תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אסטון מרטין
  • אסטון מרטין ונטאז'
  • אסטון מרטין מחזירה את הואנטג' V600

    אסטון מרטין ונטאז'

    אסטון מרטין מחזירה את ה-V600, והפעם על בסיס הואטנג' V12 ושוב עם 600 כ"ס

    • 10-05-2018
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

    לפני עשרים שנה, ב-1998, אסטון מרטין הציגה את ה-V600 - גרסת קצה לואנטג' של אותה שנה. עם מנוע 8V מוגדש על, הייתה ה-V600 בין מכוניות הספורט החזקות ביותר של זמנה, עם הספק בריא ביותר של 600 כ"ס.

    בחזרה להווה, שירות ההתאמה האישית של אסטון מרטין, Q (על שם עוזרו הנאמן ואיש הגאדג'טים של 007), קיבל הזמנה מיוחדת מלקוח ליצירת סדרה מוגבלת וייחודית של 14 יחידות של ה-V600 על בסיס הואנטג' V12 הנוכחית (שהיא בכלל הדור היוצא). מחציתן יהיו במרכב קופה ומחציתן במרכב קבריו והן יחזרו לשאת את השם V600, בקריצה לדגם העבר.

    מה ייחודי בגרסה הזו? ה-V600 החדשה מהווה סוג של שירת ברבור לואנטג' היוצאת, כאשר אסטון מנסים ליצור את הואנטג' האנלוגית האולטימטיבית. הפעם, את תפקיד מנוע ה-V8 המוגדש מגלמת גרסה משופרת למנוע ה-V12 האטמוספרי אליו משודכת תיבת שבעה(!) הילוכים ידנית, לטובת חווית נהיגה מערבת ומאתגרת. ההספק כמובן כפי שמתחייב מהשם והנוסטלגיה, עומד גם הפעם על 600 סוסים עצבניים. או ליתר דיוק סוסים מנומסים וחובבי תה עם ביסקוויטים. בכל זאת, אנגליה.

    על מנת לבדל אותה מסתם ואנטג' V12 עממית של עניים, ה-V600 זוכה לעיצוב חיצוני אגרסיבי מסיבי פחמן, עם מכסה מנוע מובלט הרומז על העוצמה שמתחת, דיפיוזר גדול מאחור המאכלס ארבע יציאות אגזוז בולטות ובתים תפוחים לגלגלי האלומיניום המיוצרים בלעדית לגרסה זו.

    הפנים מציע שילוב יוקרתי של סיבי פחמן עם אלומיניום מאולגן (Anodized), מושבים ספורטיביים חובקים קלי משקל, משענת יד ארגונומית מעור אוכף ידית הילוכים המיוצרת מחתיכת מתכת מכורסמת.

    אם אתם בעניין, כדאי שתדעו שפנקס ההזמנות לגרסה האקזוטית הזו נפתח והמסירות יתחילו ברבעון השלישי של השנה. אז קדימה, לפני שיחטפו לכם את כולן.

    dddd