תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס AMG GT
  • סקירת גולשים - מרצדס GTc

    מרצדס AMG GT

    כאילו שעד עכשיו לא שנאנו אותו מספיק, גיל חזר מעוד גיחת נהיגה בגרמניה והפעם הוא מספר לנו על המרצדס GTc

    • 02-05-2019
    • מאת: גיל שנער

    השעה עשר וחצי בלילה. יורד למטה במלון. יבגני אומר שהנהג מחכה לי למטה עם הרכב. מגיע למטה. מביט ימינה. מביט שמאלה ולא רואה כלום. אחרי מספר שניות של חוסר אונים, מציץ פתאום לאיזו פינה חשוכה ורואה רכב נמוך מאוד. זה חייב להיות זה. כשאני מתקרב אני מזהה שזה אכן זה. Great success.

     

    הוידאו המסורתי של הכרה עם הרכב:

     

    חותמים על חוזה ומורידים את הרכב לחניון כדי לעבור עליו באור ולוודא שאין שריטות או מכות. בכל הפעמים הקודמות, תמיד הייתי "כוכב החניון" של המלון. הפעם, המצב שונה.

    לקחתי מלון קצת יותר יקר מהרגיל ואיתו גם הרכבים בחניון לא נשארו חייבים. הנה כמה מהדברים שפגשתי שם:

    לחלק מהרכבים בחניון אנחנו עוד נשוב

     

    יום שני בבוקר, יוצאים לדרך. שוב עשיתי את הטעות הנוראית (הפעם באמת בפעם האחרונה) וכיוונתי שאחד מימי הנהיגה יפול על איסטר (פסחא). חג חביב, איסטר, אבל מסתבר שכמו בארץ, גם בגרמניה הרבה אנשים יוצאים לטיולים משפחתיים בחג.

    אם ביום רגיל באמצע השבוע אני מוצא את עצמי הרבה לבד על הכביש, באיסטר זה בלתי אפשרי. גם האוטובאן עמוס יחסית וגם בכבישים הצדדיים אני לא לבד. מבאס. לומדים מטעויות (או שבעצם לא?!).

    אז מה בכל זאת אפשר לספר על היום הראשון? אהה, כן... אפשר לסקר את הרכב חוץ מעניין הנהיגה. אז מה היה לנו פה?

     

    מראה

    הרכב הזה נראה לא פחות ממהמם. את הגושפנקא קיבלתי כשיצאתי לדרך ביום הראשון. אני לא זוכר כזאת התעניינות וזה לא שאני בד"כ שוכר שם פולקסווגן ג'טה (יסלחו לי בעלי וחובבי הג'טה. אין לי שום דבר נגדה).

    אני מעדיף את המראה של הקופה על הקבריולט ומעדיף את האפור מט על הלבן אבל, עדיין, מדובר ברכב יפה מאוד.

    בפנים, מרצדס כמו מרצדס, מהטובים בעולם בתחום הזה. הכל פרקטי. כל דבר נמצא במקומו ועם כל זה, לא התפשרו בכלל על היופי. פשוט תא נוסעים מהמם.

    מרצדס GTc

    מושבי הבאקט לא היו נוחים במיוחד וביום השני, שהוא יום נהיגה ארוך יותר, לקראת הסוף הרגשתי אי נוחות בגב. לא נורא. מה לא עושים כדי לנהוג על הדבר הנדיר הזה?

    התפריטים היו בגרמנית ולמרות שאני אמור להכיר את המערכת של מרצדס טוב, לא הצלחתי לנגן את המוזיקה שלי מה-USB ולא הצלחתי לחבר את הטלפון לרכב. שיחה קצרה עם יבגני והתפריטים באנגלית. מכאן הכל היה קל.

    עוד דבר שהציק לי מאוד זה הצגת תמרורי המהירות בקונסולת הנהג. אני רואה אותם בעצמי. לא צריך אותם גם בקונסולה. שיטוט קל בגוגל והם נעלמו.

    מערכת הסטריאו. לא פעם ראיתי ביוטיוב סיקורים שטוענים שהבורמייסטר של מרצדס היא המערכת הכי טובה בביזנס. עכשיו אני מאשר לכם את זה. שומעים פשוט מעולה, וצריך לזכור שזה רכב עם שני מקומות, כלומר לא ניתן לפזר את הרמקולים ברכב בצורה אופטימלית. לא משנה אם שמעתי רדיו או את המוזיקה שלי, זה נשמע טוב מאוד.

    מרצדס GTc

    אבל מי צריך סאונד במערכת כשלרכב הזה יש את המנוע ומערכת הפליטה, גם, מהטובים בביזנס? כשנוהגים במצב D, יש סאונד בריא של מנוע שמונה צילינדרים אבל כשמעבירים את בורר המצבים לספורט פלוס... יאללה בלגאן. הסאונד מתגבר והפיצוצים חוגגים. אז נכון, סיקרתי בעבר כבר את היגואר F-type R שגם נשמעת מעולה, אבל לטעמי הצליל של המרצדס עדיף בגלל הבאס שהוא מייצר לכל אורך קשת הסל"ד.

    ביגואר זה נהפך לצרחה בשלב מסוים. הפיצוצים ביגואר נמשכים לאורך זמן רב יותר אבל במרצדס הם חזקים כמו ירייה של אקדח. בסרטון ההכרה של הרכב, לחצתי בסופו פעמיים על דוושת ההאצה. בפעם הראשונה זה לא עשה כלום ובפעם השניה, כשעברתי את 4000 סל"ד, ניתן לשמוע את הפיצוצים. אז אתם שומעים בסרטון הבלחה קטנה של פיצוצים ואני כבר ראיתי בדמיוני את הבטחון של המלון יורד לחניון כדי לנזוף בי. זה פשוט ווליום גבוה מאוד.

