תערוכת ז'נבה 2019 - הדגמים הסדרתיים

יגואר XE

תערוכת ז'נבה 2019 מתקדמת בפול גז וריכזנו עבורכם את כל הדגמים הסדרתיים המעניינים שיגיעו (אולי) לארץ בעתיד

  • 12-03-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

בתערוכת ז'נבה של שנת 2019 מוצגים מאות כלי רכב. סיננו עבורכם את הדגמים הסדרתיים החדשים והכי מעניינים שיגיעו מתישהו, אולי, לארץ. החל מסופר מיני חשמלית, דרך מתיחת פנים לפרארי בת 11, וכלה במרצדס שמגיעה עם כיסוי ייעודי בצבע תואם ורקמה של שם הדגם.

יגואר XE
יגואר XE 2019

אחרי שהציגה את ה-XE ב-2015, יגואר מגיעה לז'נבה עם מתיחת פנים של המתחרה שלה לסדרה 3 של במוו שהוצגה גם היא בדור חדש באוקטובר האחרון. ה-XE המחודשת ממשיכה לשים דגש על עיצוב ספורטיבי ונשארת לשחק בצד החזק והמתנהג של הקטגוריה, עם מנועים שמפיקים עד 300 כ"ס ו-41 קג"מ, והנעה אחורית וכפולה.

לצד שיפור הביצועים, יגואר משפרת גם את האבזור והטכנולוגיה עם פנסי לד מלאים, תצוגה עילית צבעונית, מראה אחורית משולבת מצלמה (דומה לזו של קאדילק), ומערכת מולטימדיה כפולת מסכים זהה לזו שהוצגה בדגמים האחרונים של לנד רובר (וסובלת מממשק משתמש - איך לומר - לא אופטימלי). יגואר גם מבטיחה שהיא שמה דגש על שיפור איכות חומרי הפנים, דבר שהיה נקודת ביקורת רווחת למדי כלפי הדגם היוצא.  

דבר אחד שיגואר לא ממש שמה עליו דגש בהודעה לעיתונות הוא הבטיחות האקטיבית, עם התייחסות רק למערכת התרעת עייפות וחניה אוטומטית, שני דברים שנחשבים בימינו לבסיסיים למדי.

 

יונדאי סונטה
יונדאי סונטה 2019

יונדאי מגיעה לתערוכת הרכב של ניו יורק באפריל (לא, זו לא טעות) עם הדור החדש והשמיני במספר של הסונטה. בינתיים היא משחררת תמונות ופרטים ראשוניים כדי לקבל קצת מאור הזרקורים של ז'נבה. נכון לרגע זה אנחנו יודעים שהיא ארוכה יותר ב-4.5 ס"מ, רחבה ב-2.5 ס"מ, נמוכה ב-3 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך ב-3.5 ס"מ מהסונטה היוצאת.

עוד אנחנו יודעים שמקדימה היא ממש מנסה להידמות לאסטון DB11, מאחורה נראה שהיא גנבה את הפנסים של הונדה סיוויק, ותא הנוסעים נטול-ידית-ההילוכים שלה מזכיר הומאז' למאזדה 3 החדשה עם הגה שהגיע מאאודי A8.

אגב תא הנוסעים, יונדאי מספרת שהמעצבים "דחסו" ככל האפשר את גובה הדאשבורד ואת פתחי המיזוג כדי לייצר תחושה של דשבורד צף, כי העיצוב הפנימי "לוקח השראה ממטוס חמקן". באמת, זה מה שכתוב שם.

 

מאזדה CX-30
מאזדה CX-30

הקרוסאובר החדש ביותר בהיצע של מאזדה יהיה סוג של קרוסאובר בריבוע. לפי מאזדה, הוא גם משלב בין גובה של SUV קשוח לבין נוחות כניסה ויציאה של רכב נמוך יחסית ובין המידות הקומפקטיות יחסית של ה-CX3 לבין המרווח של ה-CX-5. ועם המחשבה הזו, לא היה עדיף לקרוא לו CX-35?

הוא ככל הנראה חולק פלטפורמה עם הדור החדש של ה-3, אך בסיס הגלגלים שלו קצר ב-7 ס"מ ועומד על 265 ס"מ בסך הכל, 5 ס"מ קצר אפילו מה-3 הנוכחית. תא המטען על 380 הליטרים שלו לא מרשים במיוחד, כמו גם הגובה - 154 ס"מ, שכנראה לא יאפשר הרבה מקום לשחקני NBA עם פטיש למגבעות. בקיצור, נראה שה-CX30 ישלב בין המרווח של מאזדה CX-3 לבין הממדים של מאזדה 3. בוא נגיד שפיצוח המאה, זה לא.

מעבר ל-10 הסנטימטרים בגובה, ה-CX30 שומר על המתכון של ה-3 החדשה, עם עיצוב ה"קודו" המעודכן, סביבת נהג ונוסעים עשירה ואיכותית, ומנוע בנזיזל (שילוב של בנזין ודיזל. זה יתפוס, אתם תראו) שמצית את הדלק באמצעות דחיסה ואמור לספק חיסכון של מנוע דיזל והספק של מנוע בנזין.

 

מרצדס AMG GT-R רודסטר
מרצדס AMG GT R רודסטר

מרצדס לקחו את ה-AMG GT, דחפו פנימה מנוע עם 585 כ"ס ו-71 קג"מ וקיצצו את זמן התאוצה למאה קמ"ש ל-3.2 שניות, הקשיחו את הבולמים והשלדה, הוסיפו טכנולוגיה מעולם המרוצים, הוסיפו מערכות אווירודינמיות אקטיביות וחידדו את העיצוב. התוצאה - AMG GT-R קיצונית וייחודית אפילו יותר.

עכשיו הם גם מורידים לה את הגג ומציגים את גרסת הרודסטר, שלא רק משלבת - כך עפ"י מרצדס - "את פסגת טכנולוגיית הספורט המוטורי עם תחושת החופש האינסופית של גג פתוח", אלא גם מוסיפה לקלחת תחושת ייחודיות גבוהה אפילו יותר בזכות הגבלת הייצור ל-750 יחידות בלבד.

המחיר של הגג הפתוח מגיע בדמות 4 עשיריות שניה (3.6 למאה קמ"ש) וכמות דולרים שמרצדס לא חושפת, אבל בוודאי תהיה גדולה יותר מ-160 האלף שהיא דורשת עבור גרסת הקופה.

 

מרצדס CLA שוטינג ברייק
מרצדס CLA שוטינג ברייק

אני חושב שהסיבה היחידה שמרצדס לא קראה לדגם הזה "A קלאס סטיישן" היא כדי שההודעה לעיתונות לא תסתכם ב"בגדול זה די אותו הדבר כמו ההאצ'בק, עם תא מטען יותר גדול". אז כדי לעזור לה, אנחנו נספר לכם שבגדול זה די אותו הדבר כמו ההאצ'בק, אבל עם תא מטען יותר גדול (505 ליטר).

 

מרצדס GLC
מרצדס GLC 2019

ה-GLK, שהפך ב-2015 ל-GLC, עובר מתיחת פנים עדינה כמיטב המסורת המרצדסית, עם עדכונים קטנים לעיצוב שהופכים אותו למעט נעים יותר לעין, וחידושים בולטים הרבה יותר מתחת לפני השטח. שלושה שיפורים עיקריים עבר ה-GLC: מערכת MBUX חדשה שמגיעה מה-A קלאס, מערכות בטיחות אקטיבית חדשות, ומערכת הנעה חדשה עם מערכת חשמל 48 וולט.

בכל הנוגע לבטיחות, מקבל ה-GLC פנסי לד כסטנדרט, מערכת סיוע להתחמקות מהתנגשות ובקרת שיוט אקטיבית חכמה שעושה שימוש גם במערכת הניווט ושמירת הנתיב, ויכולה להאט לפני פניות או צמתים באופן עצמאי. מערכת ההנעה של ה-GLC המחודש תכלול (כרגיל אצל מרצדס) היצע של בערך 64 מיליארד מנועים שונים, אבל המעניין ביותר הוא מנוע שני הליטר החדש, M 264, שנמצא היום ב-CLS, ב-C וב-E, ומשלב כאמור מערכת חשמל 48 וולט, עובד עם מערכת בלימה רגנרטיבית, וכולל מערכת תזמון שסתומים חכמה שמחממת את מערכת הפליטה מבלי לצרוך דלק . שזה כנראה דבר טוב, אחרת הם לא היו מספרים לנו על זה.

מערכת ה-MBUX החדשה מגיעה ל-GLC היישר מה-A קלאס, אבל כוללת גם כמה פיצ'רים חביבים מאוד מדגמים בכירים יותר, בראשם מערכת ה-Energizing Comfort שמשלבת בין תאורת האווירה, המוזיקה, מיזוג האוויר, חימום ועיסוי המושבים כדי "לייצר סביבה אופטימלית". המערכת הזו גם יודעת לעבוד עם חפיצים לבישים (באמת, ככה קוראים לזה) של גרמין ולשפר עוד יותר את התאמת המערכת "על-פי נתוני מתח ואיכות שינה". עכשיו, אני לא יודע מה איתכם, נתוני מתח נשמע כמו משהו חשוב, אבל אני ממש לא בטוח ש"איכות שינה" זה משהו שצריך לשים עליו דגש אצל אנשים שאמורים לנהוג במכונית. אבל מה אני יודע.

 

מרצדס AMG S65 "מהדורה סופית"
מרצדס S65 AMG מהדורה סופית

לפי לוח הזמנים של מרצדס, בו הופיעה "השקת דור חדש ל-S קלאס" ב-2013, השקת Final Edition בתערוכת ז'נבה 2019 נראית כמו תזמון מושלם לקראת חשיפת דור חדש בשנה הבאה ככל הנראה. הגרסה הזו, כמו שאר גרסאות ה-Final Edition, היא סוג של מכירת "בעל הבית השתגע" של מלאי מוגבל (130 יחידות).

יש בה הכל - החל ממנוע ה-V12 החזק ביותר שהוצע בדגם עם 630 כ"ס ומומנט של, תחזיקו טוב, 102 קג"מ; חבילת "חימום הכל" שמחממת לא רק את המושבים וההגה אלא גם את משענות היד, מושבי לאונג' אחוריים עם 12 כיוונים חשמליים, חבילת "נהג AMG" שמעלה את המהירות המרבית ל-300 קמ"ש, ואפילו כיסוי ייעודי לרכב בצבע תואם ועם רקמת AMG S65 Final Edition. כדי שלא תתבלבל בינה, לבין ה-S קלאס הפושטית שעומדת מכוסה לידה בגראז' התת-קרקעי שלך. הכל כמובן, מגיע כסטנדרט, בואו רק נקווה שהרוכשים יוכלו לוותר על הגלגלים שנראים הרבה יותר "איביזה אפאר" מאשר "יוקרה מלכותית".

 

סקודה קאמיק
סקודה קאמיק

בהיכל התהילה של מכוניות שהעולם עצוב שהלכו לעולמם בלי מחליף, אין ספק ששמור מקום של כבוד ליטי של סקודה. ספק משפחתית, ספק ג'יפון, ספק טנדרון, היטי היה ההגדרה המילונית של קרוס-אובר - הכלאה. אפשר להגיד שהוא שילב את הטוב ביותר משלושת הקטגוריות האלה והיה הרכב שעשה הכי הרבה שכל (מבחינה הגיונית ויומיומית) בארסנל של קונצרן פולקסווגן מזה הרבה מאוד זמן.

אבל בעולם של ג'יפי מדרכות עאלק-מסוקסים, היטי פשוט לא היה מספיק סקסי, והוא - יחד עם חברו העוד יותר הגיוני, הרומסטר - נגנזו. אחרי חשיפת התוכניות של הקונצרן לשוק הקרוסאוברים בדמות השלישיה טיגואן-אטקה-קארוק ולאחר מכן ארונה וטי-רוק, היינו בטוחים שהנה, סקודה איבדה את הייחוד שלה ותייצר העתק פחמן של השניים האחרים, תמחק את ה"סיאט" ותכתוב "שקודה" בטוש לורד, ועם זה נצטרך לחיות.

