תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אינפיניטי
  • אינפיניטי QX30
  • אינפיניטי QX30 בישראל - גבוה ומאובזר יותר

    אינפיניטי QX30

    אינפיניטי משיקה את ה-QX30, גרסת א-לא שטח ל-Q30 המשפחתית שלה. ההבדלים העיקריים - האבזור והמחיר

    • 14-10-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשאינפיניטי השיקה ב-2016 את ה-Q30, המשפחתית שלה ואחות למרצדס A קלאס (שבינתיים כבר הוצגה והגיעה לארץ בדור חדש), היא עשתה זאת, בלשון המעטה, באופן קצת מבלבל. בארצות הברית היא השיקה שני דגמים - הראשון היה Q30 אקטיב, שהיה Q30 גבוה, והשני היה Q30 ספורט שהיה, בעיקרון, אותו הדבר רק נמוך ב-15 מ"מ. באירופה היא עשתה את זה עם הכינויים "פרימיום" ו"ספורט", אבל הרעיון היה זהה - גרסה אחת גבוהה יותר ואחת נמוכה יותר.

    לא עברו ארבעה חודשים ואינפיניטי השיקה עוד דגם - QX30, וגם הפעם בשני גוונים: גרסה מוגבהת לגרסה המוגבהת, וגרסה מונמכת לגרסה המוגבהת. עכשיו קחו רגע להבין את זה.

    ההבדלים היו מינוריים - חצאיות צד ופגושים שונים ו...זהו. מעבר לכך לא שינתה אינפיניטי שום דבר בעיצוב או ביחידת ההנעה. ההבדלים היו כל כך מזעריים, שבהודעה האמריקאית לעיתונות על השקת ה-QX30, היצרנית השתמשה באותן תמונות של השקת ה-Q30.

    כיום, אם זה מעניין אתכם, נמכרת ה-Q/QX30 בארה"ב בלא פחות מארבע גרסאות גובה, בעוד שאצלנו ובאירופה המצב קצת פחות סבוך, עם שתיים ושלוש גרסאות "בלבד" בהתאמה. נראה שמישהו שם החליט להפיק את המקסימום האפשרי מאופנת הקרוסאוברים, ואם על הדרך אפשר להמיס לכל העולם את המוח מרוב בלבול, מה טוב.

    כעת נוחתת בישראל אותה גרסה מוגבהת של גרסה מוגבהת, הלא היא QX30, בישראל ומשווה את המצב שלנו לזה שבאירופה - כלומר שתי גרסאות גובה (ושלוש רמות גימור) ל-Q30 וגרסה אחת בלבד ל-QX30, שגבוהה מהגרסה הגבוהה של ה-Q30 ב-20 מ"מ.

    הבדל נוסף בין הגרסה הבכירה של ה-Q30 ל-QX30 - לפחות אצלנו, כי זו האחרונה מגיעה רק בגרסה אחת - היא רשימת האבזור. שארוכה יותר משמעותית בגרסה המוגבהת וכוללת אבזור בטיחות מקיף הרבה יותר. כך למשל מקבל ה-QX30 בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ומצלמה היקפית, בעוד ה-Q30 מסתפקת בהתרעות על אי שמירת מרחק וסטיה מנתיב בלבד.

    באבזור הנוחות יש לכל אחת מהמכוניות חוזקות וחולשות, כמו למשל חישוקים גדולים יותר בגרסה הנמוכה לעומת מערכת שמע משוכללת יותר בגבוהה, ריפודי עור ב-QX לעומת עור וזמש ב-Q. את המפרטים המלאים תוכלו לקרוא כאן - Q30. QX30.

    ההבדל האחרון בין השתיים הוא המחיר, שגבוה ולא במעט ב-QX30. היא תעלה לכם 259,000 ₪, 30 אלף יותר מאשר ה-Q30 ספורט עם אותו מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 211 כ"ס והנעה כפולה. שווה? את זה אתם תחליטו. אולי גרסת Café Tech המיוחדת והמוגבלת שתוצע ללקוחות הראשונים תשכנע אתכם עם ריפודי עור הנאפה החום שלה, המראות הכסופות ודיפוני העץ התואמים.

    dddd