תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אקספלורר
  • פורד אקספלורר החדש נחשף

    פורד אקספלורר

    מנועי טורבו, תא נוסעים מרווח יותר, חזרה להנעה אחורית וטונות של אבזור נוחות ובטיחות. פורד חושפת את האקספלורר החדש

    • 13-01-2019
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

    גדול יותר, חזק יותר וטכנולוגי הרבה יותר. בדור השישי של רכב ה-SUV הוותיק שלה בחרה פורד להתקין את מיטב הרכיבים והחידושים הטכנולוגיים שיש ברשותה. פורד אקספלורר החדש זוכה לרשימת אבזור טכנולוגי ארוכה הכוללת בין היתר שימוש בסמארטפון של הנהג בתור מפתח עם אופציה להנעה מרחוק ומעקב אחרי הרכב, נקודת גישה לאינטרנט היכולה לתמוך בעד 10 מכשירים שונים, מסך מולטימדיה בתצורת פורטרט בגודל 8 אינץ' (עם אופציה ל-10.1 אינץ') ולוח מחוונים דיגיטלי (ברמות האבזור הגבוהות).

    פורד אקפסלורר 2019

    באקספלורר החדש שמו בפורד דגש מיוחד על מערכות בטיחות מתקדמות וציידו אותו במערכת "קו פיילוט 360", מערכת הבטיחות האקטיבית העדכנית ביותר של פורד הכוללת בין היתר מערכת חנייה אוטומטית מתקדמת מהדור החדש, המאפשרת חנייה במקביל או במאונך ללא צורך בהתערבות הנהג כלל, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת השומרת על הרכב במרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת עזר להתחמקות ממכשולים.

    האקספלורר החדש מהווה מבחינת פורד "חזרה למקורות", לאחר כעשור בו צויד האקספלורר בהנעה קדמית בחרה פורד לציידו בפלטפורמת הנעה אחורית חדשה. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לאקספלורר להציע מרווח עדיף לנוסעים יכולות גרירה משופרות וביצועי כביש ושטח משופרים. האקספלורר החדש מציג שיפור ביכולות השטח גם תודות למערכת הנעה כפולה חכמה ושבעה מצבי נהיגה שונים אשר יוצעו כאופציה עבור חובבי טיולי השבילים או אלו מאיתנו הגרים במקומות עם כבישים בעלי אחיזה נמוכה.

    פורד אקפסלורר 2019

    פורד לא חולקת את נתוני הגודל של האקספלורר בהודעה לעיתונות, אבל חלק מהמקורות מציינים אורך כללי שצמח ב-4 ס"מ ל-505 ס"מ בסך הכל, ועם זאת, בסיס גלגלים שהתארך בלא פחות מ-15 ורבע ס"מ תמימים. השינוי הזה (אם יתברר כנכון) איפשר לפורד לתכנן תא נוסעים יעיל ומרווח יותר, עם - לטענתם - מרווח כתפיים וראש הטובים ביותר בקטגוריה בשורה הראשונה והשניה ומרווח ראש "ללא תחרות" (ממי?) בשורה השלישית. הקורבן של תא הנוסעים המרווח יותר הוא תא מטען שהצטמק ב-80 ליטרים כאשר שלוש שורות המושבים בשימוש. אבל גדל ב-100 ליטר כאשר כל המושבים מקופלים.

    על מנת לשפר את השימושיות ולאפשר חלוקת מקום טובה יותר, שורת המושבים השניה אשר הותקנה באקספלורר החדש נעה כעת על מסילות ומאפשרת כניסה נוחה יותר ואפשרות למרווח רגליים משופר ליושבי השורה השלישית. בנוסף, את שורת המושבים השניה והשלישית ניתן לקפל ולקבל רצפה שטוחה לחלוטין ליצירת נפח העמסה עצום.

    פורד אקפסלורר 2019

    את האקספלורר החדש ניתן יהיה לקבל עם שני מנועים שונים מסדרת 'אקובוסט' המוכרת של פורד, שני המנועים משודכים לאותה תיבת הילוכים בעלת 10 יחסי העברה שפותחה בשיתוף עם ג'נרל מוטורס. המנוע הראשון וה"צנוע" בהיצע הוא 2.3 ליטר מוגדש טורבו בגרסה עדכנית המייצרת 300 כוחות סוס ו-42 קג"מ. למי שמנוע זה מרגיש חלש מדי, אל חשש, פורד מציעה את האקספלורר גם עם מנוע V6 כפול מגדשים עם 365 כוחות סוס ו-52 קג"מ המהווים שיפור משמעותי ביחס למנוע ה-3.5 ליטרים נטול הטורבו היוצא.

    פורד אקפסלורר 2019

    העיצוב של האקספלורר החדש הוא אבולוציה של הדור היוצא ושומר על המראה הכללי. השינויים שנעשו מתאפיינים בעיקר בקו גג נמוך יותר, הקטנת הפנסים  וקיצור הסרח האחורי לטובת מראה ספורטיבי ומודרני יותר.

    האקספלורר החדש ייוצר במפעל החברה בשיקגו וצפוי להגיע לאולמות תצוגה לקראת סוף השנה הנוכחית או תחילת שנה הבאה.

    מה אתם חושבים על פורד אקספלורר החדש? שמחים על החזרה להנעה אחורית ולכניסת מנועי טורבו או שאהבתם אותו כמו שהוא היה? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd