תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר איווק
  • ריינג' רובר איווק החדש בישראל

    לנדרובר איווק

    הדור השני של הבייבי ריינג' נוחת בארץ עם עיצוב ששמר על המתכון, מגוון שיפורים טכנולוגיים, מידות דומות ומחיר שיתחיל בקצת פחות מ-400 אלף שקלים

    • 11-03-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשהתחילו להסתובב לפני כמעט שנתיים שמועות על כך שאוטוטו אנחנו צפויים לראות דור חדש ללנד רובר ריינג' רובר איווק (וזו הפעם האחרונה שאני אכריח אותך לקרוא את השם המלא של המכונית הזאת), אני חייב להגיד שתפסה אותי פאניקה קלה.

    האיווק, (לא סתם בליל אותיות, אלא כתיב משובש של Evoke - העלאת זיכרון או התעוררות של רגשות), המקורי היה לטעמי אחד מכלי הרכב היפים ביותר שנוצרו ע"י בני תמותה. הקווים שלו היו מתוחים בדיוק בנקודות הנכונות, הפרופורציות שלו היו מושלמות - שילוב נפלא בין שריריות לקלילות, בין ספורטיביות לשימושיות, ובאופן כללי, בין כל מה שצריך לכל מה שרוצים. פשוט נהדר.

    ריינג' רובר איווק 2019

    אבל לא הכל היה קשתות בענן וחנויות של גוצ'י. ומהר מאוד האיווק התחיל לקבל קיתונות של ביקורות על איכות פנים ירודה, הרכבה לקויה ובאופן כללי זכה בחוגים מסוימים לכינוי הלא מחמיא במיוחד "מונדאו במחיר מופקע" (איתה הוא חלק פלטפורמה).

    חזרה לדור השני, שנחשף בנובמבר האחרון. את אנחת הרווחה שיצאה ממני כשראיתי את התמונות שלנד רובר שחררה בטח שמעו בבניין ליד. האיווק החדש חידש את העיצוב המקורי בדיוק איפה שצריך (בפנסים שהפכו ללד, ובקווים הכלליים שהתנקו מעט) ושמר על כל הדברים שלא הייתה שום הצדקה לגעת בהם. הצליח להם. הצליח להם מאוד אפילו.

    לנד רובר מבטיחה שיפור משמעותי של איכות חומרים הפנים, ובהשקה היום אכן נראה שאיכות תא הנוסעים של האיווק החדש קפצה כמה וכמה מדרגות והיא כעת מקבלת את מיטב החומרים והפיצ'רים מהוולאר וצמד הריינג' רוברים ה"מקוריים" כמו מערכת המולטימדיה כפולת המסכים (עם ממשק המשתמש המפוקפק), ריפודי עור (או בד למי שמעדיף), גג שמש פנורמי ולראשונה גם מראה אחורית משולבת מצלמה בדומה למה שראינו בדגמי קאדילק מהדור האחרון.

    ריינג' רובר איווק 2019

    בניגוד למקובל בעולם הרכב, ולמרות המעבר לפלטפורמה שמורכבת מ-99.9% חלקים חדשים לחלוטין (הצירים של הדלתות, אם תהיתם. הם הדבר היחיד שעבר מהדור הקודם), החליטה לנד רובר לשמור על הממדים של האיווק, והוא נותר עם בסיס גלגלים באורך כמעט זהה (268 ס"מ בנוכחי לעומת 266 ס"מ בקודם), אורך זהה עד המילימטר (4,371), ורוחב וגובה גדולים במ"מ בודדים (6 ו-14 בהתאמה). לעומת זאת, בזכות צמצום המקום שתופסים המתלים האחוריים, שופר המרווח במושב האחורי וגדל תא המטען ל-591 ליטר (מ-570).

    ריינג' רובר איווק 2019

    האיווק החדש יימכר בשלוש רמות גימור ועם שלושה מנועים במחירים שיתחילו ב-397,000 ₪, הוזלה קטנה ביחס לדגם היוצא עליה "תשלמו" במנוע חלש יותר ב-40 כ"ס. בהיצע תמצאו שלושה מנועי 2.0 ליטר - בנזין עם 200 כ"ס שיגיע בגרסת S הבסיסית שתעלה 397,000 ₪, ובנזין עם 250 כ"ס או דיזל עם 180 כ"ס בגרסאות S פלוס ו-SE שמחיריהן יעמדו על 448,000 ₪ ו-489,000 ₪ בהתאמה. בכל המקרים תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם תשעה הילוכים, ההנעה כפולה, ומערכת החשמל היא של 48 וולט.

    המפרט המלא נמצא כאן, אז ניגע רק בדברים הכי מעניינים. מערכת Terrain Response, רוב מערכות הבטיחות ופנסי לד מלאים תקבלו בכל הגרסאות (ב-SE ישנה מערכת מתוחכמת יותר) המראה-מצלמה האחורית, ניטור שטחים מתים ושיוט אדפטיבי מגיעים בגרסת S פלוס; ובשביל גג פנורמי נפתח, חיישני חניה היקפיים ולוח מחוונים דיגיטלי תצטרכו לבחור בגרסת SE. בנוסף, תוכלו בתמורה ל-21,000 ₪ נוספים לקבל את חבילת ה-R-Dynamic שמוסיפה נגיעות עיצוביות.

    ריינג' רובר איווק 2019

    מערכת אחת מאוד מעניינת שהוצגה עם האיווק (ובהשקה המקומית) - ה"מכסה מנוע השקוף" שמציג (בהשהייה) תמונה מהמצלמה הקדמית ומראה בדיוק איפה נמצאים הגלגלים איננה נמצאת בשום מקום במפרט. חבל.

    מה דעתכם? השמירה על המידות והעיצוב היו רעיון טוב, או שאתם חושבים שהיה צריך לרענן את העניניים הרבה יותר? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd