תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אינפיניטי
  • אינפיניטי Q30
  • אינפיניטי Q30S במבחן - אישיות מורכבת

    אינפיניטי Q30

    Q30 היא אינפיניטי, שמגיעה מבית ניסאן, מבוססת על מרצדס וגם נראית קצת כמו ג'יפון. תוסיפו לזה תג מחיר נמוך יחסית, וקיבלתם מכונית שהיא מאה אחוז משבר זהות. שלחנו את מקסים לנסות להבין מה קורה

    • 24-01-2019
    • מאת: מקסים גולדשטיין | צילום: מקסים גולדשטיין

    זה מרצדס? זה ניסאן? לא! זה אינפיניטי Q30!
    אחת המכוניות היפות ביותר על הכביש לטעמי היא האינפיניטי Q30. ובתור חובב עיצוב רכב, ביקשתי לבחון את הרכב. זמן מה אחרי, אני עדיין מנסה להבין אותה.

    מה זה בעצם?

    קטגוריית הכניסה לתחום רכבי היוקרה מיוצגת ע״י מספר דגמים, כולם טובים ואין מכונית שאפשר להגדיר ככושלת בתחרות הקשה. אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן (שכידוע נמצאת ב"ברית" עם רנו ומיצובישי ומרבה לשתף פעולה עם יצרנים נוספים) בחרה לבצע קיצור דרך. כלומר, לקחת בסיס טוב ומוצלח של יצרנית יוקרה אחרת ולתת לו פרשנות עיצובית מקורית יפנית-אמריקאית.

    באינפינטי השתמשו בקשרים ההדוקים והעבר הענף של שיתופי הפעולה עם מרצדס דוגמת ה-X קלאס שהוא ניסאן נבארה ורנו אלסקאן, מרצדס סיטאן המוכר יותר כרנו קנגו וגם התאומות הלא-ממש-זהות רנו טווינגו וסמארט פורפור.במקרה של אינפיניטי Q30, הפלטפורמה היא מרצדס A קלאס היוצאת (דור חדש כבר הוצג והחל להימכר) - לרבות שלדה, מנוע, גיר, מושבים ואפילו מפתח. מה השוני, מה עדיף? את זה בדיוק באנו לבדוק.

    אינפיניטי Q30

    איך זה נראה?

    עיצוב הוא עניין סובייקטיבי, אך קשה להשאר אדיש לקו העיצובי הנוכחי של אינפיניטי. לטעמי (ולטעמי. העורך) העיצוב החיצוני פשוט מעולה. אסתכן ואומר שמדובר בהאצ׳בק היפה ביותר על כבישי ארצנו. קווי העיצוב זורמים יפה מאוד לאורך הרכב עם תפיחות במקומות הנכונים, עיצוב הפרונט, למרות היותו עמוס בפרטים נראה נהדר. קורה C בעלת הזיגזג המעוגל ביחד עם ישבן חד וזוויתי מספקים לרכב מראה דינאמי ואגרסיבי, ולסיכום אפשר לומר שה-Q30 לגמרי עוברת את מבחן הנראות. הנהג בהחלט יהנה ממשהו שונה מהסטנדרט.

    עיצוב הפנים לעומת החוץ נראה קצת בנאלי מדי. הדשבורד נותן את אותות הגיל והמסך הקטן מספקים תחושה לא מעודכנת. ההגה גם נראה כבד מידי. המושבים, הדיפונים ושאר חלקי הפנים נראים בסדר גמור.

    אינפיניטי Q30

    מה זה כולל?

    רשימת האבזור קצרה וכוללת: חלון פנורמי גדול, התראת סטייה מנתיב, התראת אי שמירת מרחק, פנסי לד עוקבי פניה עם עמעום אור גבוה אוטומטי, מערכת מולטימדיה בעלת מסך קטן ובלי תמיכה בעברית אך מחוברת למערכת רמקולים מעולה של חברת Bose (אולי הצליל שהכי התחברתי אליו ממערכת מקורית בעלת סאב אקטיבי) עם שליטה מגלגלת בין המושבים דוגמת i-Drive של במוו (שיטה אליה אני פחות מתחבר). בנוסף, מושבים מעולים המשלבים עור ואלקנטרה שנראית ומרגישים היטב (ומגיעים היישר מהמדף של מרצדס).

    כמובן שלא נסיים את הסעיף בלי לציין את איכות החומרים וההרכבה. משטחי העור הרבים רכים ונעימים למגע ונותנים תחושה של הרכבה איכותית. גן עדן למלטפי הדשבורדים. ביחס למתחרות שלה, האיכות ב-Q30 אמנם לא יוצאת דופן, אבל גם לחלוטין לא נופלת מהן, בניגוד גמור למכונית עליה היא מבוססת, שספגה כמויות מסחריות של ביקורת על איכות פנים ירודה ביחס למצופה.

    אינפיניטי Q30

    איך זה נוסע?

    הגענו לנקודה המעניינת ביותר את חובבי הנהיגה. רכב ההדגמה נקרא - אם נדייק - לא סתם Q30, אלא Q30s. ה-s הקטנה הזו אומרת שעומדת לפנינו הגרסה החזקה בהיצע, שמונעת ע״י מנוע 2 ליטר טורבו (שמגיע - גם הוא - ישירות ממרצדס) ומפיק 211 כוחות סוס ו-35.6 קג״מ. המנוע, בצורה לא מפתיעה משודך לתיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת 7 הילוכים (כן, גם ממרצדס).

