תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס UX בישראל

    לקסוס

    לקסוס ישראל משיקה את הקרוסאובר העירוני החדש שלה. יוצע בשלוש רמות גימור, עם מנוע בנזין והייבריד, ובמחיר שיתחיל ב-205,000 ₪

    • 10-03-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לקסוס UX החדש הוא עוף קצת מוזר. על פניו הוא אמור להיות קרוסאובר עירוני יוקרתי הראשון מסוגו בסגמנט הפרימיום ולהוות מתחרה יוקרתי לרכבים כמו סיאט ארונה או יונדאי קונה ואחרים. בפועל, הוא ניחן במידות שדווקא מציבות אותו יותר קרוב למשפחתית היוקרתית המסורתית דוגמת מרצדס A קלאס או אאודי A3, ולמעשה הופכים אותו יותר למחליף כמעט ישיר של ה-CT.

    עם גובה של 154 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, הוא נכנס לתוך קטגוריה מתהווה של ספק ג'יפונים-משפחתיים-נמוכים ספק משפחתיות-טיפ-טיפה-מוגבהות שהתחילו לצוץ בשנים האחרונות בהם מרצדס GLA, אאודי Q2, במוו X2 ואינפיניטי QX30.

    לקסוס UX

    ה-UX מגיע לישראל עם שתי יחידות הנעה - גרסת ה-UX200, בנזין טהורה, עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי שמפיק 173 כ"ס ו-20.9 קג"מ, ו-2.0; וגרסת UX250h היברידית עם מנוע 2.0 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 184 כ"ס ו-19.4 קג"מ ממנוע הבנזין ו-20.6 קג"מ מהמנוע החשמלי. הביצועים לא רעים, אבל לא יפילו לאף אחד את הלסת על הרצפה, עם 9.2 שניות למאה קמ"ש בגרסת הבנזין ו-8.5 להיברידית. עם מהירות מרבית של 190 ו-177 קמ"ש בהתאמה.

    לקסוס UX

    ה-UX, בהיותו רכב חדש לחלוטין, מחויב להציג נתוני צריכת דלק שנמדדו לפי תקן WLTP החדש, והתמונה - איך לומר בעדינות - מורכבת. והיא צפויה להישאר כזו עד סוף 2020, כאשר נתוני ה-NEDC הישנים יפסיקו להיות מוצגים. התקן החדש מחייב יצרנים להציג נתוני צריכת דלק ייחודיים לא רק עבור כל מנוע ובשלוש תצורות נסועה (עירוני, בין עירוני, משולב), אלא גם עבור כל רמת גימור בנפרד ובלא פחות מחמישה(!) תמהילים שונים.

    כך לדוגמא צריכת הדלק ה"נמוכה" (מהירות נמוכה, צריכת הדלק היא בעצם הגבוהה ביותר) של ה-UX היא 11.8 ק"מ לליטר עבר שתי גרסאות הבנזין, 19.6 ק"מ לליטר עבור שתיים משלוש רמות הגימור של הגרסה ההיברידית, ו-19.2 עבור גרסת F ספורט המאובזרת בצמיגים רחבים יותר. למזלכם (ולמזלנו), הנתון המשולב עדיין מופיע - וימשיך להופיע - ועומד על 14.7 ק"מ לליטר לגרסאות הבנזין ו-18.2/17.9 להיברידיות. דבר נוסף שצריך לציין בהקשר לתקן החדש הוא שהוא מחמיר ומציאותי הרבה יותר מהתקן הקודם, כך שבכלל לא מן הנמנע שהמספרים שמופיעים כאן יהיו אפשריים לחלוטין גם בעולם האמיתי.

    לקסוס UX

    רשימת האבזור של ה-UX נותנת מענה לכל הסעיפים המקובלים בקטגוריה, אבל לא פותחת פער מהמתחרות שלה. כך למשל תמצאו בכל הגרסאות בורר מצבי נהיגה, פנסי לד מלאים וחישוקי 18 אינץ', כמו גם בטיחות אקטיבית שכוללת אורות גבוהים אוטומטיים, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל בפקקים) ובלימת חירום. גרסת פרימיום תוסיף חימום מושבים וריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי וחלון גג, וגרסת F ספורט (שתהיה כאמור זמינה רק בדגם ההיברידי) תציע גם כיוונון הגה חשמלי (ייחודי בקטגוריה), נגיעות עיצוב שונות ומסך מולטימדיה גדול יותר. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    לקסוס UX - מחירים (ומילה טובה ללקסוס על זה שהשמות ומחירי הדגמים מסתדרים כל כך יפה מהקצר לארוך).
    בנזין לקשרי: 205,000 ₪
    בנזין פרימיום: 225,000 ₪
    הייבריד לקשרי: 228,000 ₪
    הייבריד פרימיום: 248,000 ₪
    הייבריד F ספורט: 265,000 ₪

     

    dddd