אבל סקודה החליטו לשלוף ארנב גדול ואדום שעונה לשם "קאמיק" מהכובע ולהציג אותו בז'נבה. למען האמת, חוץ מדבר אחד, אין כאן כמעט שום דבר שעדיין לא ראינו - לוח שעונים דיגיטלי, פנסי לד, מלא פיצ'רים חכמים לאחסון ושיפור איכות החיים, מסך מגע וכו' וכו'. הדבר הזה הוא המידות של הקאמיק, או ליתר דיוק היחס ביניהן.

אורך בסיס הגלגלים של הקאמיק הוא 265 ס"מ - סניטימטר אחד יותר מזה של סיאט אטקה ושל סקודה קארוק. אבל האורך הכללי שלו הוא 424 ס"מ - עשרה(!) ס"מ פחות מהאטקה ו-14 ס"מ פחות מהקארוק. בעצם, הקאמיק דוחס בסיס גלגלים שארוך ב-7 ס"מ מזה של היטי, לתוך מרכב שארוך יותר ב-2 ס"מ בלבד. מבחינת שאר הממדים, הוא לא יוצא דופן, עם גובה של 153 ס"מ ורוחב של 179 ס"מ. הקורבן העיקרי הוא תא מטען שנותן נפח של 400 ליטר - אמנם 80 ליטר יותר מהיטי, אבל קטן יותר ב-60 ו-100 ליטר מהארונה והקארוק/אטקה בהתאמה.

 

פולסטאר 2
פולסטאר 2

כדי להצליח להבין מה זה הדבר הזה שנקרא פולסטאר 2, קודם כל צריך להבין מה זה בכלל פולסטאר. מדובר בקבוצת מירוצים שבעברה הייתה משפרת מכוניות של וולוו ומשתמשת בהן כדי להתחרות. מאוחר יותר נרקם שיתוף פעולה בין השתיים, ופולסטאר החלה לייצר גרסאות משופרות של מכוניות וולוו (C30 ו-S60 בעיקר).

לאחרונה נרכשה פולסטאר ע"י וולוו והפכה לחטיבה בתוך החברה, ומאוחר יותר הוחלט שהיא גם תהפוך לתת-מותג עצמאי של וולוו שיהיה אחראי על ייצור מכוניות ביצועים ייחודיות עם מערכות הנעה היברידיות או חשמליות. כך נולדה הפולסטאר 1, קופה GT היברידית סקסית, שמבצעת לא פחות טוב משהיא נראית. בעצם, פולסטאר הפכה לסוג של AMG עם הרבה יותר חופש פעולה. אז באופן טבעי, פולסטאר 2 הוא מעין האצ'בק פרקטי ומוגבה עם חמש דלתות שצפוי לעלות כ-40 אלף אירו ויספק טווח נסיעה של 500 ק"מ.

ואם שקראת את זה אתה יותר מבולבל משהיית לפני כן, ברוך הבא למועדון. כי הרעיון מאחורי הפולסטאר 2 ברור, אבל הוא די רחוק מהמהות המקורית של החטיבה. יכול להיות שהם בעצמם לא מבינים מה הם רוצים להיות כשהם יהיו גדולים, או שיכול להיות שאני פשוט מפספס משהו ויש הרבה יותר דמיון מאשר שוני בין הפולסטאר 1 לבין ה-2, בכל מקרה, בינתיים נראה שהכוונה שלהם די ברורה - לעצבן את טסלה ויגואר.

ואת זה, כך נראה, הם יצליחו לעשות לא רע. עם 408 כ"ס, 61 קג"מ, פחות מ-5 שניות למאה קמ"ש ושם שמורכב מתו אחד בלבד, נראה שה-2 יעשה לא מעט צרות ל-X ול-i כשהוא יתחיל להימכר מאוחר יותר במהלך השנה.

 
 

פיג'ו 208
פיג'ו 208 2019

הדור החדש של פיג'ו 208 הוא הראשון בכמה תחומים עבור פיג'ו. קודם כל זו הפעם הראשונה שהסופר מיני של פיג'ו מחליפה דור ושומרת על השם, והדבר השני הוא שזו הפעם הראשונה שהיא תקבל גרסה מחושמלת.

ה-208 החדשה מציגה עיצוב חיצוני שדומה מאוד לזה של ה-508 החדשה, ומחדדת את העיצוב הפנימי המוכר שלה פיג'ו עם דור חדש של ה-iCockpit. המידות של ה-208 החדשה כמעט זהות לאלו של הנוכחית עם אורך כללי שצמח ב-8 ובסיס הגלגלים באורך זהה, תא המטען נותר באותו נפח (311 ליטר) והמרווח כנראה גם הוא ישאר ללא שינוי. שזה לא רע, כי היא בכל מקרה אחת המכוניות המרווחות בקטגוריה.

היצע המנועים יכלול את מנוע ה-1.2 ליטר בנזין עם הספקים של בין 75 ל-130 כ"ס, ומנוע הדיזל 1.5 ליטר עם 100 כ"ס. מנוע הבנזין יקבל תיבות הילוכים ידניות עם חמישה ושישה הילוכים, ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית, והדיזל יקבל רק ידנית עם שישה הילוכים.

בין פריטי האבזור הכי מעניינים של ה-208 החדשה אפשר למצוא מערך בטיחות אקטיבית מאוד מקיף - עם חניה אוטומטית, בלימה ותיקון סטיה, ניטור שטחים מתים אקטיבי (עם התנגדות להיגוי), בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים מלא שגם שומר על הנתיב (רק בדגם האוטומטי), פנסי לד אוטומטיים, ועוד.

לצד ה-208 הרגילה, פיג'ו חושפת גם גרסה חשמלית מלאה שמעניינת פעמיים. קודם כל כי הסוללה ממוקמת ברצפת הרכב ולא גוזלת מקום, וגם כי לא רק שהיא מגיעה למאה קמ"ש תוך 8.1 שניות בזכות 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ מעמידה, אלא שהיא גם מספקת טווח של 340 ק"מ לפי ה-WLTP (450 לפי NEDC, יותר מיגואר i-Pace).

 

פרארי F8 טריבוטו
פראקרי F8

כמה כסף שווה לך חצי שניה? אם התשובה היא "קצת יותר מ-20 אלף דולר", זה מעולה. כי חצי שניה בדיוק מה שקיזזה ה-F8 החדשה במסלול פיורנו מהזמן שעשתה ה-488 היוצאת (1:22.5 לעומת 1:23) ו-20 אלף דולר יהיה הפער במחירים ביניהן. במחשבה שניה, אולי "החדשה" זו לא בדיוק המילה הכי נכונה, כי למעשה מדובר במתיחת פנים (אמנם מאוד מקיפה, אבל עדיין) של ה-488, שהיא עצמה מתיחת פנים של ה-458, שהושקה להזכירך, לפני 11 שנה. יכול להיות שהגיע הזמן שפרארי יעשו F5.

אבל למרות שמדובר בפלטפורמה פרה-היסטורית במונחים של מירוץ החימוש של ימינו, פרארי עדיין מצליחים לגרום לה להיראות ולהרגיש חדשה לגמרי, להרזות אותה ב-35 ק"ג (1435 ק"ג) וגם לחזק את אותו מנוע טורבו V8 בנפח 3.9 ליטר ששימש את ה-488 ב-40 כ"ס לכדי 720 כ"ס מרביים ו-78 קג"מ שמפיק. מה שהופך אותו - במה שכבר הפך לסוג של הרגל אצל פרארי - למנוע עם יחס ההספק/נפח הגבוה ביותר בעולם.

מעבר לזה יש לנו 2.9 שניות למאה קמ"ש, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, בלמים בגודל שלא יבייש מסך טלוויזיה שיוצר כשהפלטפורה תוכננה (398 מ"מ מלפנים, 360 מאחור), ויותר ראשי תיבות מאשר על קופסה של נוגדי דכאון. מצד שני, גם ה-F8 הזאת היא אחלה קופסה נגד דכאון.

יש לכם שאלות על אחד הדגמים? רוצים שננסה למצוא מידע על דגם אחר? נמצאים ממש עכשיו בתערוכה ורוצים לספר לנו מה אתם רואים? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו.

dddd