    חטיבת הכוח פועלת היטב, אופי הנסיעה לא ספורטיבי במופגן, אבל בהחלט חזק. יחידת ההנעה מגישה את כל הכוח הנחוץ כשהוא נחוץ. החבילה כוללת גם הנעה כפולה והתנהגות כביש מאוד צפויה. ניתן לפתח קצב התקדמות נאה-הגם-שלא-מרגש בכבישים מפותלים, ופלילי לחלוטין (עפ"י מקורות זרים וכו') באלה המהירים. לאורך המבחן, גם במצב הרגיל (אקו) וגם במצב ספורט הרכב הרגיש כל הזמן ״דרוך״. קצת לא רגוע, קצת קשיח וקצת מדרבן. צריכת הדלק המשוקללת עמדה על 10.5 ק"מ לליטר.

    אינפיניטי Q30

     

    איך זה מרגיש?

    ההתמקמות הראשונית ברכב המבחן הייתה מעט מסובכת עבורי. אמנם מצאתי תנוחה נכונה מהר ובקלות אך עם מושב התינוק הסתבכתי. פרסתי מגבת (לשמור על ריפודי העור והאלקנטרה), הנחתי את המושב, ומשהו לא הסתדר. בסיס המושב בנוי בזווית גדולה מידי, כך שאיזור הברכיים נמצא גבוה מהמקובל. הדבר, סיבך מאוד את התקנת מושב התינוק.

    גם משענות הראש שאינטגרליות למושב לא ניתנות לכיוון, מה שהפריע להתקין מראה כדי לראות את הילדה וגם הפריעה בעורף לנוסעים שלא צריכים שאני אתלונן בשבילם. אם כבר מדברים על המושב האחורי, הוא פשוט קצר מידי. לגובה שלי (1.65 מ') הוא בסדר גמור, אך אנשים גבוהים יותר יסבלו ממחסור בתמיכה לרגליים. המרווח לרגליים דווקא קיים ומספק.

    אינפיניטי Q30

    המושבים הקדמיים כאמור נוחים, תומכים ובעלי תחושה נעימה. בנסיעה עצמה, לאותה תחושת "הדריכות" מלפני כן, מצטרף כיול מתלים קשיח למדי. לפעמים זה לא נעים אך אני דווקא אהבתי את התחושה של כוח פוטנציאלי זמין יחד עם שלדה שמסוגלת להתמודד איתו. בידוד הרעשים הוא לא מהטובים שיש, לא אכתוב שהוא נוראי אך מרכב בקטגוריה הזו הייתי מצפה לתא נוסעים שקט יותר.

    נוחות הנסיעה טובה. גלגלי 19 אינץ' עם צמיגים בחתך 45 בשילוב עם מתלים קשיחים יחסית לא מבטיחים נוחות אך באופן מפתיע משהו בליעת השיבושים לחלוטין מתקבלת על הדעת.

    אינפיניטי Q30

     

    איך זה ביחס למתחרים?

    המבחן, כמו שאפשר לקרוא, גדוש בסייגים. אביזר אחד קיים בעוד שהשני לא, הרכב משדר "ספורט" אך הצ'ק לא נפרע במלואו. על מנת להבין מה כוללת החבילה שאינפיניטי ארזו לנו אני משווה את הנתונים למתחרות הישירות. ואם התמונה הייתה מעורפלת עד כה, עכשיו המצב מסתבך עוד יותר.

    ההשוואה הצפויה היא כמובן מול ה-A קלאס הקודמת של מרצדס, אולם זו מתבטלת מייד כי המרצדס הוחלפה. אם נכניס A משומשת למשוואה, גם היא כנראה תצא כשידה על התחתונה בכל אספקט להוציא מערכת המולטימדיה המוצלחת יותר.

    אינפיניטי Q30

    בהשוואה לדגם החדש, טווח המחירים של האינפיניטי (190-230 אלף ₪) מאפשר לנו השוואה רק לגרסה מאוד בסיסית המצוידת במנוע 1.3 ליטר ו-136 כוחות סוס (שפותח ביחד עם רנו). בעוד שכאן אנחנו מדברים על הדגם הבכיר, עם מנוע 2.0 ליטר והנעה כפולה, עליה בכלל מיותר לדבר בהקשר של המרצדס.

    המתחרה השנייה, סוג של ברירת המחדל עבור הקטגוריה, היא אאודי A3. האאודי מפסידה בסעיפי הכוח וההנעה אך היא קלה, נוחה ושקטה משמעותית מ-Q30, ואיכות החומרים וההרכבה של האאודי טובות בהפרש מסוים. מבחינת האבזור ישנם פלוסים ומינוסים לכל אחת מהמכוניות, כך שזה עניין של טעמו האישי של הבעלים הפוטנציאלי. ואם כבר נגענו בטעם, הרי שהעיצובים של השתיים לא יכולים להיות רחוקים יותר, וכאן זו כבר באמת שאלה של העדפה.

    לסיום, גם השוואה מול סדרה 1 בגרסת 125i M של במוו לא מציגה פערים משמעותיים לטובת אף מתחרה. המראה של הבימרית מאוד אנמי אך היא שומרת על קלף ההנעה (אחורית) המעניינת יותר לנהג חובב הנהיגה.

    אינפיניטי Q30

    סיכום

    אינפיניטי Q30s היא מכונית מעניינת מאוד. היא מעוצבת היטב, בעלת יחידת הנעה מכובדת מאוד ואיכות חומרים גבוהה, אך סובלת ממחסור חמור באבזור (בעיקר בבטיחות אקטיבית). היא כנראה לא תהפוך לרבת מכר ותפסיד בתחום הזה לשילוש הגרמני. אך אין ספק שהיא מהווה אלטרנטיבה מאוד מעניינת שלא רק שאסור לפסול על הסף. אלא מאוד כדאי לתת עליה את הדעת.

    יש לכם שאלות למקסים? או שאתם רוצים לספר לנו מה אתם חושבים על אינפיניטי Q30? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd