תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה עושה טסלה, מרצדס ופולקסווגן

    הונדה

    הונדה תגיע לז'נבה עם אבטיפוס של רכב עירוני חשמלי שרוצה לשלב את המיטב ממספר מוצרים

    • 14-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הונדה היא יצרנית מכוניות (וגם אופנועים, מנועים ימיים ומטוסי סילון, אבל לא על זה באנו לדבר) שמייצרת מגוון רחב של מכוניות, החל ממכוניות קי יפניות קטנטנות, עבור במכוניות בגודל של מבוגרים, קרוסאוברים, מיניוואנים וכלה ברכבי ספורט כמו ה-NSX ורכבים עתידניים כמו הקלאריטי מונעת המימן.

    אבל מכל המגוון המטורף הזה, להונדה עדיין אין את הדבר שהפך את טסלה לשם דבר בתעשיה - מכונית חשמלית עם טווח נסיעה שימושי (קיימת גרסה חשמלית של הקלאריטי אבל היא מציעה טווח נסיעה קצר מאוד של פחות מ-150 ק"מ). אז באופן די מובן, היא גם רוצה כזה.

    בשנת 2017 הצהירה היצרנית על הכוונות שלה לשנות את המגמה עם שני רכבי קונספט חשמליים קטנים - הראשון היה ה-Urban EV שהוצג בפרנקפורט והשני היה ה-Sports EV שהוצג בטוקיו. שני הרכבים היו אמורים להוות הומאז' לדגמי עבר של הונדה, אולם זה הראשון הזכיר לרוב האנשים בעיקר את הדורות הראשון והשני של פולקסווגן גולף עם העיצוב המרובע והפנסים העגולים מלפנים.

    הונדה אורבן EV קונספט

    עכשיו מודיעה הונדה כי במשך השנה וחצי האחרונות היא המשיכה לפתח לפחות אחד מהדגמים האלה, ושהיא תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה דגם אב טיפוס של אותו האורבן EV ומשחררת תמונה של איזור הדשבורד שלו.

    הדשבורד בתמונה ממשיך את המוטיב שהחל עם הקונספט ומראה תצוגה רחבה כמעט לכל רוחב הדשבורד א-לא מרצדס החדשות, שאמורה לספק את כל צורכי המידע של הנהג והנוסעים. פחות מחמישה מסכים שונים, כאשר השניים הקיצוניים ישמשו ככל הנראה זוג מצלמות צד שיחליפו את המראות.

    בשלב הזה קצת קשה לקבוע כמה קרוב לייצור יהיה הדגם שיוצג בתערוכה, אבל אפשר לדלות כמה רמזים מהתמונה. למשל, על אחד המסכים מוצגת המכונית, ונראה שהעיצוב החיצוני שלה כבר די קרוב לסיום עם חישוקים בעיצוב לא מופרך, ותצורת חמש דלתות שמחליפה את שלוש הדלתות של הקונספט.

    הונדה אורבן EV אבטיפוס

    עוד אפשר לראות הגה סטנדרטי לחלוטין וכפתורי בקרת אקלים שרומזים על כך שכבר לא מדובר בתצוגת תכלית עיצובית אלא על רכב שכבר הושקעה בו מחשבה אמיתית על שימושיות והנדסת אנוש. מצליחים לזהות משהו שפספסנו? לחצו כאן לתמונה בגדול מלא ואחר כך ספרו לנו על זה בדיון בפורום.

    את הדגם המלא תחשוף הונדה כאמור בתערוכת ז'נבה, ואז נוכל לדעת אם אכן מדובר באב טיפוס שרומז על דגם שנמצא מעבר לפינה או על חלום רחוק שנצטרך לחכות עבורו עוד שנים ארוכות.

    dddd