תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3
  • מסכמים - 8 חודשים עם אאודי RS3

    אאודי A3

    8 חודשים בלבד לאחר שקנה אותה, גיל החליט להחליף את האאודי RS3 שלו. למה, כמה, ומה הלאה

    • 21-03-2019
    • מאת: גיל שנער

    אז מה היה לנו? אאודי RS3 בצבע אפור בטון שעלתה על הכביש ביוני 2018 ונמכרה בסוף פברואר 2019. לרכב 400 כ"ס, ומספרים אחרים שלא מעט רכבים שעולים הרבה יותר, היו רק חולמים עליהם.

    כך למשל המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש, אורך עפ"י היצרן, 4.1 שניות. אני יכול לגלות לכם סוד שהיצרן כנראה לא רוצה לנגוס בשוק רכבי הספורט היקרים יותר שלו אז הוא מצהיר על זמן "איטי" כזה. בפועל יש סרטונים ביוטיוב שמראים 3.8 ואף 3.7 שניות.

    אבל אלה רק הביצועים. מה שרובנו אוהבים זה הנאה מנהיגה ובזה ה-RS3 הרבה פחות מצטיינת. אמנם אפשר הגיע איתה לקצבים דימיוניים במסלולים (שלא ביקרתי) או בכבישים מפותלים (שביקרתי גם ביקרתי) אבל חוץ מזה הכל צפוי ושפוי.

    אאודי RS3 2018 סיכום אחזקה

    בתור נהג בינוני פלוס, זאת ללא ספק אחת הסיבות שגרמה לי לחשוב להחליף אבל יחד עם זאת גם זו ששיחקה את התפקיד הכי פחות משמעותי.

    ביומיום, הרכב ממש מהנה ביחס לרכב ספורט. הוא לא שובר את הגוף על כל שריטה או בור בכביש. אומרים שזה בד"כ בא אחד על חשבון השני. כלומר ככל שהרכב פחות מהנה ביומיום, כך יש לו פוטנציאל גדול יותר להיות מהנה במסלולים או כבישים מפותלים. היום יש כבר לא מעט רכבים עם מתלים אדפטיביים אבל גם שם, אם רוצים שהמצב הקשיח ביותר יאפשר יכולות מסלול גבוהות, כנראה שהמצב הרך ביותר לא יהיה מרצדס אס קלאס.

    אז עם כל הטוב הזה, מה בכל זאת גרם לי להחליף אותו? שמן, שמן ועוד פעם שמן.

    קצת רקע: למי שמכיר אותי מימיי הראשונים בקארספורום, זוכר שהיתה לי פולו GTI שנת 2011 מליסינג. לא חשבתי שבשנות ה-2000 עדיין מייצרים רכבים חדשים שמאבדים שמן אז בהגיעי ל-2500 ק"מ, קיבלתי "מתנת יום הולדת" בצורת נורת שמן שנדלקה.

    הרכב נלקח למוסך והוחזר אלי לאחר מספר ימים בטענה ש"הכל תקין". האם לא נאבדה טיפת שמן מאז? הצחקתם אותי. ב-5500 ק"מ שוב נגמר השמן וב-7500 ק"מ שוב וכן הלאה וכן הלאה עד היום שהחזרתי הפולו.

    עברו להם 7 שנים, והחלטתי ללכת על יצרן זהה אבל שונה ובעיקר כולם אמרו לי שהמנוע של הפולו (1.4 ליטר עם שני מגדשים) היה בעייתי. אז אמרו. בשמונה חודשים של בעלות, שלוש(!) פעמים המדיד הגיע למינימום והייתי צריך למלא שמן. מה אמרו במוסך? בדיוק כמו עם הפולו. הכל תקין. אולי זה בכלל בריא שהשמן מוחלף כל הזמן? אבל אם זה ככה, אני חייב לשאול אתכם, למה מרצדס, ב.מ.וו, בנטלי ורולס רוייס לא "מחקים" את ואג? הרי זה תקין, ואפילו טוב.

    חלקכם יטענו שזו לא בעיה אלא חוסר מזל. יכול להיות. צירוף המקרים נראה לי קצת מוזר. 

    אאודי RS3 2018 סיכום אחזקה

    רכבי הספורט של אאודי (חוץ מה-R8 המדהימה, שהיא טכנית בכלל לא אאודי), סובלים מ... בואו נקרא לזה תת-היגויטיס... אז מה עושים כדי לשפר את הבעיה ב-RS3? מוסיפים אופציה לצמיגים קדמיים רחבים, מאוד. כולנו מכירים את המצב הרגיל - בו כל הצמיגים באותן המידות, או ברכבים חזקים או ספורטיביים יותר - שהצמיגים האחוריים רחבים יותר (ולפעמים גם יושבים על חישוקים גדולים יותר). אז ב-RS3 - כאמור כדי לרפא את הנטיה שלה... לבחירת קווי פניה ליברלית, הצמיגים האחוריים מגיעים במידה של 235/35 ואילו הקדמיים ב-255/30. כן, זו לא טעות, הצמיגים הקדמיים רחבים בשני ס"מ מהאחוריים. ולמי שלא ראה חתך 30, מכירים את חתיכת הגומי הבולטת הזו שאמורה לשמור על הג'אנט משפשופו על מדרכות? אז זו כל הדופן.

