תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דודג'
  • שד וצפע לצדקה

    דודג'

    דודג' חוברת לבית המכירות הפומביות ברט-ג'קסון ותמכור את הזוג דודג' וייפר וצ'רג'ר דימון. כל ההכנסות ילכו לצדקה

    • 17-04-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מדי פעם מתפרסמות ברשת כל מיני מכוניות מיוחדות שעתידות לעלות למכירה פומבית, אבל הפעם מדובר בזוג מכוניות מאוד מעניינות ומיוחדות שיוצעו למכירה יחד, כזוג, וכל הכסף שיתקבל מהמכירה יגיע לצדקה.

    מדובר בשתי מכוניות, שתיהן יהיו היחידות האחרונות בהחלט של הדגם. הראשונה היא דודג' וייפר מודל 2017, עם מנוע V10 בנפח 8.4 ליטר עם 645 כ"ס, גוף מסיבי פחמן, צמיגים אחוריים עצומים ברוחב 355 מ"מ ואופי אותו תיאר ג'רמי קלארקסון בסגנון נטול הפוליטיקלי קורקט האופייני שלו כ"רוצח עם גרזן". השניה היא הדודג' צ'רג'ר דימון מודל 2018, שמפיקה 840 כ"ס ממנוע ה-V8 שלה ותוכננה במיוחד למירוצי דראג.

    הייצור של שתי המכוניות כבר הופסק והן יהיו כאמור האחרונות מהדגם שלהן. בכל הנוגע לדימון, שהיא בסך הכל מהדורה מיוחדת (פסיכוטית ככל שלא תהיה) למכוניות קיימת, זו אנקדוטה חביבה, אבל לא יותר מזה. הוייפר, מצד שני, היא סיפור אחר לחלוטין. נכון לרגע זה דודג' אישרה שהיא לא תייצר את הוייפר יותר. לעולם. מה שאומר שהמכונית שתוצע למכירה ביוני הקרוב היא האקסמפלר האחרון בהחלט של אחת ממכוניות הספורט האמריקאיות האיקוניות ביותר בהיסטוריה. כזו שיכולה להיכנס בקלות להיכל התהילה של תעשיית הרכב האמריקאית לצד מכוניות כמו המוסטנג שלבי המקורית, הפונטיאק GTO, הפלימות' רודראנר ואחרות.

    יחד עם זאת, גם ב-2009 דודג' הצהירה כי היא תפסיק לייצר את הוייפר, וזה אכן קרה שנה מאוחר יותר, אבל היא חזרה ב-2013 תחת בעלת הבית החדשה - קונצרן פיאט. גם בפעם הקודמת שהופסק ייצורה של הוייפר וגם בפעם הנוכחית, ההודעה על כך הולידה שלל גרסאות מיוחדות של המכונית ש"חייבים לקנות כי לא יהיו עוד", כך שאפשר לקחת את האמירה הזו עם קורטוב מלח.

    גם הוייפר וגם הדימון צפויות לעלות למכירה הפומבית שתתקיים בבית המכירות ברט-ג'קסון באנקסוויל, קונטיקט. הן ימכרו כצמד ולא בנפרד, ושתיהן ימכרו כמובן עם חבילת עיצוב ייחודית וניירת שמוכיחה על היותן האחרונות מסוגן.

    קשה להעריך בכמה כסף ימכרו השתיים, אבל הייחוד של שתיהן וגם הפרמיה שמכירות פומביות המיועדות לצדקה מביאות עימן יכולים להוות קרקע פוריה למספרים מאוד גדולים. לפני ארבע שנים אותו בית מכירות פומביות גרף 1.65 מיליון דולר עבור הדודג' צ'לנג'ר הלקאט מספר 001. גם אז ההכנסות מהמכירה הגיעו לצדקה, ואז זו היתה מכונית בודדת והרבה פחות מעניינת (עם כל הכבוד) מהצמד הנוכחי, כך שיש סיכוי לא רע לראות מספר שיחצה את קו 3 מיליון הדולרים.

    dddd