תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • סיאט לאון קופרה חוזרת

    סיאט לאון

    אחרי הפסקה קצרה בשיווק, סיאט ישראל מחזירה את הלאון קופרה אחרי מקצה שיפורים מכאני ובטיחותי, והפעם גם עם חבילות תוספות. החל מ-231,000 ₪

    • 23-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    גזרת המשפחתיות הספורטיביות (הוט האץ') בחודשים האחרונים גורמת לי להרגיש כמו ילד בחנות צעצועים - רק לפני חודשים בודדים הושקה בישראל פולקסווגן גולף GTI בגרסת ה-Performance Pack, בתחילת השבוע החל שיווקה של יונדאי i30N והיום מודיעה סיאט על חזרתה של הלאון קופרה לשיווק אחרי שהיא עברה מקצה שיפורים מכאני ובטיחותי שרבים חיכו לו. עכשיו רק חסר שרנו תתעשת ותתחיל לשווק סוף סוף את המגאן RS שהושקה בעולם לפני למעלה משנה (וכבר דווחנו על אחת או שתיים שנוסעות בישראל).

    סיאט לאון קופרה 2019

    השינויים קטנים אך נחוצים: תיבת ההילוכים הוחלפה מאחת עם שישה הילוכים לכזו בעלת שבעה - שתיהן כמובן עם מצמדים רטובים; נוספו מערכות בטיחות שמייתרות את הצורך בהתקנה מקומית, ובעתיד הקרוב תתווסף אופציה לחבילת ביצועים המורכבת מבלמים טובים יותר ועוד נגיעות עיצוביות.

    חיצונית, הדרך היחידה להבדיל בין הקופרה היוצאת לזו הנכנסת היא הסמל הראשי שנצבע בצבע ברונזה (אך הוא עדיין הסמל של סיאט ולא הסמל החדש של קופרה) וסמל הדגל של קופרה שהושחר. שתיים מהתוספות כוללות פרטי עיצוב חיצוניים שיעזרו לקופרה החדשה להתבלט יותר - הראשונה, חבילת קרבון, תוסיף ספוילר וחיפויי מראות שעשויים מ...ובכן, קרבון, וחבילת הביצועים שהוזכרה כוללת גם חישוקים וחצאיות צד בעיצוב שונה. שתי החבילות יוסיפו גם מערכת תיקון סטיה מנתיב.

    סיאט לאון קופרה 2019

    בפנים השינויים בולטים יותר, כאשר השניים הגדולים ביותר הם התווספותו של לוח שעונים דיגיטלי וחסרונה של מערכת המובילאיי, שלא תהיה נחוצה אם תזמינו את אחת החבילות, בזכות מערכות הבטיחות המקוריות שכוללות בלימת חירום (10-250 קמ"ש) ובקרת שיוט אדפטיבית (30-210 קמ"ש, ללא מצב פקקים). תוספת נוספת, שממשיכה מהקופרה הקודמת, היא מושבי הבאקט. את המפרט המלא תמצאו כאן.

    בכל הנוגע למכניקה, המנוע נותר ללא שינויים - 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 290 כ"ס ו-35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים, מאידך, התעדכנה סוף סוף והיא כעת תיבת ה-DSG7 הרטובה, שטובה לאין ערוך מה-DSG6 היוצאת, עם פעולה מהירה יותר וניצול טוב יותר של המנוע. בזכות תיבת ההילוכים החדשה והיעילה יותר, הביצועים של הקופרה המחודשת, לפחות מבחינת התאוצה למאה קמ"ש, פחות טובים. כן, פחות. עם 6 שניות ביחס ל-5.7 בדגם הקודם. אבל אפשר לשער שהאצות הביניים תהיינה נחושות יותר וביום יותר היא דווקא תרגיש חזקה יותר.

    סיאט לאון קופרה 2019

    בניגוד לקופרה היוצאת, זו החדשה תוצע (לפחות בשלב זה) רק בתצורת חמש דלתות. מחירה יעמוד על 231 אלף שקלים, כאשר מחירי התוספות יהיו 10,000 ₪ למושבים, 6,900 ₪ לחבילת הקארבון ו-25,000 ₪ לחבילת הביצועים (כאשר תהיה זמינה).

    dddd