תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פרארי
  • פרארי קליפורניה T
  • פרארי פורטופינו
  • פרארי לכל פועל - פורטופינו בישראל

    פרארי קליפורניה T

    פרארי ישראל לא רק משיקה את הפרארי פורטופינו, ה-V8 קבריו החדשה של המותג, אלא גם מוזילה אותה ב-150 אלף שקלים

    • 17-07-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כמו תמיד, כמו עם כל דגם "מאס מארקט" שאמור בעיקר לשמש מכונה להדפסת כסף עבור היצרנית שלו, פרארי קליפורניה נתפסה ע"י הטהרנים כשיקוץ טמא שאין לו מקום בפורטופוליו. מה לעזאזל עושה כאן קבריו גג קשיח, עם ארבעה מושבים ו-V8 אטמוספרי מקדימה, שדי ברור שכל התכלית שלה היא להתגלגל ב-40 קמ"ש על איזו טיילת?! האמת היא שהשמועות באינטרנט מדווחות שהטהרנים די צדקו, והקליפורניה בכלל הייתה אמורה להיות מזראטי, אבל שווקה כפרארי כדי להצדיק מחיר גבוה יותר.

    כרגיל, אותם טהרנים נאלצו לאכול את הכובע כשהקליפורניה הציגה מספרים יפים מאוד בטבלאות המכירות ומילאה יופי את התפקיד שלה כמפרנסת של המשפחה. עד כדי כך טובה, ש-6 שנים מאוחר יותר היא הוחלפה בידי דגם אחר, וכעת, רק שנתיים לאחר שהוצגה הקליפורינה T (ע"ש מנוע הTורבו שלה), מגיעה לישראל הפורטופינו. עם עיצוב חדש וקרבי יותר, מנוע חדש, וגם עם החיוך הממזרי הזה שלה.

    הפורטופינו מחליפה את הקליפורניה, ושלא כמו ה-T היא איננה מתיחת פנים אלא סוג של דגם חדש לחלוטין. למה סוג של? ובכן, כי בסיס הגלגלים זהה והפלטפורמה כנראה לא שונתה מהותית, אבל פרארי מדווחים על שינויים בכל חלק וחלק של השלדה והמרכב. בין אם בקיצור הריתוכים ובין אם בהקטנת כמות הרכיבים מהם מיוצרים חלקי המרכב. כך למשל קורה A מורכבת כעת מ-2 חלקים בלבד, לעומת 21 חלקים שונים בקליפורניה T. התוצאה של כל השינויים האלה - הפורטופינו קלה ב-80-100 ק"ג מקודמתה.

    הוסיפו להפחתה במשקל את העובדה שהפורטופינו מקבלת את גרסה חדשה של מנוע ה-3.9 ליטר מהקליפורניה T, שעבר את אותם שינויים שהוא עבר לפני שהוא הושתל ב-GTC4Lusso, שהיא רשמית הפרארי עם השם הכי מוזר בהיסטוריה. אותם שינויים מביאים אותו להפיק 591 כ"ס ו-76 קג"מ, ויחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים שנשלפה ישירות ממכוניות הפורמולה 1 של קבוצת הסוס הצוהל, היא מצליחה להשיל 0.1 שניות מהמיאוץ הקלאסי של קודמתה. מ-3.9 שניות, ממש נצח, ל-3.5 שניות. ל-200 קמ"ש, אגב, היא תגיע קצת יותר משהקורולה שלכם תגיע ל-100, תוך 10.8 שניות.

    בהתחשב בכל החידושים והשיפורים האלה, הדבר ההגיוני מצידה של יבואנית פרארי הוא כמובן ל...הוזיל אותה? מחירה ההתחלתי של הפורטופוניו יעמוד על 1.7 מיליון שקלים לפני תוספות והתמקחויות. שהם 150 אלף שקלים פחות ממחירה ההתחלתי של הקליפורניה T. מי אמר שאין צדק חברתי?

    ואם הפורטופינו לא מספיקה לכם, תשמחו לדעת שלצד ההשקה שלה, היבואנית מבטיחה כי בקרוב תצטרף ה-812, מחליפת ה-F12 ובתחילת 2019 תגיע הגרסה המחודדת והקיצונית של ה-488, הפיסטה.  

    dddd