תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו M8 נחשפת

    במוו

    במוו חושפת ארבע גרסאות קצה לסדרה 8. פתוחה וסגורה, "רגילה" וקומפטישן. ביניהן מתחבאת גם המכונית החזקה בהיסטוריה של היצרנית. אצלנו בסוף השנה.

    • 10-06-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חזרתה לחיים של סדרה 8, אחרי 20 שנה בה היא לא יוצרה ועשור וחצי במהלך אותם 20 שנה בהם תפסה את מקומה הסדרה 6, היה אירוע מרגש למדי. הסדרה 8 המקורית הייתה ועודנה מכונית איקונית ונדירה, שחובבי רכב בכל העולם מנסים לשים עליה את הידיים שלהם. אבל לסדרה 8 ההיא היה חסר משהו, משהו שבמוו חושפת עכשיו - גרסת M.

    במוו M8

    ה-M8 החדשה נחשפת בארבע גרסאות - קופה וקבריו, ובגרסת M רגילה או קומפטישן לכל אחד מהמרכבים. עם 625 כ"ס שמגיעים מה-V8 בנפח 4.4 ליטר המוכר של במוו, אותה הקופמטישן היא גם המכונית הכי חזקה בהיסטוריה שנושאת את תג הפרופלור. גם ה-M8 ה"פושטית" רחוקה מלהיות פראיירית, עם אותו מנוע, 600 כ"ס, 76.5 קג"מ ו-3.3 שניות למאה קמ"ש (3.4 בקבריו).

    במוו M8

    למרות ההפרש בהספק, המנוע בקומפטישן מייצר את אותו מומנט ומצליח לקצץ רק עשירית שניה אחת מזמן המיאוץ למאה קמ"ש. אבל למען הסר ספק, 25 כוחות הסוס הם רחוק מאוד מלהיות ההבדל היחיד בין השתיים. רצועת הכוח של הקומפטישן שטוחה יותר, עם שיא מומנט שמגיע בין 1800 ל-5800 סל"ד ושיא הספק ב-6000 סל"ד, בעוד שב-M8 הרגילה שיא המומנט מגיע רק עד 5600 סל"ד מה שמאלץ אותה להתמודד עם בור כוח שגדול ב-200 סל"ד. האמת? אני מתקשה לחשוב על משהו שמתאים יותר לתיאור של "בעיות עולם ראשון".

    במוו M8

    כמובן שהמנוע הוא ממש לא הדבר היחיד שמבדיל בין הסדרה 8 העממית לבין שתי האחיות M, וגם ביניהן ישנם לא מעט הבדלים מעבר למנוע. שתי הגרסאות כמובן מקבלות חבילות עיצוב ואבזור פנימי וחיצוני ייעודיות, שכוללות בין היתר גם חישוקי 20 אינץ' (19 ב-M הרגילה) וצמיגים ברוחב 275 מ"מ מלפנים ו-285(!) מאחור; מערכת בלימת אלקטרו-הידראולית חדשה שמשפרת גם את מהירות התגובה של הבלמים, גם את התחושה בדוושה וגם מאיצה ומדייקת את ההתערבות של בקרת היציבות; ובערך 12 וחצי מיליון חיבורים נוספים בין הגלגלים למרכב כדי להגביר אפילו יותר את יכולות שינוי הכיוון והיציבות במסלול של שתי טורפות המסלולים האלה.

    במוו M8

    גם כאן, כמו ב-M5, עובר עדר הסוסים משולח הרסן דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומפוזר לכל ארבעת הגלגלים, וגם כאן, העברת בורר מצבי הנהיגה ל"ספורט פלוס" וניתוק בקרת היציבות מנתק את הגלגלים הקדמיים מהמנוע ומאפשר להשאיר על האספלט פסים שחורים בעובי 28 וחצי ס"מ בקלות יתרה.

    במוו M8

    כל הטוב הזה צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה, אבל עם מחיר של 1.3 מיליון שקלים לגרסה הבכירה של הסדרה 8 הרגילה, עצם המחשבה על המחיר של ה-M8, שלא לדבר על הקומפטישן, קצת עושה לי חשק לבכות.

    יש לכם שאלות? או רעיונות מאיפה נוכל לארגן מספיק כסף כדי לקנות אחת כזו? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd