קבע ולא הייתה ממירה אותם תוך שנייה בעוד שני מושבים.

    האבזור שלו, שאת כולו תוכלו לקרוא במפרט המלא, עשיר ברמות שרק האמריקאים יודעים לספק. בין אם זו מערכת מולטימדיה שנשלפה ישירות מהמדף הכי גבוה במחסן החלפים של קאדילק, מערך מצלמות היקפיות עם בערך זיליון סוגי תצוגה, קירור מושבים ומראה אחורית משולבת מצלמה. כל אלה מציבים אותו שורה-מול-שורה מול רכבי היוקרה ה...ובכן, יקרים, ביותר שקיימים היום בשוק. בחלק מהמקרים, אפילו קצת מעליהם.

    שברולט בלייזר 2019

    מאידך, המחיר שלו מתחיל ב-280,000 ₪ לגרסת פרימייר שתהיה הבסיסית בארץ (החמישית מתוך שש בארה"ב) ונגמר לא הרבה למעלה מכך, ב-285 אלף שקלים ל-RS הבכירה (הבדלים קוסמטיים וכיול מעט שונה). אלה מספרים ששמים אותו עמוק בתוך שטח הציד של קרוסאוברים יוקרתיים קטנים וצנועי אבזור הרבה יותר ממנו.

    גם המנוע איתו מגיע הבלייזר ארצה הוא משהו שלא קיים לא בקטגוריה הגודל ולא קטגוריית המחיר שלו – V6 בנפח 3.6 ליטר עם 305 כ"ס ו-37.2 קג"מ שיודע אפילו לנתק צילינדרים במידת האפשר ומשודך לתיבת תשעה הילוכים פלנטרית ששולחת את הכח לכל ארבעת הגלגלים. 96 קמ"ש (כי אמריקה, 60 מייל לשעה) יופיעו על לוח המחוונים הדיגיטלי תוך 6.1 שניות וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 7.6 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-10.6 בבינעירונית, נתונים שהבלייזר צפוי לא לסטות מהם באופן משמעותי שכן הם נמדדו לפי התקן האמריקאי המחמיר יותר מזה האירופאי.

    שברולט בלייזר 2019

    אבל אולי כל אלה הם בדיוק ה"סיפור" של הבלייזר. באנגלית מדוברת, המינוח "טריילבלייזר" (ואני מתנצל על הסיבוך והאזכור שלו שוב) מיתרגם ל"פורץ דרך" בעברית. ואמנם הבלייזר הנוכחי לא בדיוק נמצא בחוד החנית של עולם הרכב, הוא כן מצליח לפרוץ לעצמו מעין קטגוריה חדשה, קצת כמו שעשתה בזמנו האימפלה.

    הוא רכב ענק, מאובזר, מרווח בצורה יוצאת דופן, זול באופן כמעט מחשיד (יחסית, כן?) ועומד למעשה כמעט שומם לחלוטין ממתחרים ישירים – אולי חוץ מהאדג' ST של פורד, הגם שזה האחרון חזק ויקר יותר. באיזו צורה בדיוק מגיע החשבון נצטרך לבדוק במבחן המלא. בינתיים נראה כמה קרובות יהיו ההערכות של היבואנית על מכירה של "מאות יחידות" בשנה.

    dddd