    מרצדס GTc

     

    איך זה בנהיגה מנהלתית?

    הרכב מאוד סלחן בנהיגה מנהלתית. במצב D הוא לא רועש מידי והמתלים מתכווננים הכי רך שאפשר. זה לא מביא אותו להיות S קלאס אבל בהחלט נעים לנהיגה גם בכבישים המשובשים של העיר.

    כמעט ולא נהגתי במצב D. הצליל הממכר פשוט לא הרשה לי לעשות זאת. מה שיפה זה שבורר המצבים הוא חוגה פיזית. מה שגורם לכך שהרכב יניע במצב האחרון שהשארת אותו ולא כמו ברוב הרכבים, שזה חוזר למצב הרגיל לאחר כיבוי. שדה הראיה לא מהטובים. מקדימה יש את מכסה המנוע הבילתי נגמר הזה ומהצדדים לא רואים כלום בשטח המת גם אם מסובבים את הראש ימינה או שמאלה.

    את הגג הנפתח פתחתי פעמיים במהלך הדרך. בעיקר כדי לשמוע את הסאונד ואין ספק שזה מעצים את החוויה אבל אני אדם של מזגן וחלונות סגורים ופחות גג נפתח. כזה אני.

    מרצדס GTc

     

    שנעבור ליום השני?

    בתוך החניון, ממש לקראת היציאה ממנו, נגלה לפני פתאום רכב של עניים. כולי התמלאתי רחמים והייתי חייב לצלם לכם אותו. אני ממש מרחם על הבעלים:

     

    ביום השני יצאתי על אוטובאן 8 לדרכי ולאחר כמה דקות של נהיגה, את מי אני רואה? כן, את ה"חבר'ה" מהמלון. הניסאן GT-R, פרארי 458, פרארי 488 ואת הרולס רוייס (גילוי נאות, כל סרטוני הנהיגה שלי יצאו הפעם לא טוב בגלל זוית המצלמה ובעיקר אי הנמכת המושב אז שימו ווליום ותהנו לפחות מהסאונד).

     

    לוחיות הרישוי שלהם לא היו גרמניות, הרכבים הגיעו מאיחוד האמיריות (לא מפתיע). כנראה הבעלים שלהם הביאו אותם איתם לגרמניה לטיול נהיגה. החיים הטובים. נתתי להם לעקוף. הם נתנו לי לעקוף אבל דיי נסענו בשיירה עד שנפרדתי מהם באמצע הדרך. נראה שהם המשיכו לזלצבורג ומי יודע, אולי משם לגרוסגלוקנר.

    עוד כביש-שניים משעממים ומשם מתחיל איזור הררי מהנה. כשמסתכלים עליו, האף של הרכב הזה זועק תת היגוי, אבל הפלא ופלא, בנהיגה בכבישים צרים ומפותלים ישנה תחושה שהאף הזה, יחד עם המנוע שבתוכו שוקלים יחד אולי 100 קילו. פשוט מדהים מה הם עשו שם. מבחינת כוח ומהירות הוא לא מהחזקים ששכרתי. הוא משמעותית חזק מהרכבים שבבעלותי בארץ אבל מבין הרכבים ששכרתי בגרמניה הוא עומד בקנה אחד עם היגואר. ה-GT-R, לדעתי, היתה מהירה יותר ובטח שהאאודי (R8 V10), פרארי (488) ולמבו (הורקן). בשלב מסויים על האוטובאן, הבחור עם ה-GT-R מהמלון נצמד אלי מאחורה ובהאצה מ-150 ל-250 הוא ישב לי חזק מאוד על הזנב. אין לי מושג אם הרכב שלו משופר אבל גם לא אתפלא אם הוא סטוק.

    המרצדס הזו היא רכב GT ולא ספורט הארדקור. זה לא נכון להשוות אותו לפרארי וללמבורגיני אבל אלו המדדים שיש לי ואין ספק שהוא נחות מהם בפן הניהוג.

    לדרך קסלברג המפורסמת הגעתי בתזמון לא מיטבי כי רוב הדרך הייתי תקוע מאחורי רכבים אחרים. בדרך כלל אני שוכר את הרכבים עם 500 ק"מ ליומים ואז מקסימום חורג. הפעם קיבלתי את הרכב עם 600 ק"מ אז אמרתי לעצמי שאם אני כבר פה, למה לא לעשות כמו כל האופנוענים שעולים ויורדים את הדרך פעם אחר פעם. בפעמיים הנוספות שעשיתי את הדרך הכביש היה דיי פנוי ומאוד נהניתי עם הרכב. שלא יהיו טעויות, זו עדיין מכונת נהיגה משומנת. יש פידבק כמה שרק צריך והיא יושבת מעולה על הכביש בפניות.

     

    קצת מהסאונד של המנוע ומערכת הפליטה:

    וקצת מקסלברג:

    לנסיעה הזאת הזמנתי שלושה חודשים מראש את הפורשה 911 טורבו אס אבל הוא מכר אותה לפני שהספקתי להגיע. ה-AMG היתה תוכנית המגירה שלי למקרה והפורשה לא תהיה זמינה. אחרי שהחזרתי לו את הרכב, הוא אמר לי שהוא קונה פרארי gtc4lusso. מי יודע, אולי בפעם הבאה?

    יש לכם שאלות לגיל? רוצים סתם לקלל אותו על זה שהוא מוציא לכולנו את העיניים? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd