תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

10 טיפים שישפרו את החיים שלכם ברכב

שיקוף טלפון, שימוש נכון בבקרת האקלים, אפילו פתיחה נכונה של הדלת. הנה 10 טיפים שיקלו על החיים שלכם ברכב

  • 21-08-2018
  • מאת: משה בדש, מובילי הדעה של CarsForum

לכל אחד יש את הדברים הקטנים שהוא עושה ברכב לפני או בזמן הנהיגה שמקלים עליו את מלאכת הנהיגה או שסתם עושים לו טוב על הלב. אלה הדברים הקטנים שיכולים לעשות הבדל גדול. ריכזנו עבורכם מספר טיפים ממובילי הדעה שלנו.

בטח חשבתם שנכתוב כאן איזה בדיחה על טיפים במסעדה, אבל לא, אנחנו לא נעשה את זה. קבלו 10 טיפים שימושיים שיקלו על החיים המשותפים שלכם עם המכונית.

 

פנסים

יש לכם רכב עם הדלקת פנסים אוטומטית (או "חיישן להדלקת אורות לפי רמת החשיכה" או משהו בסגנון)? הטיפ הבא הוא קליל, מצאו את מצב AUTO במתג האורות, והעבירו את המתג לשם. זהו.

בראשון לנובמבר, אז מתחילה חובה להדליק אורות בכל שעות היממה (רק מחוץ לעיר לרכבים פרטיים, גם בתוכה לאופנועים, משאיות, מוניות וכו') מעבירים את המתג למצב ON ומשאירים אותו שם עד לראשון באפריל (לא עובדים עליכם, נשבעים) שזה התאריך בו החובה הזו כבר איננה בתוקף. בשני לאפריל, מחזירים את האורות למצב אוטומטי.

ברכבים בהם אין את המערכת הזאת, פשוט משאירים את האורות דולקים קבוע. נכון, גם אנחנו יודעים שעדיף להניע בלי צרכני חשמל פועלים, אבל כל רכב מודרני מנתק את כל הצרכנים שאינם רלוונטיים בעת הנעה.


לא! לא כזה פנס!

 

בקרת אקלים

חשבתם שהטיפ הקודם היה קליל? חכו שתקראו את הטיפ הבא. יש לכם מערכת בקרת אקלים ברכב? לא בטוחים? חפשו כפתור AUTO באיזור הכפתורים של המזגן. מצאת? יש לכם.

אז אחרי שכתבנו הסבר טכני מפורט, מחקנו אותו והעדפנו לא להטריח אתכם עם חפירות על מדחסים, אינוורטרים, חיישנים ועוד כל מיני דברים שלא באמת אמורים לעניין אתכם. בואו פשוט נגיע לעיקר.

לחצו על כפתור ה-AUTO או קבעו את מהירות המאוורר על כזו שמרגישה לכם נוח (בדרך כלל זו אחת האמצעיות). לאחר מכן, אם אתם רוצים לשנות את הטמפרטורה, השתמשו בכפתור הטמפרטורה ולא כפתור המאוורר. למה? כי אם תכוונו את עוצמת המאוורר - המדחס ימשיך לעבוד כל הזמן בתפוקה מלאה, יבזבז לכם דלק, ואורך החיים שלו יתקצר. אם תכוונו את הטמפרטורה, המדחס יתנתק לעיתים (או יעבוד בתפוקה נמוכה יותר במקרה של אינוורטר. לא נכנס לזה), יחסוך לכם דלק, יאריך את חיי המדחס, ולא פחות חשוב מזה, ישמור על טמפרטורה קבועה ברכב. מה שיחסוך לכם את המשחק המתמיד עם המתג של המאוורר.


בקרת אקלים. לא הנדסת אקלים...

 

חיבור הטלפון לבלוטות'

בכל רכב בו יש דיבורית בלוטות' מובנית, צריך קודם "לצמד" את הסמארטפון למערכת. התהליך די דומה בכל רכב, עם שינויים קלים מרכב לרכב. הטיפ הזה חשוב כי יוצא לי לראות יותר מידי אנשים מדברים בטלפון כשהם מחזיקים אותו ביד, למרות שהם נוסעים ברכב של מיליון שקל עם מערכת בלוטות' שמביישת את מערכת הקולנוע הביתית המקצועית שלכם. כנראה שזה איזה סמל סטטוס, אבל למען הספק, נגיד והם פשוט לא יודעים איך לחבר את הטלפון.

בגדול, התפריט הרלוונטי במערכת המולטימדיה ברכב יהיה תחת "הגדרות" או תחת "טלפון", ושם תהיה אופציה של "הוספת מכשיר חדש" או "צימוד" (Pair). נכנסים לשם, ופשוט עוקבים אחר ההוראות שהמערכת תספק לכם. אחד השלבים יהיה להיכנס לתפריט הבלוטות' בטלפון ולפעיל את מצב "ניתן לגילוי". אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה חפשו בגוגל "*שם הטלפון* צימוד בלוטות'".

אם הרכב "אומר" לכם לצמד את הטלפון דרך הטלפון, היכנסו לתפריט הבלוטות' בטלפון עצמו ובצעו סריקה. רק שימו לב לא לנסות להתחבר לרכב שלידכם במקרה.

יופי... בלוטות', שיניים כחולות. מצחיק...

 

מיקום הטלפון

אם כבר בטלפונים עסקינן, אפשר גם לדבר על מיקום הטלפון בזמן נהיגה. אז כמובן שעדיף שהוא יישאר בכיס ולא תתעסקו איתו בכלל, אבל ברור לכולנו שזה לא באמת קורה, כי רוצים לראות מי מתקשר אלינו, או את הניווט בווייז ועוד.

הרעיון הוא שמיקום הטלפון יהיה בגובה העיניים אבל בצורה כזאת שלא יחסום את שדה הראייה שלנו (כמו בגובה של סוכך השמש), וגם לא נמוך מידי (כמו במתקן הכוסות). זאת על מנת למזער המרחק שהעיניים שלנו צריכות לעבור בין המבט לכביש והמבט לטלפון. מיקום הטלפון בצורה נכונה, גם יכול להגיע לכך שלא צריך אפילו להוריד את המבט מהכביש, כי הוא יהיה בתוך שדה הראייה של העיניים שלנו, ומספיק שרואים אותו בזווית העין כדי להבין מה הווייז רוצה מאיתנו.


אחלה דוגמה לאיפה לא למקם את הטלפון

 

שיקוף הטלפון

יש לכם אנדרואיד-אוטו ברכב אבל אין לכם מושג איך להפעיל את הפונקציה? אולי אפילו ניסיתם למצוא את האפליקציה בחנות ולא מצאתם. זה קורה בגלל ש... ובכן, היא לא שם. למה? כי גוגל החליטה. למזלכם, בגלל שיש לכם אנדרואיד, זו לא באמת בעיה. הנה מדריך קצר, אבל לפני שמתחילים, קחו בחשבון שבכל טלפון ההגדרות נראות ובנויות אחרת. אם מצאתם את עצמכם מתחילים להסתבך, עזבו את זה ותעבירו את הטלפון לבן ה-15 הקרוב ביותר, הוא כבר ידע מה לעשות.

1. נכנסים להגדרות המכשיר

2. נכנסים לתפריט אבטחה ונעילת מסך (מסך ההגדרות עצמו עשוי להיות מחולק לתתי קטגוריות, למשל ב-LG)

3. מאפשרים את הפונקציה "מקורות לא ידועים". הטלפון יקפיץ הודעה, אשרו אותה. לא מצאתם את הפונקציה? התקדמו לשלב 4. מצאתם? קפצו ל-5.

4. קצת יותר מסובך, אבל לא נורא. היכנסו (בתוך תפריט ההגדרות) לתוך:
אפליקציות->גישה מיוחדת->להתקין גם אם לא מוכר (או ניסוח דומה אחר).
בחרו בדפדפן שלכם (כנראה Chrome)
הפעילו את המתג

5. היכנסו לדפדפן שלכם (או לחיפוש גוגל) וכתבו Android Auto APK.

6. היכנסו לאחת התוצאות (אנחנו ממליצים על אתר APK Mirror, אבל ישנם הרבה אתרים טובים אחרים).
קחו בחשבון שאתם עומדים להתקין על הטלפון שלכם קובץ שלא עבר אישור של גוגל. לכן, אם משהו, כל דבר, נראה לכם חשוד, סגרו את החלונית וחזרו על שלב 6. אנחנו ממש לא רוצים שתהרסו לעצמכם את הטלפון.

7. הורידו את הקובץ. בתחתית המסך תקפוץ הודעה שהקובץ עשוי לפגוע במכשיר ויופיע גם שמו של הקובץ, קראו אותו וודאו שהשם שלו לא חשוד בצורה יוצאת דופן. הקובץ שלנו למשל, יקרא כנראה Android Auto והמון מספרים (מסמלים את מספר הגרסה). אם למשל קוראים לקובץ "משהו-אנטי-וירוס", כנראה שלחצתם במקום הלא מתאים.

8. אחרי שווידאתם ששם הקובץ נראה תקין, לחצו "אישור".

9. עכשיו תקפוץ הודעה נוספת שמודיעה על כך שמתבצעת ההורדה. לחצו עליה.

10. הטלפון יציע להתקין את האפליקציה, אשרו לו.

עכשיו - או שהתהליך הצליח וסיימתם, או שהטלפון יאמר לכם שההתקנה נכשלה. אם הצליח, המשיכו לשלב 11. אם נכשל, חזרו לשלב 6 ובחרו בקובץ אחר (לפעמים יש קבצים שונים שמותאמים לעבוד אם מכשירים מסויימים ולא יעבדו עם מכשירים אחרים).

11. חברו את הטלפון באמצעות כבל USB לשקע ברכב (הרכב צריך להיות בעמידה), עקבו אחרי ההוראות.

זהו. יש לכם אנדרואיד אוטו. תיהנו.

רגע, אבל מה עם אפל קאר פליי?!

עם אפל כמו עם אפל, הדברים בדרך כלל פשוט עובדים. מוודאים שהפונקציה מופעלת בהגדרות של הרכב (בכל רכב זה עשוי להיות במקום אחר, בהגדרות הכלליות, אלה של הטלפון, או משהו אחר), מחברים את הטלפון ו...זהו.


לא כזה שיקוף... מי מביא את התמונות האלה?!?!

 

כיוון מושב ברכב מרובה נהגים

כל אחד מאיתנו נוהג בתנוחה שונה וכל אחד מאיתנו בגובה שונה. הרבה מאיתנו גם חולקים רכב עם עוד נהגים. הצורך לכוון את תנוחת הנהיגה כל פעם מחדש יכול להיות קצת מעצבן, ועד שמגיעים לתנוחה המושלמת, שום דבר לא מבטיח לנו שנצליח להגיע לאותה תנוחה אחרי שמישהו אחר ינהג ברכב.

ברכב עם מושבים חשמליים שכוללים זכרונות זו לא בעיה. בכל רכב אחר, זו כן. אז מה עושים? איך  מוודאים שתמיד נגיע לאותה תנוחה? בקלות.

אחרי שכיוונו את הכיסא לשביעות רצוננו, לוקחים טיפקס ומסמנים שני פסים קטנים, אחד על בסיס הכיסא ואחד על המסילה. כשהכיסא יזוז, נדע שחזרנו למקום כשהקווים יתיישרו אחד עם השני. לא רוצים טיפקס? קחו מדבקה. יש 7 נהגים שונים? קחו 7 מדבקות בצבעים שונים. לא אוהבים צבעים ורוצים רק לבן? קחו 7 מדבקות ותמספרו אותם. לא אוהבים מספרים? תרשמו שמות על המדבקות. לא אוהבים שמות? לא צריך, תכוונו את הכיסא כל פעם חדש, תעזבו אותנו בשקט.


א... אוקיי. אין לי מה להגיד. גם זה סוג של מרובה נהגים

 

הפניית הגלגלים בעת חניה

אני תמיד מקפיד ליישר את ההגה כשאני חונה. תמיד. כשהתחלתי עם זה, אפילו לא ידעתי אם זה טוב או רע, זו פשוט שריטה במוח. אם החניתי את הרכב וגיליתי שהגלגלים לא ישרים, אני אחזור ואיישר אותם. אבל אין מצב שאני לבד, אז מי שסובל מאותה שריטה שיתוודה!

מסתבר, שדווקא יש מקרים בהם כן כדאי להפנות את הגלגלים.

כמובן שכל הר"מ לא בא להחליף את בלם החניה והילוך החניה, אלא כמקדם בטיחות נוסף למקרה שנקווה ולא יקרה.  כשחונים בשיפוע כדאי להפנות את הגלגלים כך שהרכב לא יוכל להתדרדר. בעלייה נסובב את ההגה לכיוון הכביש, ובירידה לכיוון המדרכה. על מנת לא לגרום לנזק ובלאי, נסיים את החניה עם הגה ישר, ואחר כך נסובב אותו לכיוון הרלוונטי. כדאי לשים לב שההגה לא מסובב עד סוף המהלך שלו ושהצמיג לא פוגע במדרכה על מנת לא לייצר עומס מיותר על מערכת ההיגוי או על הצמיגים.


לאקי מדגים למה לא נותנים לכלב שלך לחנות 

 

כניסה לרכב רותח

אין בן אדם אחד שזה לא קרה לו. הרכב עומד בחניה, בחוץ, בשמש, במשך שעות. מתחמם ומתחמם, רותח, ואז אנחנו מגיעים אליו. פותחים את הדלת, ומקבלים משב רוח חם כאילו פתחנו את התנור בבית באמצע הבישול. אחרי שעברנו את זה, אנחנו מתיישבים על הכיסא וחוטפים כוויה דרגה 3 בגב וברגליים.

במידת האפשר, נשאיר את אחד החלונות פתוח מעט כדי שהאוויר החם יוכל לצאת. למי שיש סאנרוף, יכול לפתוח אותו בזווית קטנה ("מצב פוזה" בפי "מביני עניין"). אם גם זה וגם זה בלתי אפשרי, כדאי לפתוח את כל החלונות לפני שנכנסים. ברוב הרכבים החדשים יחסית לחיצה ארוכה על לחצן הפתיחה בשלט הרכב תעשה בדיוק את זה. אם גם זה לא אפשרי, פשוט תפתחו את דלת הנהג עד הסוף, וחכו 20 שניות לפני שתיכנסו לרכב.

טוב, אווררנו את הרכב והוא כבר לא תנור אלא סתם חם. לצערנו, זה לא עבד בשביל הכיסא ועדיין לא בא לנו לקבל כוויות. מה עושים? דואגים להשאיר ברכב מגבת שניתן להניח על הכיסא. קטנה שתעזור רק לאזור הרגליים, או גדולה שניתן לפרוס על כל הכיסא. לבחירתכם. את המגבת אפשר לפרוס מיד אחרי החניה ולהוריד לפני שמתחילים לנסוע, או לפרוס כשחזרתם לרכב. שימו לב לא לחסום את כריות האוויר שנמצאות בצד המושב.


משה, נכנס לאוטו באוגוסט. דרמטיזציה.

 

פתיחת הדלת עם היד הנגדית

נוהגים? פתחו את הדלת עם יד ימין. יושבים ליד? עם יד שמאל. למה? הפעולה הפשוטה הזו מחייבת אתכם להסיט את הגוף לכיוון הדלת וכפועל יוצא גורמת לכם להסתכל במראת הצד ולזהות שמגיע רכב, רוכב, הולך רגל או חד קרן.


איך תראו את הטי-רקס אם תפתחו את הדלת בלי להסתכל?

 

דברים שכדאי שתמיד יהיו ברכב

אני שונא שיש לי דברים במכונית, מעדיף אותה ריקה ונקיה. אבל יש דברים שחייבים להיות שם. למשל פנקס קטן ועט תמיד נמצאים ברכב, לכל צורך שלא יבוא. בין אם לרשום פרטים של נהג שפגע בכם, או להשאיר פרטים שלכם על רכב שפגעתם בו בטעות, או אפילו אם חניתם בחניה שנהוג לחסום בה ולהשאיר פתק.

או ערכת כלים קטנה, פנס שנטען מ-USB שאפשר לטעון ברכב, נייר דבק ועוד כל מיני דברים שתהיו ממש שמחים שתמצאו בתא המטען כשאתם צריכים לאלתר משהו באמצע שום מקום.


אוקיי... חשבנו יותר בכיוון של... מברג או משהו, אבל לפעמים באמת צריך איזה עוף דורס טוב...

אני בטוח שיש עוד המון טיפים, אבל צריך לעצור איפשהו. אנחנו מקווים שעזרנו לכם, ואם הצלחנו למנוע מכם לקבל כוויה, עשינו את שלנו. יש לכם עוד טיפים? חולקים על משהו שכתבתנו? בואו לדבר איתנו על זה בפורום.

dddd