תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה סנדרו
  • מסכמים - שנה עם דאצ'יה סנדרו 2017

    דאצ'יה סנדרו

    אחרי תקופה ארוכה של חיפוש סופר מיני משומשת ומעניינת, יואב מצא את ההיפך המוחלט - חדשה ובסיסית. שנה מאוחר יותר, הוא מסכם

    • 19-02-2019
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן, יואב אשד

    תהליך הבחירה:

    החלטתי. הגיע הזמן לקנות רכב פרטי, ראשון, שיהיה שלי. לפני כן היו לי רק רכבי ליסינג מהעבודה שהנחיתו עליי ללא אפשרות לבחור. והגיע הזמן לקצת חופש לבחור.

    התקציב ההתחלתי עמד על בערך 35 אלף שקל, והדרישות התייצבו על סופר מיני ידנית, מאובזרת עד כמה שאפשר ומהנה לנהיגה עד כמה שאפשר. נבדקו  ונפסלו - פורד פיאסטה, רנו קליאו דור 3, MG3, ניסאן מיקרה, וסיאט איביזה. לאחר מכן התרכזתי בעיקר בקליאו דור רביעי או פיג'ו 208. לאחר ישיבה ממושכת על לוחות הרכבים המשומשים ולאחר בדיקה של שלושה רכבים שלא צלחה, נזכרתי שראיתי כמה סנדרו אפס ק"מ במגרש של קרסו טרייד אין. קפצתי לסוכנות בפתח תקווה על מנת לבצע נסיעת מבחן.

    דאצ'יה סנדרו 2017

     

    תהליך הקנייה:

    הסוכנות המרכזית של דאצ'יה הייתה זכורה לי לטובה מביקור קודם שם, וגם הפעם לא אכזבו. על אף שלא תיאמתי מראש, אחרי סיבוב קצר והבנה שלפחות מבחינה סטטית הסנדרו עונה על כל הצרכים שלי, יצאתי עם רכב ההדגמה לנסיעת מבחן קצרה של עשרים דקות באזור פתח תקווה.

    בתהליך ההזמנה הוספתי חיישני רברס בהתקנה מקומית, מרים שמשות, מתג כיבוי אורות וקודן. חויבתי גם על צבע מטאלי (לא נותרו צבעים רגילים) ומיכל דלק מלא. אגרת רישוי הצלחתי להוריד לאחר מיקוח קצר.  

    לאחר שלושה שבועות, התקשרו אליי והודיעו לי שהרכב מוכן.  למרות שמדובר ברכב אפס ק"מ הסוכנות מסרה אותו כפי שהיא מוסרת כל רכב חדש, והסנדרו שלי המתינה באולם התצוגה תחת כיסוי. כאשר הגיע תורי, הנציג הוריד את הכיסוי ועבר איתי בצורה יסודית על כל מערכות הרכב. בסה"כ יצאתי עם רושם חיובי מתהליך הקנייה, ורק התשובה החלקית שקיבלתי לגבי הטיפול שהרכב היה אמור לעבור לא סיפקה אותי. אחר כך ביררתי מול נציג דאצ'יה בפורום והוא אמר שלי שהרכב אכן עבר טיפול.

    דאצ'יה סנדרו 2017

     

    פתרון תחבורה בסיסי:

    הסנדרו היא רכב פשוט ולא מנסה להסתיר את זה. עיצוב קופסתי מבחוץ ותכליתי מבפנים, עם פלסטיקה קשיחה ופשוטה. בתא המטען יש פח חשוף ורואים את הברגים במחזיק הכוסות, אבל עדיין לא מדובר בדיל ברייקר עבורי. טבעות הניקל מסביב לפתחי המזגן ולוח המחוונים מרגישים כמו תוספות אפטרמרקט והייתי מוותר עליהן.

    עוד יתרון שהיה לסנדרו מבחינתי הוא האבזור הרב יחסית לרוב הסופר מיני הידניות מאותה תקופה. מבחינת אבזור נוחות - יש מחשב דרך, דיבורית בלוטות', ארבעה חלונות חשמל, כוונון גובה למושב, בקרת שיוט ופנסי ערפל קדמיים, שלא היו טריוויאליים. הנדסת האנוש בסנדרו ידועה לשמצה בגלל הצופר ומתגי החלונות שנמצאים במקומות לא שגרתיים, אך לאחר זמן מה כבר מתרגלים. במתיחת הפנים הנושא טופל על ידי היצרן.

    לצערי, הסיכון הגלום בהתקנות מקומיות התממש וישנם פה ושם רעשי פלסטיקה מהדשבורד. בדקתי את הנושא מול שני חברי פורום שמחזיקים בסנדרו ללא התקנות מקומיות, והם מדווחים על אפס קרקושים. ציינתי זאת במהלך הטיפול הראשון אך במוסך לא הצליחו לפתור את הנושא ולכן אנסה שוב בפעם הבאה.

     

    נסיעה בכבישים ואימת ההרים:

    את רוב זמנה מבלה הסנדרו על כבישי ירושלים, ועושה בעיקר את המסלול הקבוע מהבית לאוניברסיטה ובחזרה. המושבים רכים ונוחים, אך היו יכולים להציע יותר תמיכה לגב ולרגליים. המתלים נותנים תמונה מדויקת יחסית של איכות סלילת הכביש, לטוב ולרע, אך למרות זאת מצליחים ברוב המקרים למנוע מעבר זעזועים גדולים אל הנהג. את העליות המפורסמות של ירושלים הסנדרו צולחת במהירות סבירה, אבל את עיקר זמנה מבלה בנתיב הימני. בכבישים מפותלים הסנדרו לא זורחת, בעיקר עקב מתלים המכוונים לנוחות ופחות לדינאמיות.

    דאצ'יה סנדרו 2017 - צילום יצרן

     

    מספרים וסיכום:

    הסנדרו בסופו של דבר עושה את העבודה, בהיותה אוטו חדש היא נותנת לי שקט נפשי, היא נוחה, חסכונית ומרווחת, מאובזרת בצורה סבירה וההגה אפילו לא אילם לחלוטין. הייתי שמח לאיכות חומרים מעט טובה יותר, מעט יותר וכוח והתנהגות דינאמית יותר, אבל אלו יחכו לרכב הבא. הסנדרו תישאר איתי לפחות עד סוף התואר, מה שאומר עוד לפחות שנתיים שלוש ביחד על כבישי הארץ.

    מספרים:
    מחיר הבסיס של הרכב היה 47,000 ₪ בזמנו.
    בנוסף, 1,160 ₪ על התוספות (מרים שמשות, חיישני רוורס, מתג כיבוי אורות, ומיכל דלק), ועוד סכום דומה על צבע מטאלי, מביאים אותנו לעלות סופית כוללת של 50,970 ₪

    עלויות נוספות:
    העברת בעלות: 215 ₪
    ביטוח שנה ראשונה: 3,150 ₪
    חידוש רישיון לאחר שנה: 1,176 ₪
    טיפול ראשון: 646 ₪
    ביטוח שנה שנייה 3,370 ₪
    עלות דלק לשנה 4,480 ₪

    צריכת דלק:
    ממוצעת על פני 17 תדלוקים: 16.1 ק"מ לליטר (חישוב ידני) וצריכת דלק מיטבית: 20.3 ש"מ לליטר.

    יש לכם שאלות ליואב? אתם בעצמכם בעלים של דאצ'יה סנדרו או רוצים לסכם תקופה על המכונית שלכם? הצטרפו לדיון בפורום

     

    dddd