תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה קאיין
  • פורשה קאיין קופה בישראל

    פורשה קאיין

    גרסת הקופה של הדור השלישי של פורשה קאיין נוחתת בישראל עם מחיר התחלתי של 769 אלף ₪ ומחיר מרבי גבוה משל ריינג' רובר

    • 18-07-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    האמת שזה היה ברור לחלוטין שזה רק עניין של זמן, שהחברה שהייתה אחת החלוצות בקטגוריית ה-SUV היוקרתי-ספורטיבי והצליחה בזכותו להיחלץ מבוץ פיננסי עמוק וטובעני, תגיע בשלב מסוים להציג גם גרסת קופה של אותו רכב - מה שהפך בשנים האחרונות למוצר בגדר חובה לכל יצרנית פרימיום שמכבדת את עצמה. מאידך, זה היה קצת מוזר שלקח לה מעל ל-15 שנה ושלושה דורות להגיע למצב הזה.

    פורשה קאיין קופה

    כך או כך, היום הוא היום בו הגרסה הזו נוחתת בישראל, זמן קצר מאוד אחרי שהיא נחשפה לראשונה בעולם. הקאיין קופה מגיע לישראל עם ארסנל גרסאות מלא ומושלם, שכולל את שלושת המנועים והגרסאות איתן הוא נמכר בארצות הברית.

    פורשה קאיין קופה

    רשימת האבזור הסטנדרטית מקיפה מאוד, כיאה לרכב עם מחיר התחלתי של 769 אלף שקלים. בגרסת ה'טורבו' (למרות שכל המנועים מוגדשים) שעולה 1.395 מיליון שקל ההופכים אותו ליקר יותר מגרסת הקצה של ריינג' רובר, מגיע האבזור לרמות עושר מופרכות שכוללות בין היתר חישוקי 22 אינץ', אופציה למושב אחורי עם שלושה מושבים "רגילים" או שני מושבי ספורט.

    פורשה קאיין קופה

    ואם זה עדיין לא מספיק לכם, תמורת כ-147 אלף שקלים תוכלו לקבל גם חבילת lightweight Sport שכוללת גג קרבון, חישוקים קלים יותר (גם כן ב-22 אינץ') ובעיצוב אחר, דיפיוזר ודיפונים מקרבון, ריפוד ייעודי, אגזוז ספורטיבי ונגיעות עיצוב שונות. החבילה, בנוסף לערך האסתטי שלה, גם מקצצת ממשקל הרכב בין 18 ל-22 ק"ג בתלות בגרסה.

    פורשה קאיין קופה

    מבחינת מנועים, הקאיין קופה יוצע כאמור עם כל שלושת המנועים שלו - גרסת ה"קאיין" מקבלת מנוע 3.0 ליטר טורבו שמפיק 340 כ"ס ו-46 קג"מ; גרסת קאיין S (969,000 ₪) מקבלת מנוע קטן יותר אך חזק יותר - 2.9 ליטר כפול מגדשים שמפיק 440 כ"ס ו-ו-56 קג"מ; בפסגת ההיצע נמצא כרגיל הקאיין טורבו (למרות - שוב - שכל המנועים מוגדשים) שמקבל מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר שמפיק 550 כ"ס ו-78 קג"מ שיוכלו כנראה בלי מאמץ מיוחד לתלוש בניין משרדים בגודל בינוני. הביצועים, כיאה לפורשה, מעניינים, עם 5.9, 5 ו-3.9 שניות למאה קמ"ש בהתאם לגרסה.

    פורשה קאיין קופה

    ואם למרות כל זה אתם לא מצליחים להשתחרר מחוסר הפואנטה המשווע של גרסת קופה של רכב "שטח", בעיקר בשל עניין מרווח הראש המצומצם שמכתיב הגג המשתפל, תשמחו לדעת שהמצב דווקא הפוך. התקרה של הקאיין קופה נמוכה ב-2 ס"מ מזו של אחיו ה"רגיל", אך המושבים האחוריים שלו נמוכים ב-3 ס"מ. מה שאומר שמרווח הראש בקופה אפילו טוב יותר. מאידך, לגבי תא המטען אתם אכן צודקים - שם הקאיין קופה מקריב כמעט 150 ליטרים של נפח, לסך של 625 ליטר. למרות שגם כאן, לא בדיוק מדובר בתא מטען של סיטרואן C1.

    dddd