    האם זה מוריד את תת ההיגוי? לא יודע כי לא נהגתי על הרכב עם הצמיגים הצרים יותר אבל גם עם הצמיגים הרחבים בואו נגיד שאם יש משהו שלא חסר לה, זה... אף מרחיב דעת.

    מה שכן, נכנסתי שלוש פעמים לבורות בכביש. אמנם בורות רציניים אבל לא משהו שלא נכנסתי אליו בעבר ושלא נכנסו אליו עוד רכבים חוץ ממני. מה התוצאה? פעמיים צמיג קדמי התפוצץ. כן, כן, התפוצץ במקום. בפעם השלישית נוצרה "גולה" בצמיג שחייבה את החלפתו. בשתי הפעמים שהצמיג התפוצץ, הייתי צריך לגרור את הרכב למוסך כי אין לרכב גלגל רזרבי וערכת הניפוח מספיקה רק לחורים קטנים ולא בקעים עצומים. שורה תחתונה, בשמונה חודשים של בעלות, הוצאתי כ-10,000 ש"ח על צמיגים.

    אחרי שהסברתי מהם שלושת המרכיבים העיקריים להחלפה, אתייחס לעלויות השוטפות של הרכב.

    אאודי RS3 2018 סיכום אחזקה

    הרכב שתיין דלק לא קטן. במדידות שעשיתי הגעתי לנתון ממוצע של 9 ק"מ לליטר בזמן ההרצה ו-6 ק"מ לליטר אחריה. אמנם הרגל שלי כבדה על דוושת ההאצה (מה שכמובן הגביר גם את צריכת השמן) אבל, היי, למה אני קונה רכב מהיר? בנהיגה תובענית צריכת הדלק תעלה ל-3 ק"מ לליטר ובנהיגה יומיומית מתונה תרד ל-7 ק"מ לליטר.

    אני עדיין משלם ביטוח תחת תביעת ביטוח גדולה שהיתה לי לפני שנתיים וחצי אז המחיר גבוה יחסית. יצא לי קצת יותר מ-9500 ש"ח לשנה. כאמור, די יקר, אבל מכל הרכבים שהיו לי בתקופה האחרונה, זה היה הכי זול.

    הרכב נמסר לטרייד אין עם 11,500 ק"מ על השעון. 3500 ק"מ לפני הטיפול הראשון כך שטיפולים ותיקונים (מלבד הצמיגים) לא היו ואין לי מה לפרט בנושא.

    אאודי RS3 2018 סיכום אחזקה

    מבחינה פרקטית אין תלונות. כפי שציינתי לפני, הרכב נעים מאוד לנהיגה סטנדרטית וממש קל לנהוג בו לאורך קילומטרים רבים. המושבים (מושבי הספורט המגיעים ביחד עם חבילת ה-RS PLUS) מאוד נוחים אבל גם מחבקים כשצריך. כוח, כמובן, לא חסר בשום מצב\סל"ד\מהירות. הבגאז' לא גדול אבל בהחלט ניתן להכניס שם מזוודה גדולה ועוד אחת קטנה. למשפחה בעלת 4-5 נפשות אני מניח שעדיף לבחור ברכב אחר.

    עוד נקודה לגבי צריכת השמן. לאחר קריאה בפורומים בחו"ל ודיונים עם בעלים אחרים של הרכב, בנהיגה מנהלתית ניתן להגיע לצריכת שמן סבירה מאוד. בעלים של רכב דומה אמר לי שעד הטיפול הראשון הוא מילא חצי קילו ולא יותר. בעלים אחרים של הרכב טענו שזה עניין של מזל והרצה נכונה של הרכב בקילומטרים הראשונים (שדווקא בוצעה כהלכה במקרה שלי). בכל מקרה העובדה היא שמכל הרכבים שהיו לי, רק שתי הוואגיות צרכו שמן. מוזר? צירוף מקרים? מזל? לא יודע.

    האם כדאי לרכוש את הרכב הזה? כמו תמיד התשובה היא שזה תלוי. אם צריכת שמן לא מטרידה אתכם ואתם רק רוצים הרבה כוח והרבה ביצועים בקו ישר, התשובה היא כן. באאודי תקבלו יותר תמורה לכספכם וביצועים (בקו ישר) יותר טובים מכל המתחרות הישירות שלה. אם אתם יותר בעניין של פיתולים והתנהגות ספורטיבית, כנראה שעדיין אין תשובה אמיתית למכוניות, או ליתר דיוק מכונית אחת ספציפית, עם שתי דלתות והנעה אחורית.

    dddd