תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה דאסטר 4X4 מקבל מנועים חדשים

    דאצ'יה דאסטר

    אחרי שגרסאות ההנעה הקדמית קיבלו את מנועי ה-1.33 ליטר של מרצדס באפריל האחרון, כעת גם גרסאות ההנעה הכפולה מקבלות את המנוע החדש. גם כאן - כרגע רק עם תיבה ידנית

    • 11-08-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    באפריל האחרון סיפרנו לכם כי חברת קרסו, יבואנית דאצ'יה לישראל, החלה לשווק את הדאסטר שלה עם מנועי ה-1.33 ליטר החדשים של מרצדס שהותקנו במגוון רחב מאוד של דגמי קונצרן רנו-ניסאן, כמו למשל רנו מגאן, ניסאן קשקאי ואחרים.

    דאצ'יה דאסטר 2019

    בפעם הקודמת כאמור, קיבלו את המנוע החדש רק גרסאות ההנעה הקדמית ורק בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית. כעת מודיעה קרסו כי גם גרסאות ההנעה הכפולה משתדרגות ועוברות לעשות שימוש במנועים החדשים, אולם גם הפעם אין חדשות טובות לחובבי האוטומט, כי גם הפעם התיבה היחידה שתוצע היא ידנית עם שישה הילוכים. ביננו, בהתחשב בעובדה שעם המנוע הזה לא מוצעת בשום קונסטלציה תיבת הילוכים פלנטרית, אולי התיבה הידנית עדיפה בשטח על כפולת המצמד.

    כמו בדגם בעל ההנעה הקדמית, גם הדאסטר כפול ההנעה מקבל גרסאות מוחלשות של המנוע. גרסת לוריאט הבסיסית מקבלת את הגרסה שמפיקה 131 כ"ס ו-24.5 קג"מ שיאפשרו האצה למאה קמ"ש תוך 11.1 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 15.9 ק"מ לליטר. גרסת פרסטיג' מקבלת עוד 19 כ"ס ל-150 בסך הכל ותוספת של קג"מ זניח 1 למדי (25.5) שמגיעים ב-1,700 סל"ד (לעומת 1,600 בגרסת החלשה). כאן התאוצה אורכת 10.6 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת גם היא על 15.9 ק"מ לליטר.

    דאצ'יה דאסטר 2019

    מחירה של גרסת לוריאט יעמוד על 110 אלף ₪ בעוד גרסת פרסטיג' תהיה יקרה ממנה ב-10,000 שקלים. רשימת האבזור כאן זהה לגרסאות האחרות וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם קישוריות קארפליי ואנדוראיד אוטו, בקרת שיוט, בלימת חירום, התרעת סטיה מנתיב ועוד. ופרסטיג' תוסיף בין היתר ניטור שטחים מתים, בקרת אקלים, חישוקי 17 אינץ' קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, ומערכת שמע איכותית יותר. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

     

    dddd