תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • מונה, או שבר במפרקת? סקודה ראלי מוניות בע"מ

    סקודה

    לכבוד חג המולד וסוף השנה סקודה שולחת למעריציה "תודה" בדמות אלוף אירופה בראלי ושקיות הקאה מקושטות

    • 03-01-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: סקודה

    מכירים את זה שאתם נכנסים למונית והנהג מתחיל לבקש מכם להגיד לו באיזה הילוך להיכנס לפנייה?

    אה, לא? לא מכירים? גם אני לא. אבל יש 23 צ'כים שזה בדיוק מה שהם היו צריכים לעשות בנסיעה במונית מהגהינום. לכם זה כנראה היה גן עדן, אבל "המונית מגן עדן" נשמע פחות טוב. לא ככה?

    לסקודה הייתה שנה מאוד מוצלחת במירוצי הראלי. בעצם לא רק שנה, אלא שלוש שנים.

    היצרן הצ'כי זכה השנה בפעם השלישית ברציפות במקום הראשון בדירוג היצרנים בליגת ה-WRC2 (סוג-של ליגת "אחות קטנה" ל-WRC שאתם מכירים). אם זה לא מספיק, אז סקודה ניצחו גם את ליגת הראלי הצ'כית הלאומית.

    אז מה הם עשו כדי לחגוג? יצאו להשתולל.

    סקודה החליטו לקחת את נהג מירוצי הראלי שלהם, יאן קופצקי (Jan Kopecký) שבאמתחתו כבר חמש אליפויות בליגת הראלי הצ'כית ואליפות אחת בליגת הראלי האירופאית, ולהכניס אותו לרכב שהוא מכיר כל כך טוב - הסקודה פאביה R5 שבה הוא נוהג במירוצי הליגה. לאחר מכן מיקמו לה כובעון צהוב של מונית, ושלחו את יאן לאסוף אנשים מרחבי העיר, בדיוק כמו מונית רגילה.

    יאן אמר: "לנהוג בסקודה פאביה R5 בחובותיה של העיר פראג הייתה חוויה מיוחדת. למזלי, לאף אחד לא היו בחילות. בכל אופן, הייתי מוכן כראוי והבאתי איתי שקיות הקאה בצבעים של סקודה". מצחיקים שם בסקודה.

    בעקבות הנסיעה כמובן הגיעו גם תגובות מאוד משעשעות.

    למקרה שתהיתם, הסקודה המדוברת מצוידת במנוע 1.8 ליטר טורבו של קונצרן פולקסווגן (מסדרת EA888), רק שפה הוא מפיק 275 כוחות סוס ו-420 ניוטון-מטר, או כמעט 43 קג"מ בשפה נורמלית.

    אני לא יודע מה איתכם, אבל אם המוניות בארץ היו מהדגם הספציפי הזה, כנראה שהייתי משתמש בתחבורה הציבורית באופן אינטנסיבי יותר.

    איך אתם הייתם מגיבים אם נהג המונית שלכם היה מבקש מכם לפעול כמו נהג המשנה שלו במירוצים, כולל אחריות על תפעול המגבים, ומסיים בדונאטס סביב עץ של חג המולד וכל זה במקום התשלום הרגיל?

    יש לי הרגשה שרוב מי שקורא את השורות האלה היה זורם עם זה, ויותר מפעם אחת ביום.

    dddd