תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט קורבט החדשה נחשפה

    שברולט

    הדור השמיני של שברולט קורבט מציג יותר חידושים ושינויים מאי פעם. הנה 8 דברים שאתם חייבים לדעת עליה ולא סיפרו לכם במקומות אחרים

    • 22-07-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    1. זה הדור השמיני של שברולט קורבט, לכן הוא נקרא C8 (או בשמו המלא -Corvette 8 ), אבל רק הרביעי - אחרי הדור השני, השלישי והשביעי, שמקבל את הכינוי סטינגריי (טריגון). השם מגיע מהחלון האחורי המפוצל ו"עמוד השדרה" שנמשך לאורך הרכב ומזכיר את עמוד השדרה של הטריגון. למרות שהחלון האחורי של שני הדורות האחרונים לא היה מפוצל, שניהם עדיין קיבלו את הכינוי - כנראה בגלל שבדור השלישי גם גרסאות הקבריו שנעדרו את החלון המפוצל קיבלו את הכינוי.

    שברולט קורבט 2019

    2. בעולם בו יש גרסאות של סיאט איביזה עם מתלים אדפטיביים, אלה של הקורבט אולי לא בדיוק מחדשים יותר מדי. אבל כמו במכוניות על אחרות, גם כאן יש פונקציה שמרימה את האף של הקורבט כדי למנוע מפגש עם פסי האטה או כניסות מאתגרות לחניות. רק שלא זה הקטע המעניין, וגם לא העובדה שהמערכת מרימה את האף ב-40 מ"מ תוך 2.4 שניות, אלא העובדה שהמערכת הזו פועלת במהירויות של עד 38 קמ"ש ועובדת בשיתוף עם ה-GPS המובנה של הרכב, והיא יכולה לזכור 1,000 מקומות שונים בהם היא תרים את האף אוטומטית.

    שברולט קורבט 2019

    3. בתא הנוסעים של הקורבט החדשה, שכמובן עבר שדרוג משמעותי עם לוח מחוונים דיגיטלי וחומרים איכותיים יותר, נמצא פיצ'ר אחד שכנראה עורר לא מעט ויכוחים במטה של שברולט. כדי לשמור על סביבת נהג נקיה ומינימליסטית ככל האפשר, בטח ובטח בהינתן שטח הדשבורד הקטן, הותקנו על ידית האחיזה של הנוסע לא פחות מ-20(!!!) כפתורים בשורה אחת ארוכה. אלה כוללים שליטה על החימום והקירור של המושבים ובקרת האקלים. וזה לא שבזכות שורת הכפתורים הזו סביבת הנהג באמת מינימליסטית - כי עדיין יש סביבו 19 כפתורים נוספים - לא כולל כפתורי ההילוכים שהחליפו את הידית - וכמובן מסך מגע.

    שברולט קורבט 2019

    4. למרות שלקורבט יש טונות של סקס אפיל, בטח עכשיו כשהיא גם משתמשת בארכיטקטורה של רכב ספורט אמיתי (עוד על זה בהמשך), אבל כנראה ששברולט מכירים את נפש לקוחותיהם - לכן מוקדשת התייחסות רצינית מאוד גם לנפח האחסון של הקורבט, שמתחלק על פני שני תאי מטען המציעים יחד 357 ליטר ולפי שברולט "מושלמים עבור מזוודות או שני סטים של מחבטי גולף". כלומר, אם הגג לא בדיוק יושב באחד מהם, כמובן.

    שברולט קורבט 2019

    5. אחרי שלושה דורות בהם פתחי המפלט של הקורבט התקרבו והתקרבו, עד שבדור האחרון הגיעו כל הארבעה למרכז הפגוש האחורי, בקורבט החדשה הם חזרו למיקום המקורי שלהם בפינות הפגוש. שברולט לא מפרטת מה הסיבה למעבר הדירה של האגזוזים, אבל אנחנו מנחשים שזה קשור למיקום המנוע.

    שברולט קורבט 2019

    6. בצידו השמאלי של ההגה של הקורבט החדשה נמצא כפתור עם האות "Z" עליו, כמחווה לגרסאות הקצה של הקורבט - ה-Z06, ה-ZR1 וגם חבילת הביצועים Z51 של הדור הקודם שחוזרת גם הפעם. הכפתור מפעיל מצב ייחודי שמאפשר התאמה אישית של פרמטרים נוספים ברכב. מקום נוסף בו כיכבה האות Z היה הסרטון "Charlie The Unicorn", אחד הדברים הכי פסיכודליים והזויים שאי פעם עלו לאינטרנט.

    שברולט קורבט 2019

    7. לסיום, שני דברים שבוודאי קראתם בכל מקום אפשרי: זו הפעם הראשונה, לפחות בדגם ייצור, שהקורבט מקבלת מנוע מרכזי. בניגוד לשנים עברו, ואפילו בניגוד לדור הקודם בו נשקלה האפשרות לעבור לתצורת מנוע מרכזי, הפעם שברולט החליטה לא לקצץ בעלויות הפיתוח והייצור, והלכה על כל הקופה. המנוע הזה הוא גם אחד האחרונים בעולם שלא משתמש בשום צורה של יניקה מוגדשת. הוא אטמוספרי לחלוטין, עם נפח אמריקאי למהדרין של 6.2 ליטר שמחולקים על פני שמונה צילינדרים, ומפיקים כ-500 כ"ס ו-65 קג"מ. זו גם הפעם הראשונה שהקורבט מקבלת תיבת הילוכים כפולת מצמדים, כאן עם שמונה הילוכים. עם חבילת הביצועים האופציונלית, כל הדברים האלה מייצרים ביצועים של "פחות מ-3 שניות ל-60 מייל בשעה (כ-96 קמ"ש)".

    שברולט קורבט 2019

    8. מחירה של הקורבט החדשה יעמוד על "פחות מ-60,000 דולר", מה שבתרגום מאוד רופף מיתרגם לכ-500-600 אלף שקלים בישראל, בין אם ביבוא אישי או מסחרי. לא ברור כרגע אם חברת UMI תחליט לייבא את הקורבט ארצה, אבל נמסר כי הדבר נשקל ויחד עם העובדה ש-UMI משווקת בישראל את הקאמרו, לא מן הנמנע שגם הקורבט תצטרף אליה בשלב כזה או אחר. לפחות זה מה שאנחנו מקווים שיקרה.

    dddd