תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי באלנו
  • סוזוקי בלנו מקבלת בלימה אוטונומית - בשעה טובה

    סוזוקי באלנו

    בשעה טובה ומוצלחת, סוזוקי בלנו מקבלת בישראל מערכת בלימת חירום אוטונומית, אך עדיין תזדקק למובילאיי בשל היעדר התרעת סטיית מנתיב

    • 14-04-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כמעט שלוש שנים אחרי שהחל השיווק שלה, ולמעלה משנתיים אחרי תאריך היעד המקורי, סוזוקי בלנו סוף סוף מתחילה להימכר בישראל עם מערכת בטיחות אקטיבית. למה 'מערכת' ולא 'מערכות'? ובכן, כי היא מקבלת רק רדאר קדמי שמאפשר בלימת חירום אוטונומית (וגם בקרת שיוט אדפטיבית למרבה השמחה), אבל היא איננה מקבלת את החלק השני שדרוש כדי להיפטר לחלוטין מהתקנה מקומית של מובילאיי - התרעת סטיה מנתיב.

    סוזוקי בלנו

    מערכת הבלימה האוטונומית תפעל במהירויות של מעל 5 קמ"ש, היא תתריע על רכבים עומדים עד מהירות של 80 קמ"ש ותוכל לבלום ולמנוע התנגשות עד 30 קמ"ש. אם מדובר ברכב נוסע, סוזוקי לא מציינת את רף המהירות הגבוה, כך שניתן להסיק שהיא תעבוד בכל המהירויות.

    דבר מעניין שקיים כאן ונעדר ממכוניות אחרות הוא מצב של בלימה קלה. כאשר הרכב מזהה שהרכב שלפניו עצר או האט והנהג לא מפעיל את הבלמים, המכונית תפעיל את הבלמים בעוצמה נמוכה ללא התערבות של הנהג כדי "לעודד" את הנהג בסוזוקי לבלום. שאר הפונקציות של המערכת דומות לאלו שאנחנו מכירים ממכוניות אחרות כך למשל במידה והנהג בולם חזק, היא תגביר את לחץ הבלימה כדי למנוע התנגשות.

    סוזוקי בלנו

    בשלב זה, תגיע המערכת רק בדגם האוטומטי של הבלנו שאחרי עדכון המס הירוק התייקר ב-4,000 ₪ ומחירו יעמוד על 98,000 ₪. הדגם הידני התייקר גם הוא בעקבות שינוי המס, אולם בשיעור של 2,000 שקלים בלבד ומחירו יעמוד מעתה על 77,000 ₪.

    dddd